Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-19@06:11:13 GMT

تصمیم ترامپ داعش را احیا می کند

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۷۷۱۹

تصمیم ترامپ داعش را احیا می کند

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «برت مک گورک»، نماینده سابق آمریکا در ائتلاف ببین المللی موسوم به مقابله با داعش، دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور را متهم به تلاش برای احیای داعش کرد.

مک گورک گفت: «تصمیم دونالد ترامپ برای خروج آمریکا از سوریه بدون ارزیابی و مشورت با متحدان ما و بدون اینکه در کنگره مطرح شود، اتخاذ شد حتی بخش بزرگی از مسئولان وزارت دفاع نیز از این مساله اطلاعی نداشتند بنابراین این تصمیم منطبق با خواسته های ترامپ بوده است نه منافع ملی آمریکا».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مک گورک ضمن اشاره به اینکه تصمیم ترامپ باعث احیای داعش می شود اعلام کرد: داعش همچنان مخاطره امنیتی بزرگی برای منطقه خاورمیانه و منافع راهبردی آمریکا محسوب می شود در صورت خروج نظامی از سوریه، واشنگتن خود به گسترش دوباره این گروه تروریستی کمک خواهد کرد.

وی افزود این تصمیم همچنین بدون ارزیابی مخاطرات و یا تجزیه و تحلیل واقعیت‌ها گرفته شد.

لازم به ذکر است ماموریت مک گورک به عنوان فرستاده ویژه دولت آمریکا در ائتلاف بین المللی ضد داعش اول فوریه به پایان می‌رسید، اما قبل از اتمام ماموریتش، در 22 دسامبر 2018 و در واکنش به تصمیم غیرمنتظره ترامپ برای خروج از سوریه از مقام خود کناره گیری کرد.

انتهای پیام/

183 / 156 آمریکا داعش تروریسم ترامپ احیا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: آمریکا داعش تروریسم ترامپ احیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۷۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان نشست کابینه جنگی اسرائیل بدون تصمیم‌گیری نهایی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، این شبکه به نقل از یک منبع اسرائیل مطلع از این نشست اعلام کرد که طیفی از گزینه‌ها همچنان در حال بررسی است اما در جلسه سه‌شنبه شب تصمیم نهایی اتخاذ نشد.

این سومین نشست متوالی کابینه جنگی اسرائیل درباره پاسخ تنبیهی ایران بود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ با انتشار اطلاعیه‌ای، از انجام عملیات «وعده صادق» و شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل با هدف تنبیه تل‌آویو برای حمله موشکی این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه خبر داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز، اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق صورت گرفت.

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • ژنرال سابق صهیونیستی: کاپیتان ها راه خود را گم کرده اند و کشتی در حال غرق شدن است
  • همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی برای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • پایان نشست کابینه جنگی اسرائیل بدون تصمیم‌گیری نهایی
  • چرا داعش تاکنون حتی یک تیر به اسرائیل شلیک نکرده؟
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • ترامپ بار دیگر دادگاهی شد
  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد
  • این بار «ترامپ خواب‌آلود»، سوژه شد