Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسدالله هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هوای پاک یکی از نعمت های الهی است که خداوند در اختیار بشر قرار داده، بدون هوا بیش از چند دقیقه ما نمی توانیم زنده بمانیم.

وی افزود: توسعه صنعتی، افزایش جمعیت، مصرف زیاد سوخت های فسیلی با آتش سوزی جنگل ها، آلاینده ها، گرد و غبار و...  زندگی انسان و هوای پاک را از انسان ها گرفته اند و مشکلاتی را به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی عنوان کرد: در همین راستا ۲۹ دی ماه به عنوان روز هوای پاک نامگذاری شده که امسال با شعار «هوای پاک مسئولان و مردم» است، هدف این است که  در بین آحاد مردم حساسیت و مشارکت مردم را برای کنترل مشکلات آلاینده ها و آلودگی ها بیشتر شود تا زندگی سالم تری را برای مردم در راستای اهداف توسعه پایدار داشته باشیم.

وی افزود: از جمله برنامه های که در این روز صورت می گیرد نواخته شدن زنگ هوای پاک در مدارس استان و معاینه فنی خودروها همراه با تخفیف بین ۲۰ تا ۳۰ درصد در سراسر شهرستان های استان صورت می گیرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست ایلام عنوان کرد: از مردم درخواست می کنیم این کار معاینه فنی  را انجام دهند، الزام قانونی نیز وجود دارد خودروهای داخلی و خارجی که چهار سال از عمر آنها گذشته باشد مشمول معاینه فنی هستند و خودروهای عمومی نیز باید هر ساله این اقدام را انجام دهند، یکی از راه هایی که آلودگی را کاهش می دهد معاینه فنی این خودروها است که رفع نقص کنند.

وی ادامه داد: همچنین توسعه دوچرخه سواری را باید در سطح بین آحاد مردم داشته باشیم، باید روزهایی را بدون خودرو با کمتر از وسایل نقلیه استفاده کنیم.

هاشمی عنوان کرد: همچنین بهینه سازی مصرف سوخت را در منازل و ادارات داشته باشیم، زباله ها را نباید بسوزانیم که گازهای سمی در هوا منتشر کنند و باید کاری کنیم هر روزمان روز هوای پاک باشد.

کد خبر 4516848

منبع: مهر

کلیدواژه: اسدالله هاشمی محیط زیست ایلام هوای پاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۷۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای پیشگیری از حریق‌های احتمالی در فصل تابستان

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: باید نظارت جامعی از سوی اکیپ‌های اطفای حریق و دیدبان‌ها صورت گیرد تا با حضور به موقع و سریع در محل از گسترش حریق جلوگیری شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، یاسم خان‌محمدیان امروز- چهارشنبه بیست و نهم فروردین‌_ در جلسه شورای اداری استان، اظهار کرد: روند پیشرفت طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و تولید نهال در سال جاری برای پیشگیری از حریق‌های احتمالی در فصل تابستان برنامه‌ریزی شد.

وی با اشاره به فرا رسیدن فصل آتش‌سوزی، افزود: لازم است نظارت جامعی از سوی اکیپ‌های اطفای حریق و دیدبان‌ها صورت گیرد تا با حضور به موقع و سریع در محل از گسترش حریق جلوگیری شود.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام با بیان اینکه مشارکت مردم در حفاظت از منابع طبیعی بسیار تأثیرگذار است، خاطرنشان کرد: مدیران منابع طبیعی شهرستان‌ها برای پیشگیری و اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع از مجریان طرح‌ها و بهره‌برداران منابع طبیعی، دهیاران و شورای اسلامی روستاها در مناطق بحرانی کمک بگیرند.

خان‌محمدیان ادامه داد: لازم است ضمن توجه جدی در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت نسبت به تولید شش میلیون اصله نهال در استان اقدام شود.

کد خبر 745447

دیگر خبرها

  • ایجاد پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در مرز مهران
  • توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در سه محور اشتغال، مسکن و فرهنگی
  • اهتمام ویژه دستگاه‌ها در تحقق شعار سال
  • پروژه‌های نیمه‌تمام ایلام برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار شوند
  • سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوا منصوب شد ​
  • تلاش مدیریت شهری اصفهان برای تسریع در حرکت وسایل حمل‌ونقل عمومی در شهر
  • ۱۱۰۰ نفر در استان ایلام خون اهدا کردند
  • برنامه‌ریزی برای پیشگیری از حریق‌های احتمالی در فصل تابستان
  • ۱۱۰۰ نفر در استان ایلام خون اهداء کردند
  • ۸ هزار خودروی وارداتی تحویل مردم شد/ ثبت سفارش ۱۳۳ هزار خودرو