Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سعیدی‌کیا در مراسم «تجلیل از آثار منتخب مسابقه طراحی پلاسکوی جدید» اظهار داشت: این حادثه که در روز پنجشنبه اتفاق افتاد، من در ایرانشهر بودم و در همان روز کمیته پیگیری در بنیاد مستضعفان تشکیل شده بود، روز شنبه در محل حادثه حاضر شدم و اعلام کردم «ظرف دو سال پلاسکوی جدید را خواهیم ساخت»، اما باید پروانه صادر می‌شد تا اقدام به ساخت و ساز می‌کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۱۴ دستگاه در موضوع پلاسکو ذی‌مدخل بوده‌اند که بنیاد مستضعفان تنها یکی از این دستگاه‌ها است، ادامه داد: پس از شکل‌گیری مقدمات، بنیاد مستضعفان تصمیم گرفت مسائل حقوقی این موضوع را کنار گذاشته و به عنوان اجرای خواسته‌ی ملی و خواسته‌ی کسبه‌ی پلاسکو، ساختمان جدید را بسازد.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی افزود: با توجه به اینکه حادثه جانی در این سانحه اتفاق افتاده بود، قوه قضائیه ساختمان را پلمب کرد تا زوایای این حادثه مشخص شود که این دستور قوه قضائیه سبب تأخیر در پیگیری ساخت و ساز شد. همچنین رئیس‌جمهور نیز دستور داد تا کمیته‌ای از دانشگاهیان تشکیل شود که به بررسی سانحه بپردازند؛ همین موضوع نیز دو ماه از ما وقت گرفت.

سعیدی‌کیا یادآور شد: در طول این مدت، بیش از ۵۱ جلسه با مسئولان مختلف دولتی، میراث فرهنگی، مجلس شورای اسلامی، شهرداری تهران و استانداری تهران تشکیل دادیم در نهایت شورای عالی شهرسازی و معماری اعلام کرد که طراحی ساختمان پلاسکوی جدید باید از طریق مسابقه ملی، انتخاب و اجرا شود.

به گفته وی، پس از مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری، فراخوان ایده از سوی بنیاد مستضعفان برگزار شد که در نتیجه آن، ایده‌های گوناگونی به این بنیاد، ارسال و از میان آنها ۱۰ ایده برتر از سوی هیئت داوران انتخاب شد.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تصریح کرد: با هماهنگی شهرداری تهران، بنیاد مستضعفان اقدام به رفع تعارض از پارکینگ مجاور ساختمان پلاسکو، مشهور به پارکینگ اکبر کرد و این پارکینگ به ملکیت بنیاد مستضعفان درآمد، اما مانع دیگری وجود داشت که شهرداری اعلام می‌کرد باید طبق طرح تفصیلی این منطقه از تهران، ساختمان پلاسکوی جدید حداکثر ۷ طبقه ساخته شود.

سعیدی‌کیا با بیان اینکه در این مدت سه‌بار شهردار تهران تغییر کرد، گفت: در زمان نجفی، صورتجلسه‌ای میان بنیاد مستضعفان، شهرداری تهران و دادستانی به امضاء رسید که در آن قرار شد هم ساختمان ۱۵ طبقه و هم ساختمان ۵ طبقه شمالی، یکجا از سوی بنیاد مستضعفان احداث شود اما این مصوبه از سوی کسبه تائید نشد.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه نامه‌ای به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، ارسال و در آن اظهار کردم که «هر بار به یک توافقی دست می‌یابیم، یکی از طرف‌های درگیر در این ساختمان، آن را نمی‌پذیرد». در نهایت با دستور جهانگیری، کار به سید حسین مقیمی استاندار سابق تهران واگذار شد و وی از اسفند ۹۶ تا خرداد ۹۷ جلسات مختلفی با طرح‌های درگیر برگزار کرد و نهایتاً در ۲۱ خرداد توافق همه‌جانبه نهایی به دست آمد.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی یادآور شد: در جلسه ۲۱ خرداد ۹۷ مالکان سرقفلی ساختمان ۵ طبقه اصرار داشتند با هزینه خودشان، این ساختمان را مقاوم‌سازی کنند. مقیمی تلاش کرد آنها را منصرف کند اما منصرف نشدند و نهایتاً بیش از نصف آنها با حضور در دفتر اسناد رسمی، تعهد کردند که با مسئولیت و هزینه خودشان، ساختمان ۵ طبقه شمالی را مقاوم‌سازی خواهند کرد. همچنین در این جلسه سازمان میراث فرهنگی و شهرداری تهران موافقت کردند تا بر اساس حقوق مکتسبه‌ی مالکان، ساختمان جدید در ۱۵ طبقه احداث شود.

سعیدی‌کیا افزود: قرار شد در کمیسیون ماده ۵ این موضوع به تصویب برسد اما پیش از آن، این توافق در شورای تأمین استان تهران، تصویب و ابلاغ شد و سپس چند روز بعد در زمان شهرداری افشانی در کمیسیون ماده ۵ شهرداری تهران نیز به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه همچنان پروانه ساختمانی پلاسکو صادر نشده است، اظهار داشت: علی‌رغم عدم صدور پروانه در مهرماه ۹۷ کار را آغاز کردیم تا در مهرماه ۹۹ ساختمان را به کسبه تحویل دهیم. همچنین این توافق‌نامه در شورای عالی شهرسازی و معماری نیز به تصویب رسیده است.

کد خبر 4516956 برهان محمودی

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ساختمان پلاسکو صدور پروانه ساختمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۸۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسباب کشی شرکت نفت به برج 23 هزار میلیارد تومانی

برج‌ های دوقلوی اداری تجاری گلستان در زمینی به مساحت 16 هزار متر مربع در 35 طبقه شامل (8 طبقه زیر زمین و نیم طبقه منفی 1+ همکف و نیم طبقه تجاری24+ طبقه روی همکف)، در منطقه 6 تهران و در تقاطع خیابان شیراز جنوبی و خیابان آقاعلیخانی قرار دارد.

به گزارش میزنفت، از ماه ها پیش بود که موضوع انتقال ساختمان شرکت ملی نفت به این برج ها در دستور کار قرار گرفت و مذاکرات برای خرید این برج ها که بی شباهت به ساختمان پتروناس مالزی نیست، آغاز شد.
 

این برج ها که متعلق به بیمه ایران است طی دو سال گذشته محل بحث های حاشیه ای فراوانی بوده که گوشه ای از آن در رسانه ها منتشر شده است.
 شرکت ملی نفت اما با این وجود قصد دارد این برج ها را خریداری کند تا خود را از وزارت نفت جدا کرده و با ساختمان فرسوده این روزهای خود در حیابان طالقانی خداحافظی کند.

 یک منبع آگاه با تایید این موضوع گفت: به دلیل هزینه بالای نگهداری ساختمان های فعلی شرکت ملی نفت در خیابان طالقانی که اغلب عمری بالای 50 سال دارند، قرار شده بود ساختمانی جدید تهیه شود که برای این مهم، برج های دو قلوی بیمه ایران معرفی شد.
وی ادامه داد: مذاکرات در مراحل پایانی است و دو طرف روی قیمت 23 هزار میلیارد تومان به جمع بندی رسیده اند اما احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی  فعلا حاضر نیست به این معامله مهر تایید بزند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نجات جان ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم/مصدومیت آتش‌نشان قمی
  • اسباب کشی شرکت نفت به برج 23 هزار میلیارد تومانی
  • دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت
  • مصدوم شدن آتش‌نشان تهرانی در حریق کارگاه آهنگری + عکس
  • اعمال تخفیف‌ها 5 تا 100 درصدی برای صدور پروانه ساخت
  • بهره برداری و صدور ۱۲ پروانه بهداشتی ساخت کارخانه و کارگاه در اهواز
  • شکایت سازمان بازرسی کل کشور از شورای شهر تهران
  • بنا‌های تاریخی پایتخت نونوار می‌شود
  • صدور پروانه ساخت برای ۴ فیلم کوتاه
  • تاکید بر اجرای مقررات ملی ساختمان در کیش