Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@12:49:14 GMT

جریان توده هوای سرد در قزوین ادامه می یابد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۷۹۵۹

جریان توده هوای سرد در قزوین ادامه می یابد

مریم بهروزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس آخرین نقشه های پیش بینی و تصاویر ماهواره ای، وضعیت جوی پایداری تا روز دوشنبه بر سطح استان حاکم است ولی در ارتفاعات شمالی استان در روز جاری بارش های پراکنده به صورت برف دور از انتظار نیست.
وی ادامه داد: از اواخر وقت دوشنبه با گذر امواج ناپایدار در برخی مناطق قزوین بارش برف پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این کارشناس هواشناسی تاکید کرد: دمای هوا در برخی مناطق استان از جمله آوج، کوهین و سیردان طارم سفلی در طول شبانه روز گذشته زیر صفر درجه سانتیگراد گزارش شده است.
بهروزی ادامه داد: طی شبانه روز گذشته آوج با 12 درجه سانتیگراد زیر صفر و قزوین و آبیک با پنج درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق استان بوده اند.
به گفته وی، دمای هوای قزوین در مدت یاد شده منفی چهار تا پنج درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.
وضعیت جوی استان قزوین را 10 ایستگاه سینوپتیک اصلی و تکمیلی، پنج ایستگاه اقلیم شناسی، 33 ایستگاه باران سنجی مکانیکی، 9 ایستگاه باران سنجی اتوماتیک هشدار سیل و سه ایستگاه خودکار جاده ای ثبت و گزارش می کنند.
8054* 6101
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها استان قزوین بارش برف سیل ماهواره هواشناسی جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۷۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سطح زرد هواشناسی برای وزش باد گرم در گیلان/ دمای هوا ۶ تا ۱۲ درجه افزایش می‌یابد

مدیرکل هواشناسی گیلان از هشدار سطح زرد باد گرم طی فردا سه‌شنبه تا صبح چهارشنبه جاری در استان خبر داد و گفت: طی این مدت وزش باد جنوبی (باد گرم برخی مناطق شدید، ارتفاعات و دامنه ها خیلی شدید)، افزایش دما، بعضی مناطق جلگه ای و ساحلی پدید مه یا مه آلود بودن هوا، احتمال گسیل گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

محمد دادرس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده فعالیت سامانه باد جنوبی (باد گرم) در منطقه گیلان است.

وی افزود: طی فردا سه‌شنبه تا صبح چهارشنبه جاری، وزش باد جنوبی (باد گرم برخی مناطق شدید، ارتفاعات و دامنه‌ها خیلی شدید)، بعضی مناطق جلگه‌ای و ساحلی پدید مه یا مه آلود بودن هوا، احتمال گسیل گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی باد گرم در استان گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: آسیب سازه‌های موقتی و سست، گلخانه‌ها، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی، احتمال سقوط اجسام از ارتفاع، شکستن درختان، گسترش آتش‌سوزی احتمالی جنگل‌ها و مراتع و در پاره‌ای نقاط کاهش دید افقی به سبب مه آلود بودن هوا از اثرات فعالیت این سامانه پیش‌بینی شده است.

دادرس با بیان اینکه طی این مدت دمای هوا شش تا ۱۲ درجه سلسیوس افزایش پیدا می‌کند، تصریح کرد: با توجه وزش باد گرم، شهروندان و مسافران از روشن کردن آتش در مراتع و عرصه‌های جنگلی استان پرهیز کنند و در صورت برپا کردن آتش، در هنگام ترک طبیعت از خاموش بودن آتش اطمینان حاصل کنند.

وی با بیان اینکه مخاطرات هواشناسی از روز سه‌شنبه تا صبح چهارشنبه جاری در استان پیش‌بینی شده است، گفت: به منظور جلوگیری از وقوع حوادث و صدمات ناگواری انسانی، شهروندان و مسافران طی این مدت از کوهنوردی در مناطق کوهستانی خودداری و هنگام تردد در جاده‌های مه‌آلود احتیاط کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه کشاورزان به‌ویژه گلخانه‌داران و مرغداری‌ها تمهیدات لازم به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از وزش باد گرم را به عمل آورند، اضافه کرد: شهروندان طی این مدت از تردد و استقرار در زیر درختان و سازه‌های موقتی بزرگ خودداری کنند.

کد خبر 739136

دیگر خبرها

  • شرایط جوی زنجان ناپایدار می‌شود
  • بارش باران و برف در برخی استان‌های کشور
  • باد شدید استان قم را در می‌نوردد
  • هوای زنجان بارانی می‌شود
  • دمای هوای استان زنجان کاهش می یابد
  • جوی نسبتا آرام و پایدار در سطح استان کرمان 
  • افزایش دمای هوای صبحگاهی در همدان 
  • گرد و غبار در راه خوزستان
  • کرمان، سومین استان گرم کشور
  • هشدار سطح زرد هواشناسی برای وزش باد گرم در گیلان/ دمای هوا ۶ تا ۱۲ درجه افزایش می‌یابد