Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-24@08:34:06 GMT

پرونده بوی بد تهران به کجا رسید ؟

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۷۰۷۹

رکنا: معاون محیط انسانی سازمان محیط زیست گفت: تمامی حدسیات درباره بوی تهران بررسی شد و چون به هیچ جمع بندی درباره منشا آن نرسیدیم پرونده آن مختومه شد.

به گزارش رکنا، مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست در خصوص آخرین نتیجه منشا بوی نامطبوع تهران گفت: پرونده بوی نامطبوع تهران به دلیل اینکه کارگروه تشکیل شده به هیچ جمع بندی نرسید مختومه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ماده شیمیایی مرکانتنت حدس اولیه از منشا بوی نامطبوع دو هفته پیش تهران بود اظهار داشت: چند سال پیش هم بوی متساعد شده از این ماده شیمیایی در اصفهان هم به مشام رسیده بود.

تجریشی ادامه داد: داستان اتساع این بو در اصفهان اینگونه بود که ماشین حمل گاز در یکی از شهرستانهای اطراف اصفهان در شیب قرار گرفته و مرکانتنت بر روی خاک ریخته بود و تا یک هفته بوی نامطبوع از آن متساعد می شد به همین دلیل مجبور به اننقال خاک آغشته به مرکانتنت از آن منطقه شدیم.

معاون محیط انسانی سازمان محیط زیست خاطرنشان کرد: بارندگی پس از انتشار این بو در تهران امکان شناسایی منشا را تقریبا غیر ممکن کرد.

وی با بیان اینکه با انتشار خبر اتساع بوی نامطبوع نگران وقوع زلزله بودیم ابراز داشت: موسسه ژئوفیزیک و زمین شناسی این فرضیه را رد کردند، همچنین فعال شدن آتشفشان هم منفی بود.

تجریشی با انتقاد از اینکه در این زمینه سیستم پایش وجود ندارد گفت: پایش همه این اتفاقات مربوط به سازمان محیط زیست نیست.

وی افزود: سنسورهایی جهت پایش باید در دستگاههای مختلف برای بررسی شاخص های تاثیر گذار در پایش بو در اختیار سازمانها قرار بگیرد.

معاون محیط انسانی سازمان محیط زیست ادامه داد: این مساله برای سلامت عمومی خطرناک نبود و ما تمام حدسیات موجود در این زمینه را بررسی کردیم.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

کاوه با فیلم های شیطانی که از ارتباطمان داشت همه کار با من کرد ناپدری بدون تجاوز به دختر 13 ساله اش او را باردار کرد / اتفاق باور نکردنی +عکس شب خونین مشهد با قتل 4 زن و مرد رقم خورد / از سلاخی شدن راننده خودرو با تبر تا قتل زن تتها ارژنگ امیرفضلی درگذشت ! + عکس دستگیری یک مادر و دختر در خانه فساد / زنم را سنگسار کنید ! تجاوز راننده تاکسی به زن مسافر / این زن شرایط خاصی داشت+عکس اعتراف عجیب محبوبه 34 ساله به فرار سلطان بانوی میلیاردر از ایران مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا 7 ساعت گریه مرد تهرانی بالای سر جسد عشقش / جمعه برای این مرد کابوس بود ! قتل وحشیانه دختر 21 ساله در پارکینگ یک مجتمع / او را بدون لباس پیدا کردند + عکس وقتی مادر به خانه آمد پسر 3 ساله اش داخل ماشین لباسشویی می سوخت+عکس دستگیری زن بدکاره در فرودگاه تایلند / او می خواست پناهنده شود ! روایت 2 سال بعد از حادثه وحشتناک پلاسکوی تهران سهیل کوچولو چگونه مقابل چشمان پدرش جان باخت / مادر این بچه شوکه شده است+ عکس فیلم لحظه هولناک فرو ریختن ساختمان هفت طبقه بر سر یک مرد + فیلم

منبع: رکنا

کلیدواژه: زلزله سلامت اخبار حوادث محیط زیست معاون پرونده تهران شناسایی عکس فیلم زن در خیابان زندگی مادر تخریب ساعت پلیس صبح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۷۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات سلاجقه درباره موضوع حذف کیسه‌های پلاستیکی

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست تاکید کرد که طبق اساس نامه دولت،کیسه‌های زیر ۲۵ میکرون از چرخه تولید و توزیع و مصرف در بازه زمانی ۵ ساله حذف می‌شود. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره شرایط دریای خزر، اظهار داشت: دریای خزر شرایط نوسانات متعدد دارد و با توجه به شرایط اقلیمی و بهره بردای 5 کشور از این دریا، این احتمال دارد که در فصول و سالهای مختلف عقب نشینی یا بالاآمدگی داشته باشد.

سلاجقه ادامه داد: الان در بازه زمان عقب نشینی هستیم. کشورهای حوزه آبریز خزر باید در قالب کنوانسیون تهران وظایف خود را اجرا کنند. دولت سیزدهم پس از 6 سال این کنوانسیون را احیا کرد.

خزعلی: در زمینه حجاب دنبال فرهنگ سازی هستیم

وی افزود: در ژنو توافقات خیلی خوبی شد. کاپ ششم هم در تهران برگزار می شود و باید کشورها اگر آب بند یا سدی ایجاد کرده اند، تکالیف خود را در این زمینه عملیاتی کنند.

سلاجقه درباره میزان عقب نشینی آب دریای خزر، گفت: در میانگین نوسانات وضعیت فعلی طبیعی است و سال هایی داشته ایم که این عقب نشینی بیشتر بوده است.

رئیس سازمان محیط زیست در خصوص جمع آوری کیسه‌های نایلونی، گفت: طبق اساسنامه دولت،کیسه‌های زیر 25 میکرون از چرخه تولید و توزیع و مصرف در بازه زمانی 5 ساله حذف می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توضیحات سلاجقه درباره موضوع حذف کیسه‌های پلاستیکی
  • چرا پروژه بارورسازی ابر‌ها در ایران به بن‌بست خورد؟
  • درویش، کنشگر محیط زیست: شاهد کاهش شدید مشارکت مردم پس از بازداشت فعالان محیط زیست، بودیم
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)
  • اهمیت ویژه آموزش حفظ محیط زیست به کودکان
  • جمع‌آوری پلاستیک‌های حاشیه ورودی شهرها و روستاهای استان تهران
  • علی سلاجقه: مالچ‌پاشی نفتی را برای همیشه از دستور کار خارج کرده‌ایم
  • مالچ‌پاشی نفتی را از دستور کار خارج کرده‌ایم
  • اولتیماتوم سازمان محیط زیست به شرکت‌های صنعتی تهران