Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@13:10:27 GMT

تسهیلات جدید اشتغالزایی به زودی ابلاغ می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۸۶۰۷

تسهیلات جدید اشتغالزایی به زودی ابلاغ می‌شود

طبق اعلام معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور تا کنون ۶۰ هزارمیلیارد ریال وام اشتغال روستایی پرداخت شده است و با تصویب ۱۲۰ هزار میلیارد ریال دیگر شاهد توسعه چشمگیراین مناطق خواهیم بود. ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹ اقتصادی کار آفرینی و اشتغال نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،برنامه اشتغال روستایی و عشایری از سال گذشته با اختصاص 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیارد دلار به صورت ریالی از محل منابع صندوق توسعه ملی در دستور کار قرار گرفت و اولین مرحله تخصیص منابع این صندوق برای توسعه اشتغال در مناطق روستایی و عشایری بهمن ماه سال گذشته به چهار موسسه عامل بانک کشاورزی، صندوق کارآفرینی امید، بانک توسعه تعاون و پست بانک انجام شد.

90 درصد بازار اشتغال «گیم‌» در دستان خارجی‌هاست

عیسی منصوری، معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تا کنون 3 هزار میلیارد تومان از این رقم به به بانک‌ها ابلاغ شده، افزود: معادل همین میزان هم از سوی بانک‌ها گذاشته شده و در مجموع 6 هزار میلیارد تومان از این منابع در اختیار بانک‌ها برای پرداخت است.

وی گفت: تاکنون نیز در مجموع حدود 18 هزار میلیارد تومان طرح توسط دستگاه‌های اجرایی به بانک‌ها معرفی شده که در این راستا بانک‌های عامل علی‌رغم در اختیار داشتن 6 هزار میلیارد تومان تا الان 7 هزار و 500 میلیارد تومان طرح را مصوب کرده‌اند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: تاکنون قرارداد 5 هزار و 800 میلیارد تومان از این طرح‌ها بین متقاضی و بانک منعقد شده و 5 هزار و 400میلیارد تومان تسهیلات نیز پرداخت شده است.

وی با اشاره به ابلاغ دو مرحله دیگر از این تسهیلات که هر مرحله 15 درصد از منابع مربوطه است، گفت: متأسفانه با وجود گذشت بیش از یک ماه از ابلاغ مرحله سوم و یک هفته از مرحله چهارم هنوز به بانک‌ها رقمی پرداخت نشده است.

* تصویب120 هزار میلیاردریال تسهیلات اشتغال روستایی به زودی

محمد امید، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: برای توسعه اشتغال‌ روستایی در مراحل اولیه پرداخت تسهیلات کم بهره 60 ‌هزار میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

 وی درباره تسهیلات اشتغال روستایی افزود:دولت تلاش می کند با پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی فرصت های اشتغال زایی مناسبی برای روستائیان فراهم کند. در مرحله اول و دوم یک سوم تسهیلات اشتغال ‌زایی روستایی به صورت 100 درصد جذب شده و پرداخت مرحله سوم و چهارم این تسهیلات از هفته آینده آغاز می شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به اینکه متقاضیان از هفته آینده می‌توانند برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی به بانک‌های عامل مراجعه کنند بیان کرد: براساس برنامه ششم یک میلیون و 914 هزار شغل در روستاها باید ایجاد شود، اشتغالزایی در مناطق روستایی یکی از اولویت های برنامه های دولت است که در این راستا و براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و موافقت مقام معظم رهبری سال گذشته یک و نیم میلیارد دلار معادل 5 هزار میلیارد تومان به صورت وام های کم بهره به مناطق روستایی و عشایری اختصاص یافت.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور افزود: ایجاد اشتغال پایدار یکی از اهداف ویژه دولت دوازهم در مناطق روستایی و محروم بوده و با جدیت از سوی رهبری، دولت و مجلس درحال پیگیری است.

وی گفت: اشتغال در این مناطق از اهمیت ویژه ای برخوردار است و از همین رو نیز تسهیلات بی سابقه ای به این بخش تخصیص یافته که تاکنون 60 هزار میلیارد و با تصویب 120 هزار میلیارد ریال دیگر شاهد توسعه چشمگیر این مناطق خواهیم بود.

 انتهای پیام/

R1012189/P/S7,82/CT1 واژه های کاربردی مرتبط بحران بیکاری و اشتغال اشتغال‌زایی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بحران بیکاری و اشتغال اشتغال زایی بحران بیکاری و اشتغال اشتغال زایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۸۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات وام ازدواج ۱۴۰۳؛ پرداخت فقط با یک ضامن!

روز گذشته بانک مرکزی بند‌های مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد؛ تسهیلاتی که در سال ۱۴۰۳ به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته بانک مرکزی بند‌های مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‏/۰۱‏/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.

گفتنی است، مسئولیت حسن اجرای این بند بر عهده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مؤسسات اعتباری و تمامی مدیران و کارکنان ذی‌ربط است. عدم اجرای هریک از بند‌های این تبصره (مشتمل بر تأخیر در پرداخت این تسهیلات یا دریافت ضمانت فراتر از حدود این قانون) تخلف محسوب شده و در مراجع ذی‌صلاح قابل پیگیری است.

پرداخت وام ازدواج با یک ضامن

پیش از این هم محمدرضا جمشیدی دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی کشور گفته بود: بانک مرکزی به شکل رسمی و در دستورالعمل خود اعلام کرده که بانک‌ها موظف هستند برای اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج یک ضامن را قبول کنند، اما گاهی ممکن است متقاضیان فردی را به عنوان ضامن معرفی کنند که بر اساس ارزشیابی بانک، فرد صلاحیت کافی برای ضامن شدن را نداشته باشد بر این اساس بانک اعلام می‌کند که فرد ضامن دیگری را هم معرفی کند.

او افزود: این که بانک مطرح می‌کند دو ضامن برای تسهیلات قرض‌الحسنه نیاز است موارد استثنایی است که توجیهاتی مانند این دارد که گاهی ضامن اول که فرد معرفی می‌کند توان بازپرداخت ضعیفی دارد که در اینجا ممکن است بانک‌ها برخلاف مصوبه بانک مرکزی اعلام کنند که متقاضی یک نفر دیگر را هم معرفی کند تا دو نفر ضامن شوند.

در همین راستا و با توجه به قانون بودجه ۱۴۰۳ هم روز گذشته اعلام شد: در رابطه با تسهیلات ازدواج پس از اعتبارسنجی متقاضیان و در صورت عدم تکافوی اعتبار آنها، به منظور تأمین رکن ضامن، مؤسسات اعتباری موظفند با توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه اول از طبقه اول آن‌ها یا سایر دارایی‌های مالی وی یا تنها دریافت یک فقره سفته و یک نفر ضامن نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام نمایند.

امکان گزارش دهی تخلفات حوزه تسهیلات ازدواج فراهم است

بانک مرکزی هم اعلام کرده است: مردم می‌توانند هر گونه ناهماهنگی از سوی شبکه بانکی را به بانک مرکزی اطلاع دهند و چنانچه افراد به شعب مراجعه می‌کنند و شکایت و درخواستی دارند، می‌توانند با تماس با سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی (شماره تلفن ۲۷۰۶) یا «سامانه رسیدگی به شکایات و ارتباط مردمی»، درخواست‌ها و شکایت‌های خود را ثبت کنند و حتماً بانک مرکزی این مهم را پیگیری می‌کند که از جمله مواردی که افراد حتما باید آن را گزارش کنند درخواست ضمانت‌های فراتر از قانون و بخشنامه‌ها است.

گفتنی است، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به هیچ وجه دوبار پرداخت نمی‌شود و هر فرد تنها یکبار می‌تواند از تسهیلات ازدواج استفاده کند.

دیگر خبرها

  • فعال شدن صنایع راکد در گرو همکاری بانک‌ها است
  • توزیع ۲۲ هزار بسته معیشتی میان مددجویان کمیته امداد مازندران
  • تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی برنامه های جذب منابع و پرداخت تسهیلات و کاهش npl تا سطح ۳.۵ درصد
  • دهیاران در روستاها منابع درآمدی ایجاد کنند
  • هم افزایی و هم اندیشی بانک توسعه تعاون و سازمان تعاون روستایی در نخستین روز کاری سال جدید
  • جزییات وام ازدواج ۱۴۰۳؛ پرداخت فقط با یک ضامن!
  • تعاونی‌ها زیر چتر حمایت بانک توسعه تعاون
  • هم افزایی و هم اندیشی بانک توسعه تعاون و سازمان تعاون روستایی در نخستین روز کاری سال جدید
  • هدف‌گذاری برای تسهیل پرداخت تسهیلات خرد توسط بانک‌ها
  • ابلاغ قانون پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزند در سال ۱۴۰۳