Web Analytics Made Easy - Statcounter

گوترش بر ضرورت حفظ تمامیت ارضی سوریه تاکید کرد. ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶ بین الملل آسیای غربی آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آناتولی، به دنبال پیچیده شدن موضوع تشکیل منطقه امن در شمال سوریه و ادعاهای ترکیه در مورد ضرورت کنترل این منطقه از سوی آنکارا، دبیرکل سازمان ملل آنتونیو گوترش موضع خود را در این مورد اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گوترش گفت: سه اصل در این مورد اهمیت خاصی دارند. اول اینکه تمامیت ارضی و یکپارچگی سوریه باید به طور کامل حفظ شود. دوم اینکه در صورت تشکیل منطقه امن، باید دغدغه‌های امنیتی ترکیه مورد توجه قرار گیرد و نکته سوم این است که تنوع فرهنگی و عمومی در سوریه لحاظ شود و صدای همه گروه‌های جامعه سوریه شنیده شود.

مک گورک: ترکیه، شریک قابل اعتمادی نیست

این مواضع دبیر کل سازمان ملل در حالی بیان شده که ترکیه ادعا کرده باید یک نوار مرزی به عمق 32 کیلومتر در شمال سوریه ایجاد شود که اغلب مناطق کردنشین و عرب نشین این نوار تحت نظارت ترکیه قرار بگیرند.

انتهای پیام/

R7650/P/S8,90,1128,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط کردهای سوریه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کردهای سوریه کردهای سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۶۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم

رئیس جمهور ترکیه گفت: ما دیگر تجارت سنگین گذشته را با اسرائیل نداریم، آن دوره تمام شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در نشست خبری با فرانک والتر اشتاین مایر همتای آلمانی خود با اشاره به جنایات رژیم اسرائیل در غزه گفت: ما دیگر تجارت سنگین گذشته را با اسرائیل نداریم، آن دوره تمام شده است.

وی افزود: این موضوع را مدتی پیش وزیر خارجه کشورمان بیان کرده است.

رئیس جمهور ترکیه گفت: بر تلاشهایمان برای ارسال کافی و بدون توقف کمکهای انسانی به ملت فلسطین خواهیم افزود.

اردوغان همچنین اظهار داشت: نتانیاهو تنها برای افزایش عمر سیاسی خود، حتی امنیت شهروندان خود و همه منطقه را به خطر انداخته است.

وی درباره پاسخ موشکی ایران به اسرائیل نیز گفت: درگیری اخیر بین ایران و اسرائیل سطح تنش در منطقه را به بالاترین حد خود برده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های صهیونیست هاست
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه هستیم
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه  هستیم
  • تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده اسرائیل است
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های اسراییل است
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد 
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟