Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عباسی مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: در نه ماهه امسال ۲۴ نفر در مازندران بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد فوتی‌های ناشی از گازگرفتگی ۹ نفر بود، به ۲۴ مورد افزایش یافت. عباسی مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان گفت: در نه ماهه امسال ۲۴ نفر در مازندران بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد فوتی‌های ناشی از گازگرفتگی ۹ نفر بود، به ۲۴ مورد افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۱۴ نفر بومی و ما بقی غیر بومی هستند، گفت: از کل فوت شدگان ناشی از مسمومیت با گاز در نه ماهه امسال ۱۷ مرد و ما بقی زن هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران اضافه کرد: بر اساس این گزارش بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در شهرستان‌های چالوس و قائمشهر هر کدام با ۴ نفر بیشترین و شهر‌های ساری و نور هر کدام با یک مورد کمترین فوتی ثبت شده است.

عباسی تصریح کرد: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان اردیبهشت با ۵ مورد بیشترین ماه و خرداد با ۲ فوتی کمترین فوتی در ان به ثبت رسید.
مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران افزود: با توجه به اینکه مرگ‌های ناشی از مسمومیت با گاز مونواکسید کربن عمدتا در نیمه دوم سال به دلیل سرما، استفاده از وسایل گرمایشی افزایش می‌یابد لذا به هموطنان توصیه میشود هنگام استفاده از وسایل گرمازا، به توصیه‌های ایمنی در خصوص سالم بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایش و مسیر خروجی گاز مونواکسید کربن اطمینان حاصل نمایند.
گفتنی است در سال گذشته (۹۶) تعداد ۲۲ نفر (۱۶ مرد و ما بقی زن) در اثر گاز گرفتگی با گاز منوکسید کربن جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مدیرکل پزشکی قانونی مازندران مسمومیت با گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۷۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد فوتی های تصادف در سمنان به ۹ نفر

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین درخشان سرپرست هلال‌احمر سمنان گفت: ساعت ۰۸:۲۰ پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تصادف رخ به رخ سه خودروی سواری سوناتا با ۲ پژو در کیلومتر ۴۰ جاده جندق - معلمان به هلال‌احمر اعلام و بلافاصله نجات گران پایگاه امداد و نجات سرکویر با خودروی آمبولانس و ست نجات به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: این حادثه تاکنون منجر به جان باختن ۹ نفر شده است. یک مصدوم حادثه توسط اورژانس به مرکز درمانی منتقل و عملیات فنی رهاسازی حادثه‌دیدگان همچنان ادامه دارد.

کد خبر 6064078

دیگر خبرها

  • مسمومیت پنج نفر با گاز مونوکسیدکربن در اردبیل
  • افزایش تعداد فوتی های تصادف در سمنان به ۹ نفر
  • ۲ فوتی با مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در طارم سفلی
  • مسمومیت ۲ نفر با گاز مونوکسیدکربن در مشگین‌شهر
  • کشف ۳ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی قاچاق در شهرقدس
  • کاهش ۴۸ درصدی موارد فوتی حوادث ترافیکی در سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۵۰ درصدی فوتی‌ها در جاده‌های استان اصفهان
  • کاهش ۴۸ درصدی فوتی در حوادث ترافیکی شهری و جاده‌ای در سیستان و بلوچستان
  • کاهش ۶۷ درصدی تعداد فوتی‌ها در جاده‌های برون شهری
  • کاهش ۱۴ درصدی تصادفات در مازندران/۲۳ درصد سرقت در استان کاهش یافت