Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@22:13:07 GMT

تاثیر ورزش در درمان مبتلایان ام.اس

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۷۹۴۲

تاثیر ورزش در درمان مبتلایان ام.اس

یک دکترای آسیب‌شناسی و حرکات اصلاحی با اشاره به نقش ورزش در روند درمان و بهبود مبتلایان به ام. اس گفت: در این بین تاثیر ورزش یوگا در درمان این بیماری قابل چشم پوشی نیست.

علی‌باقر نظریان در گفت‌وگو با ایسنا، بیماری ام اس را شایع‌ترین علت ناتوانی عصبی در جوانان خواند و گفت: ام اس نوعی بیماری مزمن، التهابی و تخریب‌کننده عصبی در دستگاه عصبی مرکزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نظریان اضافه کرد: شایع‌ترین دوره پیدایش این بیماری بین ۲۰ تا ۳۵ سالگی بوده و شیوع آن در زنان تقریبا ۲ برابر مردان است.

این عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور لرستان یادآور شد: یکی از روش‌های درمان بیماری‌هایی مانند ام اس، روی آوردن به فعالیت‌های ورزشی است.

وی خاطرنشان کرد: در این بین تاثیر ورزش یوگا بر درمان این بیماری قابل چشم پوشی نیست.

نظریان گفت: تمرینات ورزشی روشی موثر و ایمن برای بهبود شماری از عملکردهای فیزیولوژیکی است که در نهایت در زندگی روزانه بیماران اثر مثبتی بر جای می گذارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ام اس سلامت ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۷۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری ترانه علیدوستی چیست؟/ جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اخباری مبنی بر بیماری ترانه علیدوستی در روزهای گذشته منتشر شده که موجب نگرانی جامعه سینمایی و مخاطبان شده است. بطور معمول در این مواقع واکنش‌های احساسی و معمولا تلخی منتشر می‌شود که عمده آنها هم تحت تاثیر فضای مجازی و تحلیل‌ها و تفاسیر منابع نامعتبری است که اطلاع‌رسانی دقیق در دستور کار آنها نیست.

از همین رو خبرنگار سینما اعتماد پیگیر وضعیت ترانه علیدوستی و نوع بیماری این بازیگر شد. ترانه علیدوستی حدود ۶ماه پس از آزادی خود از زندان دچار بیماری به نام سندرم (Drug Rash with Eosinophilia and Systemic Symptoms) با نام اختصاری (DRESS) شده است که یک نوع واکنش شدید ناشی از حساسیت به مصرف برخی داروها است.

این وضعیت زمانی ایجاد می‌شود که «سیستم ایمنی» واکنش بیش از حدی به برخی داروها نشان می‌دهد. در نتیجه این امر باعث ایجاد علائم متعددی مانند تب، ناهنجاری‌های خونی و التهاب اعضاء در سراسر بدن می‌شود.

بنا بر گزارش‌های رسیده به سینما اعتماد، خوشبختانه ترانه علیدوستی به موقع متوجه وجود این سندروم شده و درمان‌ها و مراقبت‌های لازم را از ماه‌ها قبل در سکوت انجام داده و پس از پی گرفتن چندین روش درمانی و دارویی، در نهایت توانسته این سندرم را کنترل کند و به شرایط نرمال نزدیک شود و این درمان‌ها به صورت دوره‌ای و برای رسیدن به سلامتی کامل ادامه دارد.

ضمن اینکه حضور چند روزه این بازیگر در بیمارستان کسری تهران که موجب نگرانی‌ها هم شده بود، در ادامه همین مراقبت‌ها بوده که البته به دلیل کاهش اکسیژن خون چند روزی به طول انجامیده و ترانه علیدوستی در حال حاضر شرایط خوبی دارد.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898343

دیگر خبرها

  • تمجید اسطوره‌های ورزش جهان از جود بلینگام: پختگی و استعداد او ما را شگفت‌زده کرده است
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • کوچک‌ترین ایمپلنتی که با تحریک مغز اختلالات عصبی را درمان می‌کند
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان/ یک نفر فوت شد
  • پرداخت ۱۸ میلیارد تومان برای بیماری‌های صعب‌العلاج در استان یزد
  • بیماری ترانه علیدوستی چیست؟/ جزئیات
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد
  • تاثیر شگفت انگیز شکلات تلخ برای بیماری‌های روده‌ای
  • ارائه عنوان بهترین مقاله در کنگره پزشکی هسته‌ای آمریکا به عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد