Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بافت از توقیف ۱۸ خودروی سواری متخلف سرویس مدارس در این شهرستان خبر داد و گفت: عدم رعایت ظرفیت مجاز وسیله نقلیه، علت اصلی توقیف این خودروها است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، خدابخش روح الامینی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: رانندگان سرویس های مدارس حداکثر مجاز به سوار کردن دانش آموز به تعداد ظرفیت خودروی خود هستند اما متأسفانه گاهی مشاهده می شود که بعضی رانندگان اقدام به حمل مسافر بیش از ظرفیت مجاز می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


وی اعلام کرد: بلافاصله در راستای پیشگیری از خطرات و تصادفات احتمالی و با توجه به اهمیت موضوع و حفظ جان دانش آموزان، دستورات قضائی لازم به پلیس راهنمایی و رانندگی داده و مقرر شد: در مرحله اول به رانندگان سرویس های مدارس متخلف تذکر داده و از آنها تعهد اخذ شود.

 


دادستان عمومی و انقلاب بافت با اشاره به اینکه در این رابطه طی دو ماه گذشته پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان  از  90 راننده متخلف تعهد اخذ  کرده و  اعمال قانون(جریمه)انجام شده؛ گفت: پس از دادن تذکرات مکرر و عدم توجه برخی رانندگان متخلف، با دستور دادستانی 18سرویس مدرسه خطر ساز به پارکینگ منتقل و توقیف شد.

 


وی هشدار داد: رانندگان باید تعهد اخلاقی و حرفه ای داشته باشند و نباید برای کسب سود و درآمد بیشتر، جان دانش آموزان را به مخاطره بیاندازند و سرویس های توقیف شده مذکور، سرویس های شخصی جابجایی دانش آموزان هستند که تحت نظارت آموزش و پرورش نیستند.

 


روح الامینی با تأکید بر اینکه رانندگان متخلف در صورت بروز تصادف، براساس مواد 714به بعد قانون مجازات اسلامی مشمول مجازات های حبس و جزای نقدی می شوند؛ ضمن تشکر از اقدامات پلیس در راستای ایجاد نظم و امنیت در سطح شهر، بیان داشت: خانواده ها و والدین فرزندان نیز باید نظارت و دقت لازم را بر خودروی سرویس فرزندانشان داشته باشند و نباید خدای ناکرده به بهانه هایی از جمله کاهش قیمت نرخ کرایه چشم خودشان را بر روی تخلفات ببندند.

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان استان بوشهر جنوب کرمان شورای عالی انقلاب فرهنگی انقلاب اسلامی ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان تودیع و معارفه ایران چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دادستان بافت سرویس مدرسه توقیف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۷۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امین برملا اظهار کرد: مسائل آموزشی باید ریشه‌ای‌تر تحلیل شوند و برنامه بلندمدت‌تری برای برون‌رفت از این وضعیت و رفع مشکلات انجام شود. این کار آغاز شده است، اما نیازمند کمک سایر دوستان هستیم.

وی افزود: یکی از مشکلات در این زمینه این است که در خوزستان در هدایت تحصیلی، شرایط خوبی نداشتیم و سهم هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در انتها بود و در نتیجه، انتخاب رشته نادرست در نمرات امتحانات پایانی تاثیرگذار بود. تلاش برای رفع این مساله در حال انجام است و نتایج آن را خواهیم دید.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به تحلیل نمرات نوبت اول و شناسایی دانش‌آموزان لازم‌التوجه گفت: بر اساس این اطلاعات، کلاس‌های آموزشی برای دانش‌آموزان لازم‌التوجه بر اساس دروس هدف تعیین‌شده در حال برگزاری است.

وی افزود: ۱۰ منطقه در استان خوزستان، بضاعت علمی و نیروی انسانی ضعیف‌تر دارند که برای بهبود وضعیت این مناطق، نیرو‌های سرگروه استان در حال برگزاری همایش‌های جمع‌بندی در این مناطق هستند.

برملا ادامه داد: همچنین روزانه دو سه وبینار آموزشی در مورد دروس هدف در کانال‌های دانش‌آموزی برگزار می‌شود تا آموزش در دورافتاده‌ترین نقاط توسط بهترین معلمان ارائه شود.

وی بیان کرد: از ظرفیت اپلیکیشن‌های آموزشی و تولید محتوا‌های آموزشی برای توانمندسازی معلمان توسط مولفان کتب درسی نیز استفاده شده است. در کنار آموزش، سنجش نیز در حال انجام است و آزمون‌ها از دروس هدف در سه پایه در حال برگزاری است و قرار است نتایج استخراج شود.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه در ایام نوروز ۹ هزار دانش‌آموز در پایگاه‌های مطالعاتی شرکت کردند، گفت: بعد از کنکور، این پایگاه‌ها دوباره فعال می‌شوند.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری کلاس‌های درس تصریح کرد: پیش از این، بدعت تعطیلی کلاس‌ها را داشتیم. با نظارت‌های انجام‌شده فعالیت‌های آموزشی تا روز آخر استمرار خواهد داشت.

برملا با اشاره به تلاش برای بهبود رتبه علمی خوزستان بین دیگر استان‌ها گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، امسال حتما رتبه علمی خوزستان ارتقا می‌یابد.

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ضارب متواری دانش آموزان آملی دستگیر شد
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • بازدید دانش‌آموزان مدارس میاندوآب از دانشگاه آزاد اسلامی
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • ◄ بحران رانندگان عمومی جدی شد/ کوچ رانندگان سواری کرایه بین شهری از این شغل
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • برگزاری نمایشگاه عکس در هوراند