Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: با طولانی شدن تعطیلی دولت در آمریکا، بسیاری از کارمندان دولت فدرال این کشور که برای تأمین مواد غذایی به حقوق ماهیانه وابسته هستند، به اجبار به دریافت غذا از مراکز خیریه رو آورده‌اند.

به گزارش رکنا، ادامه اختلاف میان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و دموکرات‌ها بر سر بودجه ساخت دیوار در مرز مکزیک موجب شده تا تعطیلی دولت فدرال در این کشور ادامه یابد و در آستانه یک ماهگی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه این تعطیلی صدها هزار نفر از کارمندان دولت حقوقی دریافت نمی‌کنند؛ بخشی از آن‌ها مجبورند سر کارهایشان حاضر شوند بی‌آنکه بدانند چه زمان دستمزد دریافت می‌کنند. بخش دیگری هم به مرخصی اجباری بدون حقوق فرستاده شده‌اند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «سی. ان. ان»، در حالی که تعطیلی دولت فدرال وارد هفته چهارم شده، کارمندان دولت فدرال که به مرخصی بدون حقوق فرستاده شده‌اند و حقوقی دریافت نکرده‌اند، در تأمین مایحتاج با مشکل مواجه شده و برای سیر نگه داشتن خانواده‌هایشان به ناچار دست به دامن مراکز خیریه و بانک‌های توزیع غذای رایگان شده‌اند.

مراکز و سازمان‌هایی که در آمریکا به صورت خیریه غذای رایگان توزیع می‌کنند، می‌گویند با تعطیلی دولت فدرال، میزان مراجعات به آن‌ها به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

به عنوان نمونه، مرکز خیریه «خدمات جامعه کاتولیک» که در یوتای شمالی فعالیت می‌کند، می‌گوید در دو هفته گذشته ۲۸۰ کارمند دولت فدرال از این مرکز غذای رایگان دریافت کرده‌اند. این در حالی است که این مرکز در حالت عادی ۵۶۶ مشترک دائم دارد، اما از زمان تعطیلی دولت این رقم ۵۰% افزایش یافته است.

«دبورا نیلسن» هماهنگ‌کننده برنامه توزیع غذای این سازمان خیریه، می‌گوید: «اگر این وضع ادامه یابد، شاید مجبور شویم که غذای داخل سبد را کوچکتر کنیم، اما درهای سازمان ما همیشه باز خواهد بود.»

هفته گذشته در منطقه واشنگتن هم بیش از ۲۴۰۰ نفر برای دریافت غذا به پنج مرکزی که توسط بانک غذای «کپیتال اریا» برای توزیع غذا بین کارمندان و کارگزاران دولت فدرال ایجاد شده بود، مراجعه کردند. این رقم بیش از دو برابر جمعیتی است که تصور می‌شد به این مراکز بروند.

مسئولان مرکز می‌گویند ایده راه‌اندازی مراکز موقت توزیع غذا پس از آن شکل گرفت که این مرکز تماس‌های متعددی از کارمندان دولت فدرال دریافت کردند که خواهان کمک و دریافت غذا بودند.

به گفته این مرکز، در هفته‌های اخیر افرادی برای دریافت کمک با این سازمان تماس گرفته‌اند که تاکنون جزو مراجعان این مرکز نبوده‌اند.

به گفته «ردا موتیا» مدیر اجرایی کپیتال اریا هفته گذشته یکی از مراجعان به او گفته که خودش قبلا غذای رایگان بین افراد توزیع می‌کرده و هرگز فکر نمی‌کرده که زمانی خودش به کمک بانک غذا محتاج شود. موتیا می‌گوید: «فکر می‌کنم افراد از اینکه در چنین شرایطی قرار گرفته‌اند، کمی شوکه و غافلگیر شده‌اند.»اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

کاوه با فیلم های شیطانی که از ارتباطمان داشت همه کار با من کرد ناپدری بدون تجاوز به دختر 13 ساله اش او را باردار کرد / اتفاق باور نکردنی +عکس شب خونین مشهد با قتل 4 زن و مرد رقم خورد / از سلاخی شدن راننده خودرو با تبر تا قتل زن تتها ارژنگ امیرفضلی درگذشت ! + عکس دستگیری یک مادر و دختر در خانه فساد / زنم را سنگسار کنید ! تجاوز راننده تاکسی به زن مسافر / این زن شرایط خاصی داشت+عکس اعتراف عجیب محبوبه 34 ساله به فرار سلطان بانوی میلیاردر از ایران مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا 7 ساعت گریه مرد تهرانی بالای سر جسد عشقش / جمعه برای این مرد کابوس بود ! کابوس سگ های پارک لواسان همچنان در تعقیب دختربچه تهرانی! / وضعیت بهار وخیم است+ عکس ابراهیم تاتلیس عزادار شد + جزئیات و عکس روایت 2 سال بعد از حادثه وحشتناک پلاسکوی تهران دستگیری زن بدکاره در فرودگاه تایلند / او می خواست پناهنده شود ! بلایی که ظهر امروز در جاده هراز بر سر یک زن آمد فیلم لحظه هولناک فرو ریختن ساختمان هفت طبقه بر سر یک مرد + فیلم

منبع: رکنا

کلیدواژه: غذا دولت دولت آمریکا تصاویر خیریه کارمندان عکس فیلم زن در خیابان زندگی مادر تخریب ساعت پلیس صبح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۷۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران

متأسفانه قرآن در جامعه ما مهجور است و گاهی ما در نحوه نگهداری به قرآن اهانت می‌کنیم. چنانچه گاهی برخی مساجد قرآن‌هایی که ورق‌های آن جدا شده یا فرسوده است را به بازیافت می‌دهند و با این کار به قرآن اهانت می‌کنند؛ چراکه ادعیه‌ و قرآن‌ها در بازیافت‌ها با زباله‌های کاغذی دیگر با آب حل شده و به مقواهایی مثل شانه تخم‌مرغ تبدیل می‌شود.  بر همین اساس، برای بهره‌مندی مطلوب از مصاحف شریف (قرآن، کتب مذهبی و ادعیه) طرح ملی «نورباران» به همت سازمان دارالقرآن الکریم آغاز به کارکرد.

حجت‌الاسلام حمیدرضا قربانیان، مدیرعامل دارالقرآن اهل‌بیت (ع) طی گفت و گویی جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران را تشریح کرد. حجت‌الاسلام قربانیان یکی از اهداف اجرای این طرح را حفظ حرمت قرآن عنوان کرد و گفت: «گاهی ما در مساجد شاهد نگهداری قرآن‌ها به طرز نامناسبی هستیم و هیئت‌امنای مساجد اغلب نمی‌دانند که با قرآن‌های اضافی یا فرسوده چه‌کار کنند؛ گاهی برخی برای‌آنکه حرکتی انجام داده باشند این قرآن‌ها را در  مزارع خاک می‌کنند که با این کار قرآن خوراک موریانه می‌شود. بعضی دیگر از افراد قرآن را داخل آب می‌ریزند؛ درحالی‌که برخی کاغذهای قرآن قابلیت حل شدن در آب  را ندارد و یک جایی بالاخره سر از خشکی در می‌آورد؛ لذا اینها معضلی بود که ما نتوانستیم بی‌تفاوت از کنار آنها رد شویم و بر همین اساس طرح نورباران را به اجرا در آوردیم.»

وی تأکید کرد: «در این طرح ما به دنبال ترمیم و صحافی قرآن هستیم. لازم به ذکر است که طرح نورباران طرح شخصی، استانی و حتی کشوری نیست و افرادی از کشورهای سودان، سوریه و عراق طی بازدید از مجموعه، از  این طرح استقبال کردند تا آن را در کشورهای قطب اجرا کنند.»

مدیرعامل دارالقرآن اهل‌بیت (ع) اصفهان یکی دیگر از اهداف اجرای این طرح را جلوگیری از قطع درختان برای چاپ قرآن دانست و افزود: «اگر قرآن‌های فرسوده در منازل یا مساجد ترمیم و صحافی شده و دوباره در مساجد و منازل قرار گیرید، ما تا بیست سال آینده نیازی به قطع درخت برای چاپ قرآن نخواهیم داشت.»

حجت‌الاسلام قربانیان سومین هدف از اجرای این طرح را فرهنگ‌سازی در این زمینه عنوان کرد: «با اجرای این طرح می‌توان قرآن، نهج‌البلاغه و مفاتیح در سراسر کشور را تأمین کرد. در برخی مساجد کشور مثل سیستان و بلوچستان حتی یک قرآن هم وجود ندارد و آنها خواستار حتی قرآن‌های نصف نیمه و قدیمی هستند.»

نحوه دریافت و توزیع قرآن و ادعیه

حجت‌الاسلام قربانیان درباره نحوه توزیع قرآن، ادعیه و کتاب‌های مذهبی توضیح داد: «طبق توافقنامه با سازمان دارالقرآن الکریم قرار است کلیه قرآن‌ها به مؤسسه دارالقرآن اهل‌بیت (ع) ارسال شده و بعد از ترمیم و صحافی، مجدد به سازمان دارالقرآن الکریم اعلام شود. در نهایت، سازمان دارالقرآن الکریم با استعلام از سازمان تبلیغات استان‌ها تصمیم می‌گیرد که قرآن‌ها در کدام مناطق توزیع شود.»

وی در خصوص نحوه ارسال گفت: «سازمان‌های تبلیغات اسلامی سراسر کشور جهت دریافت قرآن و ادعیه اعلام آمادگی کرده‌اند. همچنین مردم می‌توانند با تماس به مؤسسه دارالقرآن اهل‌بیت (ع) به شماره ۳۵۱۰۵-۰۳۱ داخلی ۶ درخواست دریافت قرآن و ادعیه خود را نمایند یا خودشان قرآن و ادعیه‌شان را به موسسه دارالقرآن اهل بیت (ع) واقع در خمینی شهر، بلوار شهید محمد منتظری ارسال کنند.»

حتی برای یک ورق قرآن احترام قائل شوید

حجت‌الاسلام قربانیان صفحات قرآن را قابل‌احترام بالایی دانست و گفت: «ما در مؤسسه دارالقرآن اهل‌بیت (ع) قرآن‌هایی که تنها یکی – دو صفحه از آنها باقی‌مانده و قابل صحافی نیستند را داخل پاتیل‌هایی شسته و پاک‌کرده و بعد از آن به‌عنوان جلد قرآن استفاده می‌کنیم.»

وی تأکید کرد: «این یک نوع فرهنگ‌سازی است که مردم حتی برای یک ورق قرآن احترام قائل شده و آن‌قدر راحت آن را داخل آب یا بازیافت نگذارند.»

به گفته حجت‌الاسلام قربانیان، هیچ کجای کشور حتی اماکن متبرکه دستگاه خمیرکن مجزا ندارند. او گفت: « طرح جمع آوری قرآن و ادعیه پیش‌ازاین با روش‌های دیگر اجرا شده است و قرآن کهنه را با قرآن نو تعویض می‌کردند اما در نهایت این قرآن کهنه به بازیافت می‌رفت. در حالی که ما با اجرای این طرح درصدد ترمیم و صحافی قرآن‌های کهنه برآمدیم.»

وی دررابطه‌با میزان جمع‌آوری قرآن، ادعیه و کتب مذهبی مازاد در مساجد، حسینیه‌ها، اماکن مذهبی و منازل یا اهدای قرآن‌های نو بیان کرد: «این طرح به‌صورت محدود از اسفند ۱۴۰۱ و بعد از آن به طور سراسری اجرا شد اما متاسفانه به دلیل تبلیغات محدود استقبالی از این طرح صورت نگرفت. با این وجود، حدود ۱۰۰ هزار جلد کلام الله مجید، مفاتیج و ادعیه مذهبی مثل نهج البلاغه را جمع آوری کردیم و از این تعداد حدود ۲۰ هزار قرآن توزیع شده است.»

حجت‌الاسلام قربانیان در پایان تأکید کرد: «وظیفه شرعی هر مسلمانی است که از هر طریقی که می‌تواند این طرح را اطلاع‌رسانی کند تا اگر حتی یک برگه مفاتیح یا قرآن داشتند آن را بازیافت نکنند؛ بلکه جمع‌آوری کرده و برای ما ارسال نمایند.»

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • خبر‌هایی از برگزاری جشنواره خیریه غذا در بیمارستان کوثر سمنان
  • جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران
  • ۱۵۰۰ تخت تا پایان دولت سیزدهم به تخت‌های استان افزوده می‌شود
  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
  • کارمندان دولت حتما بخوانند/ ساعت کاری ادارات از این تاریخ تغییر می‌کند؟
  • دولت از بخش خصوصی حمایت کند/ تعویق ۸ ماهه مطالبات واردکنندگان برنج
  • بهادری جهرمی: بخشی از حقابه ایران از هیرمند دریافت شده/ نظر دولت درباره تعطیلی آخر هفته
  • شوک بزرگ درباره حقوق ۱۴۰۳/ دریافتی کارمندان و کارگران کاهش می‌ یابد؟