Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاعران جوان استان مرکزی تنها درخواست خود را از مسئولان استانی حمایت از نویسندگان، شاعران و هنرمندان استانی دانست و گفت: متأسفانه از نویسندگان و شاعران هیچ حمایتی نمی‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ محمود قاسمی یکی از شاعران جوان استان مرکزی است؛ شاعر اراکی که دارای دو مدرک کارشناسی ارشد معارف ادبی و اسلامی و مشاوره خانواده و روانشناسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جوان اراکی اولین اثر خود را در سال ۸۶ با عنوان «سنگ صبور فاطمه» به چاپ رسانید.

ششمین اثر این نویسنده جوان اراکی با عنوان «قبله‌نما» با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و جوانان اراکی در مجموعه فرهنگی طلائیه رونمایی شد.

قاسمی با اشاره به عناوین آثارش در عرصه شعر آئینی گفت: سال ۸۶ اولین اثر خود را با عنوان «سنگ صبور فاطمه» به چاپ رساندم و خوشبختانه به برکت این اثر سه بار به عنوان شاعر جوان در تهران از سوی ارگان‌ها و سازمان‌های متعدد مورد تجلیل قرار گرفتم.

وی با بیان اینکه توفیق داشته است تا از سوی بیت رهبری به دلیل انتشار این کتاب به عنوان شاعر جوان مورد تجلیل قرار گیرد، گفت: یکی از دلایلی که باعث شد تا در عرصه شعر آئینی کار نویسندگی را شروع کنم، این است که بیشترین فعالیتم مداحی، شاعری، نوحه‌سازی، آهنگ‌سازی و سبک‌سازی است.

این نویسنده و شاعر جوان اراکی تصریح کرد: بیش از ۱۷ سال است که در عرصه فرهنگ آئینی و هیئت فعالیت دارم و به‌واسطه همین امر در استان بیشتر من را به عنوان مداح و فعال در این حوزه می شناسند تا یک نویسنده و شاعر؛ متاسفانه در استان مرکزی کمتر کسی است که مرا به عنوان یک شاعر و نویسنده بشناسد.

قاسمی با اشاره به فعالیت خود در حوزه روانشناسی گفت: چهار سال است به طور جدی وارد بحث روانشناسی شده‌ام و در این مدت نیز سه اثر در حوزه روانشناسی و مشاوره خانواده با عناوین «ازدواج و طلاق»، «زوج درمان‌گری اسلامی» و کتاب ترجمه «اوتیسم» را به رشته تحریر درآورده و به چاپ رسانده‌ام.

وی با تاکید بر اینکه از سال ۹۰ به طور جدی وارد عرصه نویسندگی شده است، ادامه داد: در حوزه شهدا نیز کتابی را با عنوان «فرهنگ شهید و شهادت از دیدگاه مقام معظم رهبری» نیز منتشر کرده‌ام؛ تلاش دارم تا در عرصه نویسندگی نیز فعالیتم را ادامه دهم.

این شاعر و نویسنده جوان اراکی با بیان اینکه معتقد است نویسندگی ماندگارترین کار است، گفت: نویسندگی و تحقیق را دوست دارم و چون اثرات کار نویسندگی برایم مشهود است معتقدم که نویسندگی ماندگارترین روش است.

قاسمی تنها درخواست خود را از مسئولان استانی حمایت از نویسندگان، شاعران و هنرمندان استانی دانست و گفت: متأسفانه از نویسندگان و شاعران هیچ حمایتی نمی‌شود؛ حتی به اندازه یک فوتبالیست باشگاه‌های دسته سه و چهار مورد حمایت نیستند و دیده نمی‌شوند. امیدوارم روزی برسد که یک نویسنده و شاعر به غیر از دغدغه نوشتن، سرودن و تحقیق هیچ دغدغه دیگری به خصوص دغدغه مالی نداشته باشد.

وی افزود: حتی در زمینه صدور مجوزها نیز شاهدیم که کتب مذهبی به سختی موفق به دریافت مجوز می شوند درحالیکه یک کتاب رمان و فاقد محتوای ارزشی به راحتی از فیلتر ممیزی ارشاد می‌گذرد و به چاپ می‌رسد.

این شاعر و نویسنده جوان اراکی به موفقیت های خود اشاره کرد و گفت: اشعارم در جشنواره و کتاب های سال مانند «ماه بر نیزه»، «آئین عاشورائیان» و «غروب خون» به چاپ رسیده است همچنین چهار سال پی در پی نیز در کتاب هیئت رزمندگان با عنوان «حماسه حسینی» و «حماسه فاطمی» تعدادی از سروده‌ها و اشعار من به چاپ می‌رسد که برایم توفیق بزرگی است.

وی افزود: کاش روزی به نقطه‌ای برسیم که در حوزه فرهنگ کتاب‌خوانی، با همت مضاعف دولت شاهد این باشیم که کتاب در سبد خرید خانوارهای ایرانی قرار بگیرد و سرانه مطالعه در کشور روز به روز رشد پیدا کند.

قاسمی انتظار خود را از رسانه‌ها و موسسات فرهنگی در سطح استان شناسایی و معرفی استعدادهای جوان استان دانست و گفت: رسانه‌ها، موسسات فرهنگی، مجموعه‌هایی که در عرصه فرهنگ فعالیت می کنند می‌توانند استعدادهای استان را معرفی کنند تا ان شاءالله فرصتی فراهم شود همه هنرمندان، نویسندگان، شاعران و تمام کسانی که در حوزه فرهنگ فعالیت و استعداد دارند در استان شناخته و از توانمندی‌شان بهره‌برداری شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۸۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز همایش تئاتر تک در چهارمحال و بختیاری

امین بسیم گفت: چهارمین همایش تئاتر تک از سوی واحد هنر‌های نمایشی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری و همکاری آموزشگاه هنر‌های نمایشی آرام تا ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ در شهرکرد ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه اجرای نمایش‌های این رویداد تئاتر استان در پلاتوی تئاتر امیرکبیر و تماشاخانه مهر شهرکرد برگزار می‌شود، اضافه کرد: در نخستین روز جشنواره نمایش «سگ‌ها مادرت را می‌خورند» به نویسندگی میثم فرهمندیان و کارگردانی داود یادگاری در پلاتوی نمایش امیرکبیر به روی صحنه رفت.

بیشتر بخوانید

معرفی هیات انتخاب همایش تئاتر تک در چهارمحال و بختیاری

مسئول واحد هنر‌های نمایشی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری افزود: نمایش «سکوت» به نویسندگی رضا ولی‌پور دهکردی و کارگردانی فاطمه امینی در پلاتوی تئاتر امیرکبیر و نمایش «نسبیت خاص» به نویسندگی بهار کاتوزی و کارگردانی راضیه رئیسی در تماشاخانه مهر اجرا شد.

بسیم گفت: دوشنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۵ نمایش «شُس تن» به نویسندگی پریسا عابدی و کارگردانی فراز مهدیان دهکردی در پلاتوی نمایش امیرکبیر اجرا خواهد شد و ساعت ۱۶:۳۰ نمایش «رُژ گونه» به نویسندگی رضا آشفته و کارگردانی فرشته قادری در تماشاخانه مهر به روی صحنه خواهد رفت و در همان روز نمایش «راهنمای پرنده دوستان» به نویسندگی و کارگردانی اردوان محمودیان در پلاتوی نمایش امیرکبیر اجرا خواهد کرد و نمایش «شام آخر» به نویسندگی و کارگردانی مینا حیدری ساعت ۱۹ در تماشاخانه مهر به روی صحنه خواهد رفت.

وی اظهار کرد: فرشید بزرگ نیا، ثریا امنیان و امیر بهاور اکبرپور هشت نمایش صحنه‌ای چهارمین همایش تئاتر تک استان چهارمحال و بختیاری را داوری می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • شکایت از ممنوعیت عزاداری!
  • ما در سرزمین شعریم از حافظ تا فیض!
  • نیما در کتابفروشی‌های پاکستان
  • حمایت از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان در لرستان
  • رونمایی از دو عنوان کتاب در لرستان
  • لزوم حمایت از شاعران جوان/زادگاهم مرا شاعر کرد
  • آغاز همایش تئاتر تک در چهارمحال و بختیاری
  • شکارسری با نقدهایش بر شعرهای شاعران به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • نامه ۴۰ جوان عراقی خطاب به حاج قاسم
  • فعالیت ۱۰۰ شاعر در حوزه هنری گلستان