Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان این که در نامه ای به معاون اول رئیس جمهوری نسبت به بر هم زدن تصمیمات درباره ساختمان پلاسکو جدید اعتراض کردم، گفت: ساختمان جدید پلاسکو شهریور ۹۹ ساخته می شود. ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵ اقتصادی راه و مسکن نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد سعیدی کیا در آیین تجلیل از منتخبان مسابقه طراحی پلاسکو نو با بیان این که قرار بود شهردار در این مراسم حضور یابد که گویا کاری برای وی پیش آمده است، اظهار کرد: پس از حادثه اعلام کردم که ساختمان جدید را دو ساله می سازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستگاه های مخلفی در این موضوع ذی مدخل هستند و یکی از آنها بنیاد است.

وی با بیان این که از مسئولیت خود در قبال این ساختمان شانه خالی نمی کنیم، افزود: وقتی شروع به مقدمات کار کردیم، چون حادثه جانی رخ داده بود قوه قضاییه ساختمان را پلمب کرد رسیدگی های لازم انجام شود.

وی با بیان این که بررسی سانحه توسط دولت حدود 2 ماه زمان برد، تصریح کرد: تقریبا تا امروز 51 جلسه درباره ساختمان پلاکو در سطح ملی برگزار شده است. 

رئیس بنیاد مستضعفان با یادآوری این که شورایعالی شهرسازی اعلام کرد طراحی پلاسکو جدید باید با برگزاری مسابقه مشخص شود، بیان کرد: در این راستا فراخوان ایده انجام دادیم تا هر کس نظری دارد آنرا ارسال کنند. هیئت داوری این ایده ها را بررسی کردند و 10 ایده را انتخاب شد.

سعیدی کیا با بیان این که با نظر شهرداری پارکینگ اکبر رفع معارض شد و به مالکیت بنیاد درآمد، اظهار کرد: در همین اثنا تهران سه شهردار و ی سرپرست داشته که پله پله جلسات را با آنها برگزار می کردیم. صورتجلسه بین شهردار سابق و دادستانی امضا شد و قرار بود ساختمان 15 طبقه و ساختمان 5 طبقه همزمان با هم ساخته شود.

وی با بیان این که در نامه ای به معاون اول رئیس جمهوری گفتم هر تصمیمی برای پلاسکو گرفته می شود یکی آنرا بهم می ریزد، گفت: نهایتا کار به استانداری محول شد و جلسات متعددی در این زمینه برگزار شد. استاندار سابق تهران همت زیادی کرد و در جلسات مالکان ساختمان 5 طبقه اصرار می کردند ساختمان را با هزینه خودمان مقاوم سازی می کنیم. استاندار تهران هم تاکید کرد  باید بیش از نصف مالکان به محضر رفته و تعهد بدهند که با مسئولیت خود این کار را انجام دهند.

وی بیان کرد: بر این اساس همه ذی نفعان توافق کردند تا ساختمان پلاسکو 15 طبقه ساخته شود که هم شورای تامین و هم میراث فرهنگی آنرا تصویب کردند. در کمیسیون ماده 5 این موضوع مطرح شد که با تلاش شهرداری کنونی تهران، ساخت پلاسکو جدید در 15 طبقه را تصویب و ابلاغ کرد.

وی با اشاره به این که تا شهریور سال 99 ساختمان جدید ساخته می شود و مهر 99 تحویل کسبه می شود، افزود: وزارت راه و شهرسازی در شورایعالی شهرسازی و معماری این موضوع را مطرح کرد که در آنجا هم به تصویب رسید.

پلاسکو جدید مهر 99 به کسبه تحویل می شود

انتهای پیام/

R1012188/P/S7,81/CT11 واژه های کاربردی مرتبط حادثه ساختمان پلاسکو

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حادثه ساختمان پلاسکو حادثه ساختمان پلاسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۷۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه پناه مردم و مستضعفان است

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در نشست شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی با اشاره به سالروز تاسیس سپاه پاسداران در دوم اردیبهشت ۱۳۵۸ گفت: این نهاد انقلابی در طول حیات خود دژ مستحکم و پناه مردم و مستضعفان است.

حجت الاسلام و المسلمین  آل هاشم  افزود: سپاه پاسداران به منظور حراست از انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن به دستور امام خمینی (ره) تاسیس شد و در ۲۶ شهریور ۱۳۶۴ با دستور امام به سه نیروی زمینی، هوایی و دریایی گسترش یافت.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۶۹ با فرمان رهبر معظم انقلاب ۲ نیروی قدس و سازمان بسیج به این نهاد انقلابی اضافه شد اظهار کرد: سپاه از مردم و برای مردم است و همه این نهاد انقلابی را دژ و پناه خود می‌دانند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی با تبریک روز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پیشکسوتان، رزمندگان، فرماندهان و کارکنان این نهاد انقلابی و بسیجیان گفت: سپاه پاسداران امروز فهرست بلندی از افتخارات، تجارب و نوآوری‌های نظامی و فنی در اختیار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم بر تقویت و حمایت از این نهاد انقلابی و نیرو‌های مسلح به عنوان عناصر اقتدار کشور تاکید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: اشاعه فرهنگ مشارکت مردمی در اقتصاد از اولویت‌های برنامه ریزی شورای فرهنگ عمومی استان است.

 بلاغی افزود: ابعاد فرهنگی منشور سال و نقش اصلی فرهنگ در جهش تولید شامل اصلاح فرهنگ اقتصادی، توسعه اقتصاد فرهنگ بنیان، تحقق مشارکت اجتماعی و پیوست فرهنگی اجتماعی جهش تولید است.

وی با بیان اینکه مقوله اصلاح فرهنگ اقتصادی رکن اول این منشور است اظهار کرد: فرهنگ اقتصادی به بینش‌ها، نگرش‌ها، ارزش‌ها، ترجیحات و الگوی رفتار اقتصادی افراد جامعه اشاره می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی رکن دوم این منشور را توسعه اقتصاد فرهنگ بنیان اعلام کرد و گفت: صنایع فرهنگی و خلاق در دنیای کنونی یکی از پیشران‌های اصلی اقتصاد و تولید محسوب می‌شود و در این راستا برنامه اختصاصی مفصلی در قرارگاه صنایع فرهنگی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور تدوین شده است.

بلاغی با اشاره به الزامات تحقق مشارکت اجتماعی به عنوان رکن سوم این منشور ادامه داد: امید اجتماعی، انسجام اجتماعی ، وحدت ملی، سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی از ملزومات این مقوله از دیدگاه رهبر معظم انقلاب است.

وی با بیان اینکه پیوست فرهنگی اجتماعی جهش تولید رکن چهارم این منشور است یادآور شد: این رکن شامل عدالت فرهنگی، امنیت فرهنگی، زیست بوم گرایی و هویت فرهنگی است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • نجات ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم
  • نجات جان ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم/مصدومیت آتش‌نشان قمی
  • اسباب کشی شرکت نفت به برج 23 هزار میلیارد تومانی
  • نمای شیشه‌ای ساختمان‌ها دهن کجی به اصول معماری است
  • دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت
  • علت مشکل اینترنت در برخی نقاط از زبان مدیر شرکت مخابرات
  • خبر قدرت پهپادی ایران دنیا را برد، سلبریتی‌ها را خواب/ لسانی: ساختمان برند سلبریتی‌ها از هنجارشکنی شکل می‌گیرد
  • تحول افق شهر نیویورک با برج ۶۲ طبقه جدید
  • سپاه پناه مردم و مستضعفان است
  • قتل در تهران، دستگیری در قشم