Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدجواد استادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از خراسان رضوی، در حاشیه اختتامیه سومین جشنواره فیلم کوتاه، فیلم‌نامه و عکس «تسنیم»، با بیان این مطلب اظهار کرد: همواره در وضعیت معاصر امروز، بهترین ابزاری که برای انتقال مفاهیم و مبانی معرفتی و دینی در اختیار داریم، ابزار هنر است. همچنین با توجه به تحولاتی که در دنیا، نیازهای نسل جدید و جامعه معاصر رخ داده، بهتر است که مفاهیم قرآنی و دینی را فرآوری کنیم و در قالب‌های روز در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به سخنی از پیامبر اسلام(ص) ادامه داد: در این زمینه پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند که «باید با هر قومی به زبان روز خودشان سخن بگوییم»، در واقع این نکته مهم است که از زبان هنر برای بیان مفاهیم و مبانی قرآنی و معرفتی استفاده کنیم.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد عنوان کرد: بر همین اساس جشنواره فیلم کوتاه، فیلم‌نامه و عکس «تسنیم» این هدف را پیگیری کرده تا بتواند زمینه‌ای را برای دور هم جمع شدن فیلم‌سازانی که در عرصه فیلم‌های قرآنی تلاش کرند و توانستند مفاهیم قرآنی را در قالب فیلم و عکس تولید کنند، ایجاد کند و همین امر هم اتفاق افتاد به گونه‌ای که تعداد آثار ارسال شده بیش از انتظار ما بود، مخاطبان از این رویداد اعلام رضایت داشتند و ما نیز خوشحال هستیم از اینکه توانستیم شاهد این اتفاق خوب در مشهد باشیم و تجربه خوبی در این خصوص کسب کنیم.

مبانی معرفتی به شکل دقیق و درست در اختیار جوانان قرار داده شود
استادی با بیان اینکه باید مبانی معرفتی به شکل دقیق و درست در اختیار جوانان قرار داده شود، اظهار کرد: منابع مطالعاتی قوی داشته باشند تا بتوانند در این زمینه موفق عمل کنند، اما باید در نظر داشت که تا چه میزان توانسته‌ایم این اقدام را انجام دهیم و تا چه حد در این مسیر موفق بوده‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: باید نهادها و دستگاه‌هایی که در حوزه تخصصی فیلم فعالیت دارند، در قالب کتاب یا منابع مختلف ارتباط بین حلقه دینی و هنری را برقرار کنند و با یکدیگر تعامل داشته باشند تا آن‌ها هم تشویق شوند که فیلم‌هایی را با مضامین قرآن و عترت بسازند. گرچه که فیلم سازان اساسا این موضوعات را دنبال می‌کنند، اما اگر این منابع مورد نیاز را در اختیار داشته باشند، می‌توان شاهد اتفاقات بهتری در این زمینه باشیم.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد گفت: اگر ما بتوانیم آثاری را مبتنی بر مبانی معرفتی و فکری خودمان تولید کنیم در واقع می‌تواند بزرگترین ابزار در برابر تهاجم فرهنگی دشمن باشد. همچنین اگر بتوانیم فیلم استاندارد و جذابی که می‌تواند مورد پسند مخاطب قرار گیرد، را دنبال کنیم، قطعا تماشاگران ترجیح خواهند داد که به تماشای اینگونه فیلم‌ها بنشینند اما نباید عنصر جذابیت و سرگرم بخشی سینما را که مهم‌ترین اصل در عرصه سینما است را فراموش کرد، چرا که سینما در ابتدا جنبه سرگرمی برای مردم دارد.
استادی عنوان کرد: در هر حوزه‌ای که با مبانی تکنولوژی خودمان فیلم می‌سازیم، باید عناصر و نگاه فنی و جذاب لازم در آن اثر وجود داشته باشد که در این صورت هم قطعا مردم استقبال خواهند کرد، چه بسا اینکه باید تلاش کرد تا آثاری را برای خارج از کشور هم با مبانی معرفتی و فکری خودمان با زبان بین‌الملل تولید کنیم تا از این طریق به نوعی بتوانیم بر روی آن‌ها تاثیر گذاری داشته باشیم.
وی بیان کرد: در این میان همچنین باید نیز از فیلم‌سازانی که در طی سال در عرصه فیلم‌سازی موفق عمل کرده‌اند، حمایت کنیم و زمینه‌های مطلوب را برای تولید چنین آثاری برای ان‌ها فراهم کنیم.

به دنبال توسعه رویدادهای فرهنگی هنری هستیم
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد اظهار کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز تلاش دارد تا برای تقویت رویدادهای فرهنگی در خراسان رضوی اقداماتی را در نظر بگیرد، چرا که به دنبال توسعه رویدادهای فرهنگی هنری هستیم.
استادی تاکید کرد: مشهد علاوه بر دارا بودن ظرفیت نرم‌افزاری، در حوزه سخت‌افزاری نیز از پتانسیل‌هایی برخوردار است. از جمله تعداد سالن‌های سینمای این شهر که بسیار قابل توجه است، از همین روی می‌توان از این ظرفیت‌ها برای برگزاری رویدادهای ملی و بین‌المللی در این شهر بهره برد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی فیلم سازی مفاهیم قرآنی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۷۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزشگاه خرم آباد در اختیار تیم خیبر قرار می‌گیرد

بهزاد شاکرمی  با اشاره به اینکه کلنگ پروژه ورزشگاه خرم‌آباد سال ۸۸ بر زمین زده شد، اما تا سال ۱۴۰۰ پیشرفت چندانی نداشت، اظهار کرد:، اما با سفر رئیس جمهور این پروژه جزو مصوبات سفر قرار گرفت و با تزریق ۱۳۰ میلیارد تومان تکمیل شد.
وی گفت: ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد اکنون تکمیل و در اولین فرصت با سفر دوم رئیس جمهور به استان به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به موفقیت‌های تیم خیبر خرم‌آباد، اظهار کرد: به منظور حمایت از خیبر خرم‌آباد که یک افتخار برای استان است با صعود تیم به لیگ برتر ورزشگاه در اختیار تیم قرار می‌گیرد.
شاکرمی با بیان اینکه ورزشگاه در حال آماده سازی و واگذاری به تیم خیبر است، گفت: با توجه به اینکه اصلاح چمن ورزشگاه بر اساس استاندارد‌های لیگ برتر باید انجام شود، چمن ورزشگاه سه ماه پیش یعنی ۱۴۰۲/۱۱/۴ تحویل اداره کل ورزش و جوانان استان داده شد..
وی با اشاره به اینکه با افتتاح ورزشگاه و طی پروسه‌ای که در اداره کل ورزش و جوانان انجام می‌شود تمام ورزشگاه در راستای موفقیت تیم خیبر خرم‌آباد در اختیار تیم خیبر قرار می‌گیرد، اظهار کرد: این یک هدیه از طرف اداره کل راه و شهرسازی به تیم خیبر و طرفداران تیم است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران
  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها استفاده نمی‌کنند | عده ای آب ژرف می خواهند و عده ای دیگر از آب دریای عمان !
  • امروزه به الگوی شادی متناسب با مبانی خود رسیده‌ایم/ با تصویب شورا، سازمان گردشگری شهرداری تهران تشکیل خواهد شد
  • هنر نمایشی ابزار‌ی برای انتقال موضوعات و مفاهیم به جامعه
  • اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال انتظار تعیین و تکلیف شد
  • ورزشگاه خرم آباد در اختیار تیم خیبر قرار می‌گیرد
  • الفت با مفاهیم غنی قرآنی از آسیب‌های مدرن اجتماعی جلوگیری می‌کند  
  • تن‌هاخ: شانس داریم که سیتی را در فینال ببریم
  • چگونه بوی بد یخچال را با مواد و روش‌های طبیعی از بین ببریم؟
  • لزوم بهره‌گیری از گنجینه معرفت قرآنی