Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@13:19:07 GMT

«توسعه درون‌زای منطقه‌ای: رهبری و نهادها»

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۸۳۲۰

«توسعه درون‌زای منطقه‌ای: رهبری و نهادها»

نشرنی کتاب «توسعه درون‌زای منطقه‌ای: رهبری و نهادها» اثر«رابرت استیمسونراجر.آر.استاو» و «ماریا سالازار» رابا موضوع اقتصاد ومدیریت توسعه چاپ کرده است.

 

 به گزارش خبرگزاری شبستان، این کتاب درباره‌ی نقش رهبری و نهادها در توسعه‌ی اقتصادی منطقه‌ای است. از مهم‌ترین اهداف بلندمدت توسعه‌ی اقتصادیِ منطقه‌ای درونی‌کردن فرایندی است که متضمن دستیابی به توسعه‌ی پایدار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنین فرایندی در رابطه با توسعه، به رهیافت راهبردیِ مبتکرانه در برابر رهیافت منفعل و ممکن‌ساختن آن نیاز دارد تا بتواند ریسک انطباق با شرایط متغیر را مدیریت کند.

این کتاب چارچوبی نوین برای انگاشت‌پردازیِ توسعه‌ی اقتصادیِ منطقه‌ای ترسیم می‌کند؛ چارچوبی که به‌روشنی چشم‌انداز توسعه‌ی منطقه‌ای را در بر خواهد گرفت. نظریه‌ها و رهیافت‌های مرتبط با رشد و توسعه‌ی درون‌زا، که در طول بیست سال گذشته یا پیش‌تر مطرح شده‌اند، نقش انکارناپذیر رهبری را نادیده گرفته‌اند. همچنین شیوه‌های توجه آن‌ها به عوامل نهادی بسیار ساده‌انگارانه بوده است. رهیافت معرفی‌شده در این کتاب با مدنظر قراردادنِ نوشته‌های مرتبط با رشد و توسعه‌ی منطقه‌ای بر مبنای فرایندهای درون‌زا، رهیافتی یکپارچه است و مدلی برای توسعه‌ی درون‌زای منطقه‌ای را پیشنهاد می‌کند؛ مدلی که از متغیرهای کلیدی و اساسی آن رهبری و عوامل نهادی توأم با کارآفرینی است و نقش میانجی را برای پتانسیل منابع و عوامل بازار به عنوان متغیرهای مستقل و اثرگذار بر رشد و توسعه‌ی منطقه‌ای درنظر می‌گیرد.

«توسعه درون‌زای منطقه‌ای: رهبری و نهادها» اثر«رابرت استیمسونراجر.آر.استاو» و با همکاری «ماریا سالازار» رابا موضوع اقتصاد ومدیریت توسعه رانشر نی  در 299 صفحه چاپ کرده است.

پایان پیام/37

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان سفر رئیس جمهور به گلستان شورای عالی انقلاب فرهنگی استان بوشهر ارتش ایران انقلاب اسلامی مسجد تودیع و معارفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۸۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است

شهردار به همراه جمعی از معاونین و مدیران منطقه ۷ و مدیر نمایشگاه بین‌المللی کتاب گرد هم آمدند تا با بررسی و رفع  مشکلات و معضلات احتمالی میزبانی شایسته‌ای از کتاب دوستان فراهم کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شهردار به همراه جمعی از معاونین و مدیران منطقه 7 و مدیر نمایشگاه بین‌المللی کتاب گرد هم آمدند تا با بررسی و رفع  مشکلات و معضلات احتمالی میزبانی شایسته‌ای از کتاب دوستان فراهم کنند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 7، نظافت حین و قبل از برگزاری مراسم، مکاتبه با بهشت زهرا برای دریافت 10 دستگاه شاتل، زیباسازی، گل‌آرایی، جانمایی سرویس‌های بهداشتی، جانمایی پارکینگ  برای خودروهای شخصی، تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها، تعبیه فضای مناسب برای کودکان و اسکان کارگری ... تنها بخشی از مواردی بود که مدیران شهری و نمایشگاه کتاب در خصوص آن به بحث و گفتگو پرداختند.

در ادامه نصراله آبادیان؛ شهردار منطقه 7 گفت: نمایشگاه کتاب یک رویداد بین‌المللی است پس باید خدماتی که در آن ارائه می‌شود نیز در بالاترین کیفیت ممکن باشد از همین رو از تمام همکارانم تقاضا دارم تا از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کنند.

وی تاکید کرد: از چندین هفته قبل جلسات منظمی برای هماهنگی‌ها در مصلی امام خمینی(ره) در این منطقه برگزار و تقسیم وظایف انجام شده است.

نمایشگاه کتاب در سال آینده در "شهر آفتاب" برگزار خواهد شد

شهردار منطقه 7 یادآور شد: تمام مواردی که در جلسات مربوط به نمایشگاه بین‌المللی کتاب مطرح شده باید تا هفته آینده دسته‌بندی شده تا دستورات مربوط به آنها صادر شود.

در پایان حسین تیموری؛ مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به بیان اقدامات اجرا شده در نمایشگاه پرداخت و از عوامل اجرایی شهرداری منطقه 7 برای فراهم کردن شرایط پذیرایی از شهروندانی که در این رویداد حضور خواهند یافت، تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است
  • آغاز ثبت‌نام سازمان‌ها و نهادها برای یارانه خرید کتاب
  • شهرداری به دنبال ارائه کیفیت خدمات در نمایشگاه بین‌المللی کتاب است
  • توسعه کتابخانه‌های سیار در دستورکاراست/ایجادزنگ کتابخوانی درمدارس
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • (ویدئو) صحبت کردن یک محیط‌بان با خرس قهوه‌ای با لهجه مازنی
  • کتاب اولویت های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد
  • تدوین اولویت‌های مجلس دوازدهم براساس نظرات نخبگان و مردم
  • ایران قوی‌ترین حوزه نظام سلامت در منطقه را دارا است