Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مسئول اشتغال اتباع خارجی مدیریت کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه پارس گفت: هماهنگی لازم میان حراست ارشد منطقه ویژه پارس و نیروی انتظامی برای برخورد با مسئله اشتغال غیرمجاز نیروی کار خارجی صورت گرفته است و کارفرمایان متخلف به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدصادق رزمی افزود: کارفرمایانی که اتباع خارجی بدون پروانه اشتغال را به کار گیرند، بر اساس ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت بابت هر روز اشتغال غیرمجاز، پنج برابر حداقل دستمزد روزانه جریمه می‌شوند و در صورت تکرار تخلف، جریمه دو برابر خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین مطابق ماده ۵۰ دستورالعمل اجرایی نحوه اسکان و اشتغال اتباع خارجی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و ماده ۱۸۱ قانون کار، کارفرمایانی که اتباع بیگانه بدون پروانه کار یا دارای پروانه کار منقضی شده را به خدمت بگیرند و یا اتباع بیگانه را در کاری غیر از آنچه در پروانه کارشان قید شده بپذیرند به مجازات حبس از ۹۱ تا ۱۸۰ روز محکوم خواهند شد.

مسئول اشتغال اتباع خارجی مدیریت کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه پارس بیان کرد: شرکت‌ها و کارفرمایان فعال در منطقه پارس جنوبی که نیاز به استفاده از تخصص اتباع خارجی دارند، باید از امور اتباع خارجه مدیریت کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس مجوز بگیرند.

انتهای پیام/ک

برخورد با اشتغال غیرمجاز خارجی‌ها در منطقه ویژه پارس

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغال اتباع خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۷۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استمرار روند اجرای طرح شناسایی و طرد اتباع غیرمجاز در بوشهر

ایسنا/بوشهر  مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استان بوشهر از استمرار روند اجرای طرح شناسایی و طرد اتباع غیرمجاز از این استان خبر داد.

راضیه علی پور گفت: در سال گذشته چندین مرحله از این طرح اجرا شد و بیش از 26 هزار نفر در این راستا از استان طرد شدند و این روند در سال جدید نیز بطور مستمر و با مشارکت نیروهای انتظامی و امنیتی و دیگر دستگاه‌های ذیربط ادامه خواهد داشت.

وی افزد: سه شهرستان گناوه، دیلم و عسلویه جز مناطق ممنوعه هستند و ورود، اسکان و اشتغال اتباع در این شهرستان‌ها حتی برای اتباعی که دارای مدارک اقامتی هستند نیز ممنوع بوده و در صورت دستگیری نسبت به طرد آنان از کشور اقدام خواهد شد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری بوشهر به خبرنگار ایسنا گفت: تردد اتباع دارای کارت‌های آمایش به سایر استان‌ها فقط با برگه تردد که از استان مبدا صادر می‌شود امکان‌پذیر است و در صورت تردد غیرقانونی، دستگیر و جهت انجام مراحل قانونی به اردوگاه مراقبتی منتقل خواهند شد.

انتهای پیام                         

دیگر خبرها

  • اقامت اتباع افغانستانی در خراسان رضوی
  • ۹۰ درصد اتباع افغانستانی در خراسان رضوی مجوز اقامت می خواهند
  • جمع آوری و طرد ۸۰۰۰ اتباع غیرمجاز از تفرجگاه‌های استان تهران
  • راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی کاشان در چه مراحلی است؟
  • ۸۵ هزار تبعه غیرمجاز افغانستان از کرمان به میهنشان بازگشتند
  • طرد ۸۵ هزار اتباع غیرمجاز از کرمان
  • ممنوعیت اشتغال اتباع در صنوف غذایی البرز
  • اخراج ۲۴۷ تبعه خارجی از لرستان طی سال گذشته
  • استمرار روند اجرای طرح شناسایی و طرد اتباع غیرمجاز در بوشهر
  • طرد بیش از ۲۷ هزار تبعه غیر مجاز از البرز