Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@10:57:06 GMT

سرعت پیشرفت شطرنج ایران بالاتر از سطح جهانی است

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۷۲۴۲

سرعت پیشرفت شطرنج ایران بالاتر از سطح جهانی است

تهران - ایرنا - رئیس فدراسیون شطرنج گفت: شناخت خوب سوکولوف از شطرنج ایران و تلاش شطرنج بازان جوان برای فراگیری دانش این رشته، سرعت پیشرفت شطرنج ایران را بالاتر از سطح جهان قرار داده است.

«مهرداد پهلوان زاده» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سبک فراگیری دانش شطرنج در ایران نسبت به گذشته تفاوت های زیادی دارد، اظهار کرد: در چند سال اخیر پیشرفت شطرنج بازان ایران سرعتی فراتر از متوسط جهانی دارد و آنها تنها به کلاسِ مربیان و اردوهای آمادگی متکی نیستند بلکه با صرف هزینه های شخصی به دنبال خرید بسته های آموزش روز شطرنج هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با بیان اینکه شطرنج بازان ایران در سطح جهانی فراتر از تصور در حال رشد و پیشرفت هستند گفت: رشد شطرنج ایران در سطح جهان کم نظیر است. در این پیشرفت، علاوه بر نقش برنامه ریزی های فدراسیون نباید از دانش «ایوان سوکولوف» سرمربی هلندی تیم ملی شطرنج چشم پوشی کرد زیرا او شناخت خوبی از شطرنج ایران دارد.
پهلوان زاده ادامه داد: در گذشته با مربیان خارجی زیادی در شطرنج کار کردیم و از نزدیک شاهد فعالیت آنها بودم. این مربیان در کنار اینکه شطرنج را به جوانان ایران می آموختند در پاره ای از مواقع با برخوردهای بد، شخصیت شطرنج بازهای ایرانی را خرد می کردند اما تفکر سوکولوف این نیست بلکه وی بیشتر بر روی روحیه و تمجید از استعدادهای ایرانی تمرکز کرده است. ضمن آنکه مربی تیم ملی هم به شطرج ایران اشراف دارد و هم به عنوان یک مربی حرفه ای به دنبال این است که شاکردانی در سطح جهانی تربیت کند.
رئیس فدراسیون شطرنج در بیان چرایی تمام وقت نشدن قرارداد این مربی هلندی گفت: در گذشته شرایط اقتصادی مناسب بود و فدراسیون هر مربی که درخواست می کرد مبلغ قراردادش آماده بود اما اکنون شرایط به گونه ای است که باید بودجه 1 میلیارد و 400 میلیونی فدراسیون را قطره چکانی مصرف کنیم تا بتوانیم برنامه های فدراسیون را تا پایان سال پیش ببریم. با این مبلغ اعتبار که بودجه سالانه فدراسیون می باشد امکان استخدام مربی تمام وقت با نرخ ارزهای خارجی وجود ندارد.
ایوان سوکولوف مربی هلندی شطرنج ایران روز نهم دی وارد کشور شد و پس از برگزاری یک اردوی 10 روزه با تیم ملی مردان و زنان، ایران را ترک کرد.
ورزشی ** 2052** 2024

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش مهرداد پهلوان زاده مربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۷۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونگی همکاری مربی پُرمشغله یونانی با تیم ملی بسکتبال بانوان

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون بسکتبال که سال گذشته یک دوره کوتاه اما موفقی را با «النی کاپوجیانی» به عنوان سرمربی تیم ملی بانوان تجربه کرد، در اولین روزهای سال جاری قرار داد همکاری با این مربی یونانی را تمدید کرد.

قرارداد موردنظر تا سال ۲۰۲۵ تمدید شده است درحالیکه این مربی ۵۴ ساله در لیگ یونان هدایت تیم پاناتینایکوس را بر عهده دارد و این روزها هم درگیر تیمش و دیدارهایش است. البته قرار است کاپوجیانی به زودی سفری به ایران داشته باشد تا برای رقابت های دیویژن B آسیا (تیر - چین) کنار تیم نوجوانان قرار بگیرد.

بعد از این مسابقات ، سرمربی یونانی بسکتبال بانوان به کشورش باز می گردد به خصوص که تیم ملی بزرگسالان طی سال جاری رویداد رسمی و مصوبی در پیش ندارد. بنابراین با توجه به مشغله هایی که النی کاپوجیانی در لیگ یونان دارد، این ابهام مطرح است که «همکاری او با بسکتبال بانوان ایران - طبق قرارداد تمدید شده تا سال ۲۰۲۵- به چه صورت است.»

فتانه ملک نایب رییس فدراسیون بسکتبال در امور بانوان در گفت و گو با خبرنگار مهر در این زمینه توضیح داد. وی ابتدا اشاره ای به تمدید قرارداد این مربی یونانی داشت وگفت: النی کاپوجیانی مربی بزرگ و با دانشی در بسکتبال بانوان به حساب می آید که کارنامه پرافتخاری هم دارد. او سال گذشته در یک مقطع کوتاه با فدراسیون ایران همکاری داشت و در همان مقطع عملکرد خوبی از خود نشان داد.

وی با یادآوری اینکه تیم ملی بسکتبال بانوان با هدایت این مربی برای نخستین بار به فینال رقابت های سطح «ب» آسیا صعود کرد، ادامه داد: النی در لیگ یونان مشغله های زیادی دارد. به همین دلیل بعد از یک مقطع کوتاه نتوانستیم با او ادامه همکاری داشته باشیم. البته در آن مقطع رویدادی هم نداشتیم که بخواهیم این مربی را در کنار خود داشته باشیم اما همزمان پیگیر رایزنی ها بودیم تا تکلیف همکاری با او را مشخص کنیم.

نایب رییس فدراسیون بسکتبال تاکید کرد: به خاطر تاثیرگذاری مثبتی که النی در مدت زمان کوتاه حضور در کنار ملی پوشان ایران داشت، رضایتی که ملی پوشان از تمرین زیر نظر او داشتند و در کل ارجحیت نسبت به دیگر گزینه ها، ترجیح دادیم تا کماکان با همین مربی همکاری داشته باشیم. در کل برای مان بهتر بود به جای رایزنی با گزینه های دیگر و اینکه بخواهیم همکاری با یک مربی دیگر را از نو شروع کنیم، با همین مربی ادامه همکاری داشته باشیم.

«با توجه به مشغله های باشگاهی النی کاپوجیانی، همکاری با این مربی به چه صورت دنبال می شود؟»، این پرسشی بود که ملک در پاسخ به آن گفت: فدراسیون بسکتبال با اشراف به این برنامه های فشرده کاری النی کاپوجیانی، اقدام به تمدید قراداد وی کرد. او در باشگاه خود مسئولیت دارد اما تا جاییکه تداخل نداشته باشد و بتوانند، در هر مقطعی و هر سطحی، کنار تیم های ایران خواهد بود.

وی در این زمینه توضیح بیشتری داد و گفت: البته در رابطه با جزییات قرارداد النی کاپوجیانی، رییس فدراسیون در جریان هستند اما در کل اینطور نیست که ۶ ماه یا یک سال متوالی بتوانیم این مربی را در اختیار داشته باشیم. او به صورت مقطعی با ما همکاری خواهد داشت. هر زمان نیاز باشد و او هم فرصت داشته باشد، به ایران سفر می کند تا کنار تیم های ملی قرار بگیرد.

ملک با بیان اینکه النی در آغاز به کار دوباره با بسکتبال بانوان ایران هدایت تیم نوجوانان را در مسابقات دیویژن B آسیا بر عهده خواهد داشت، خاطرنشان کرد: مسابقات تیر در چین برگزار می شود. فکر می کنم حدود یک ماه پیش از این رقابت ها، النی به ایران سفر کند تا تمرینات را زیر نظر داشته باشد. او برای این رقابت ها سرمربی خواهد بود.

نایب رییس فدراسیون بسکتبال در امور بانوان در رابطه با تیم ملی بسکتبال بانوان نیز گفت: این تیم امسال هیچ رویداد رسمی در پیش ندارد مگر اینکه حضور در تورنمنت های دوستانه برای آن تصوب شود. با این حال هر زمان نیاز باشد و النی هم فرصت لازم را داشته باشد، از حضورش بهره مند خواهیم شد.

کد خبر 6084071

دیگر خبرها

  • انتقاد شدید اولین مربی میراسماعیلی از شرایط فدراسیون جودو
  • افت و خیز سرعت اینترنت ایران در داشبوردهای جهانی
  • یک انتصاب در فدراسیون شطرنج
  • چگونگی همکاری مربی پُرمشغله یونانی با تیم ملی بسکتبال بانوان
  • مقایسه شبکه 5 جی با 5.5G
  • رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات ریاست فدراسیون شطرنج
  • رقابت ۱۳ نفر برای ریاست فدراسیون شطرنج
  • رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج
  • اعلام اسامی نفرات ثبت‌نام کننده در انتخابات فدراسیون شطرنج
  • سامسونگ و کوالکام به ۲۰ درصد سرعت دانلود بالاتر در شبکه 5G دست یافتند