Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه، هرساله شاهد بودیم که شهرداری تهران تخفیف ۳۳ درصدی برای شهروندانی که عوارض نوسازی ساختمان خود را تا پایان سال پرداخت می‌کردند، درنظر می‌گرفت اما براساس جدیدترین تصمیم، این تخفیف امسال درنظر گرفته نخواهد شد.

ضمنا شهروندانی که تا پایان سال نسبت به پرداخت نوسازی عوارض اقدام نکنند، در سال آینده مشمول جریمه دو برابری خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



برهمین اساس، از شهروندان انتظار می رود در دو ماهه پایانی سال عوارض نوسازی ساختمان خود را پرداخت کنند تا مبلغ عوارض آنان در سال آینده با جرایم دو برابری روبرو نشود.

همچنین نرخ تراکم ساختمانی در سال آینده براساس نرخ تورم افزایش خواهد یافت. برهمین اساس، شهرداری تهران از سازندگان مسکن می‌خواهد اگر می‌خواهند مشمول نرخ جدید تراکم نشوند، در دو ماهه پایانی سال نسبت به پرداخت تراکم ساختمانی خود اقدام کنند.

در همین حال، سرپرست معاونت مالی و اقتصاد شهری از حفظ و تثبیت نرخ جایزه و تسهیلات تشویقی پرداخت نقدی مودیان تا پایان سال خبر داد.   زریر نگین تاجی اعلام کرد: با توجه به سیاست بانک مرکزی مبنی بر عدم تغییر نرخ سپرده‌های بانکی در سال جاری و وجود حکم ذیربط در مصوبه «اصلاحیه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران» به شماره ۱۶۰/۲۴۹۲/۲۲۹۹ مورخ ۹۷/۸/۷ شورای اسلامی شهر تهران مبنی تبعیت پاداش مذکور از آن نرخ و همچنین تاکیدات اعضا شورا، نرخ ۱۵ درصد موجود جایزه خوش حسابی پرداخت نقدی مودیان تا پایان سال ۱۳۹۷ بدون تغییر باقی خواهد ماند.   وی با اشاره به ارسال لوایح جدید مرتبط با حوزه شهرسازی خصوصا لایحه جایگزین عوارض تغییر کاربری به شورای شهر که از سال ۱۳۹۸ ملاک عمل محاسبات عوارض شهرسازی خواهد بود، تاکید کرد: با توجه به اعمال دفترچه ارزش معاملاتی املاک سال ۱۳۹۶ به جای دفترچه سال ۱۳۹۳ در عوارض سال آتی، افزایش عوارض ساخت و ساز متناسب با تحولات اقتصاد شهر و سطح عمومی تورم از فروردین ماه آینده کاملا مورد انتظار بوده و لذا ۲ ماه پایانی سال کنونی فرصتی بی بدیل و غیر قابل تکرار برای پرداخت نقدی و یکجای عوارض شهرسازی با نرخی پایین‌تر و مناسب‌تر برای آحاد شهروندان به ویژه سازندگان حرفه‌ای ساختمان خواهد بود.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۷۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه متوازن شهر و پایان پروژه‌های نیمه‌تمام، اولویت بودجه ۱۴۰۳ شهرداری زرین‌شهر

شهردار زرین‌شهر گفت: عدالت‌محوری، توسعه متوازن شهر و محلات، پایان پروژه‌های نیمه‌تمام، تمرکز بر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی از اولویت‌های عمرانی شهرداری زرین‌شهر برای سال‌جاری خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حسین اسماعیلی‌احمدی، امروز چهارشنبه _هشتم فروردین _ در جمع پرسنل شهرداری زرین‌شهر اظهار کرد: سال ۱۴۰۰ به عنوان شهردار این شهر انتخاب شدم و در آن زمان بودجه شهرداری با عددی حدود ۷۵۰ میلیارد ریال تحویل گرفته شد و در سال ۱۴۰۱ این بودجه افزایش ۲۸ درصدی داشت.

وی با اشاره به وصول دو هزار میلیارد ریالی بودجه شهرداری زرین‌شهر در سال ۱۴۰۲، افزود: سال ۱۴۰۲ بودجه شهرداری زرین‌شهر با افزایش ۴۸ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ و بالغ بر هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال تهیه و تدوین شد که با همکاری و تلاش شورای اسلامی شهر، معاونان، رؤسای ادارت، پرسنل و کارگران بودجه نه تنها در سال گذشته از سقف مصوب عبور کردیم، بلکه بی‌نظیرترین تحقق بودجه در دوره ششم مدیریت شهری رقم خورده است.

شهردار زرین‌شهر با بیان اینکه ظرف مدت سه سال بودجه ۷۵۰ میلیارد ریالی شهرداری را به دو هزار و ۳۰۰ میلیارد افزایش داده‌ایم، تصریح کرد: بودجه شهرداری زرین‌شهر برای سال ۱۴۰۳ بالغ بر دو هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تدوین و به تصویب شورای اسلامی شهر رسید و قطعاً تحقق بودجه سال‌جاری نیز دور از ذهن نیست چراکه برای رسیدن به این هدف عملکرد و تلاش جهادی معاونین، رؤسای ادارات و کارکنان شهرداری را مبنا قرار دادیم.

وی ادامه داد: در تدوین بودجه ۱۴۰۳ شهرداری زرین‌شهر تلاش شد تا اولویت‌های شهر و شهروندان خطه طلایی ایران در آن دیده شود تا مطالبات قانونی و به حق آن‌ها در مسیر تحقق قرار گیرد.

اسماعیلی‌احمدی اضافه کرد: عدالت‌محوری، توسعه متوازن شهر و محلات، پایان پروژه‌های نیمه‌تمام، تمرکز بر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی از اولویت‌های عمرانی شهرداری زرین‌شهر برای سال‌جاری خواهد بود.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی شهرداری‌های شهرهای ایران، عنوان کرد: طی دو سال گذشته عوارض آلایندگی به شهرداری‌ها پرداخت نشده و مشکلات اقتصادی حاکم بر شهرداری‌ها افزایش پیدا کرده است از این رو باید توان بیشتری برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در خطه طلایی ایران صرف شود.

شهردار زرین‌شهر خاطرنشان کرد: در دوره ششم مدیریت شهری تأکید فراوانی بر تمرکز شهرداری بر انضباط مالی و بهبود فرآیندهای مالی در شهرداری داشته‌ایم و در سال‌جاری نیز انتظار می‌رود برای کاهش انقباضی هزینه‌های جاری تلاشی دوچندان صورت گیرد و صرفه‌جویی در هزینه، کسب درآمد در واحدها روند صعودی داشته باشد تا در نهایت کام شهروندان با خدمات ارائه شده شیرین شود.

کد خبر 739561

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات ساخت، مردم را به بازار مسکن هدایت می‌کند
  • پایان جنگ سه ساعته: ارومیه همچنان زنده است
  • درآمد شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ از ۱۰۴ هزار میلیارد تومان عبور کرد
  • پرداخت تسهیلات ساخت افزایش مشارکت مردمی در پروژه های نهضت ملی را به همراه دارد
  • توسعه متوازن شهر و پایان پروژه‌های نیمه‌تمام، اولویت بودجه ۱۴۰۳ شهرداری زرین‌شهر
  • مشارکت مردمی در نوسازی بافت‌های فرسوده پررنگ می‌شود
  • پیش‌بینی هوای تهران در چند روز آینده
  • پیش‌بینی هوای تهران در روز‌های آینده
  • افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران نسبت به ۱۴۰۰
  • شهرداری تهران تا پایان فروردین برای ارسال مدارک نوسازی مسکن مهلت دارد