Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام علی مظفری روز شنبه در دیدار اعضای شورای قضائی استان با استاندار خراسان رضوی افزود: پیش از این پرونده های مربوط به اخلالگران اقتصادی برای رسیدگی به تهران ارسال می شد اما با گرفتن مجوز تشکیل دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران اقتصادی سعی می شود تمام پرونده ها در مشهد رسیدگی شده و پرونده ای به تهران ارسال نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی برخورد با فساد اقتصادی در سازمانها، ادارات و جامعه را از دغدغه های مهم دستگاه قضا توصیف و بیان کرد: 50 درصد اقداماتی که در این زمینه انجام می دهیم وظیفه دستگاه قضا نیست ولی به دلیل سهل انگاری سایر دستگاهها باید در دستگاه قضایی پیگیری شود.
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی ادامه داد: مشکلات مربوط به بانکها و موسسات مالی از مهمترین معضلات این استان است و حدود 15 شعبه دادگستری درگیر وصول مطالبات مالی بانکها و موسسات مالی هستند.
وی خواستگاه موسسات مالی را در کشور، مشهد و خراسان رضوی اعلام و بیان کرد: بحث شرکت سرمایه گذاری شرکت پدیده بزرگترین مشکل در این استان می باشد. پنج سال است که موضوع شرکت پدیده مطرح بوده و برخی مدیران این مجموعه بازداشت و برخی آزاد شده اند.
حجت الاسلام مظفری گفت: از ابتدا تصمیم مدیران عالی کشوری در قوه قضاییه در خصوص شرکت پدیده این بود که برای تک تک افراد تشکیل پرونده نشود و از طریق 'ستاد تدبیر' کارها حل و فصل شوند لذا اقدامات زیادی توسط ستاد تدبیر انجام شد اما برای خود شرکت پدیده تصمیم جدی گرفته نشده است.
وی افزود: امروز مردم به دنبال حقوق خود هستند و طبق مصوبه ستاد تدبیر قرار شد آخرین وضعیت مالی شرکت پدیده گزارش شود تا در جلسات بعدی مورد رسیدگی قرار گیرد.

* کنسرت موسیقی
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در ادامه نشست اعضای شورای قضائی استان با استاندار خراسان رضوی به موضوع برگزاری کنسرت موسیقی در مشهد نیز اشاره و بیان کرد: برخی مدیران ناکامی و ضعف خود را با تبلیغات پوشش داده اند. این در حالی است که در نماز جمعه و مصاحبه های مختلف اعلام شده دستگاه قضا با اصل کنسرت به صورت سالم و کنترل شده مخالف نیست.
وی افزود: اما تا امروز یا کنسرتی تشکیل نشده و یا در صورت تشکیل به فساد کشیده شده که آخرین مورد آن مربوط به برج سلمان بود و باعث هتک حرمت مشهد و امام رضا(ع) شد. اگر سازمانهای ذیربط تضمین دهند که کنسرت موسیقی به سلامت برگزار می شود هیچ مشکلی با برگزاری آن نداریم.
حجت الاسلام مظفری در ادامه به لغو سخنرانی علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی در مشهد نیز اشاره و بیان کرد: مجموعه ای بدون اخذ مجوز ایشان را دعوت کرده بود و مجوز قانونی نداشتند. تذکرات دستگاه قضا به این مجموعه داده شد اما جدی گرفته نشد و ایشان آمدند ولی سخنرانی انجام نشد و بدون تعرض جمع شد.
وی افزود: پس از این قضیه برخی افراد مسئول به دروغ مصاحبه کردند که این مجموعه مجوز داشته و دستگاه قضا جلوی سخنرانی را گرفته است. دستگاه قضا هیچ حاشیه ای با هیچ مجموعه ای ندارد و در کنار استانداری نیز هستیم.
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی همچنین گفت: حضور زندان در داخل شهر مشهد نیز از مشکلات است لذا ضرورت دارد به بیرون این شهر انتقال یابد.
7505/1858
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام رضا حقوق خراسان رضوی دستگاه قضایی نماینده مجلس شورای اسلامی جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۶۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول مطالبات ۱۱ هزار میلیاردی در پرونده‌های اقتصادی

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: میزان وصول مطالبات در مرحله تحقیق در دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی طی سال ۱۴۰۲، بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان بود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی صالحی؛ دادستان عمومی و انقلاب تهران به ارائه گزارشی در رابطه با عملکرد دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در سال 1402 پرداخت و گفت: مجموعاً میزان وصول مطالبات در مرحله تحقیق در دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی طی سال 1402، بیش از 11 هزار میلیارد تومان بود که اکثراً شامل مطالبات برخی بانک‌ها، پرونده‌های مالیاتی و برخی پرونده‌های کثیرالشاکی بود.

دادستان تهران 246 دستگاه کِشنده توقیف شده در گمرک را تعیین تکلیف کرد؛ فرصت 5 روزه مالکان برای ترخیص

وی افزود: میزان وصول جزای نقدی از محکومان در شعب اجرای احکام این دادسرا طی سال گذشته بیش از 184 میلیارد تومان و میزان ردّ مال صورت گرفته نیز بیش از 843 میلیارد تومان بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • سوانح رانندگی خراسان رضوی ۲ کشته و ۱۲۲ مصدوم در پی داشت
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی منجر به فوت ۲ نفر شد
  • بیش از ۶۲ درصد داوطلبین کنکور مرحله اول در خراسان رضوی را زنان تشکیل می‌دهند
  • الزامات و برنامه زمانبندی تشکیل مرکز ملی داده‌های زیارت بررسی شد
  • توقیف ۱۱۵ دستگاه خودرو حادثه‌ ساز در خراسان رضوی
  • وصول مطالبات ۱۱ هزار میلیاردی در پرونده‌های اقتصادی
  • وصول بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان در دادسرای جرایم اقتصادی در سال ۱۴۰۲
  • عملکرد دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در سال ۱۴۰۲
  • داده نمای قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳