Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@22:27:33 GMT

سه دلیل اشتباه شدن جواب تست حاملگی

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۸۱۱۷

برای زنی که چشم به راه فرزند است، خیلی تلخ است که جواب تست حاملگی‌اش مثبت اما اشتباه باشد؛ اما متاسفانه گاهی این اتفاق در مورد جواب تست خانگی حاملگی می‌افتد و به خانم‌ها امید واهی می‌دهد. اشتباه شدن جواب تست بارداری دلایل متعددی دارد که در ادامه به سه مورد از مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهد شد.

سقط جنین؛ مقصر اول

زمانی که تخمک بارور شده به جداره رحم بچسبد، بدن شروع به ترشح هورمون حاملگی یا hCG می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هورمون هم در خون زن باردار وجود دارد و هم در نمونه ادرار او. اگر زنی خواسته یا ناخواسته سقط داشته باشد، تا مدتی که نهایتا پنج هفته است، ممکن است هنوز هورمون حاملگی را در بدنش داشته باشد و جواب تست حاملگی او مثبت شود. همچنین اگر بقایای جنین هنوز در رحم وجود داشته باشد، هورمون بارداری همچنان ترشح خواهد شد و جواب تست را به اشتباه مثبت خواهد کرد. در این شرایط این بقایا باید توسط پزشک متخصص از دیواره رحم جدا شوند.

مقصر دوم؛ حاملگی پوچ

حاملگی پوچ یا بارداری مولار یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند جواب تست حاملگی را به اشتباه مثبت نشان دهد. بارداری مولار معمولا به دو شکل کامل و ناکامل اتفاق می‌افتد. در وضعیت نرمال، 23 کروموزوم مادر با 23 کروموزوم پدر تشکیل 46 کروموزوم جنین را می‌دهند؛ اما در وضعیت مولار کامل تنها 23 کروموزوم پدر حضور خواهد داشت و به جای جنین یه توده در رحم مادر رشد می‌کند. در مولار ناکامل هم به جای 46 کروموزوم 69 کروموزوم وجود دارد. در هر کدام از این وضعیت‌ها جواب تست حاملگی مثبت نشان داده می‌شود؛ در حالی که جنین شکل نگرفته است.

داروهای خاص، دلیل سوم

اگر در حال درمان ناباروری هستید، ممکن است داروهایی برایتان تجویز شده باشد که حاوی hCG هستند. مقدار پایین این هورمون در بعضی از داروها به عنوان محرکی برای درمان ناباروری به کار می‌رود. به همین دلیل بهتر است با دیدن نتیجه مثبت تست حاملگی سریعا خوشحال نشوید تا اگر متوجه شدید نتیجه اشتباه است، ناراحت نشوید. در این وضعیت بهترین کار مراجعه به پزشک و استفاده از آزمایش خون است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: بارداری سقط جنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۸۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت ژاوی در تمرین: جواب هیچکس را نداد

به گزارش "ورزش سه"، تمرین دیروز بارسلونا بدون اینکه کسی از آینده ژاوی مطلع شود به پایان رسید. تمرین آرام و بدون تنشی بود و ژاوی تنها چیزی که به بازیکنانش توصیه کرد، جدی گرفتن 6 بازی بعدی برای قطعی کردن رتبه دوم بود. بارسا باید دوم شود تا سهمیه سوپرجام را به دست بیاورد. کسب این سهمیه یعنی قطعی کردن سود 6 میلیون یورویی.

در این تمرین طبق ادعای آاس کاپیتان های تیم با توجه به گمانه زنی های رسانه ای از ژاوی در مورد احتمال تغییر تصمیمش برای جدایی سوال هایی مطرح کردند که با سکوت مربی کاتالان همراه بود. حتی دستیاران او نیز نمی دانند بالاحره ژاوی می ماند یا روی حرف خود خواهد ماند.

ژاوی در برابر سوال ها مقاومت کرد و همه چیز را به بعد از جلسه با خوان لاپورتا موکول کرد. او دیگر نمی خواهد اشتباه قبلی را تکرار کند زمانی که بدون هماهنگی و صحبت با بازیکنانش، پس از شکست برابر ویارئال در نشست خبری از استعفایش گفت تا همه را شگفت زده کند. او ابتدا با لاپورتا جلسه می گذارد و نتیجه هر چه باشد ابتدا به بازیکنان و دستیاراتش اطلاع خواهد داد. در نهایت او مسئله را عمومی می کند.

دیگر خبرها

  • جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است
  • اثرگذاری مثبت مرد پرتغالی 8 ساله سپاهان (عکس)
  • وقتی ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب جواب می‌دهد! | ویدئو
  • مقاومت ژاوی در تمرین: جواب هیچکس را نداد
  • جواب استقلالی‌ها را در زمین می‌دهیم | فوتبال تدافعی هوادار ندارد
  • علی نعمتی: جواب استقلالی‌ها را در زمین می‌دهیم
  • جواب یک سوال ساده: بعد از سید کاپیتان کیست!
  • استون ویلا جواب بایرن مونیخ را داد
  • به ما می‌گویند «مرغ عشق»
  • تغییر شمسایی در خط دروازه تیم ملی جواب داد