Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@02:33:36 GMT

تعویق مجدد افتتاح نخستین مسجد آتن

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۸۷۵۲

تعویق مجدد افتتاح نخستین مسجد آتن

به گزارش ایکنا به نقل از ینی‌شفق؛ کوستاس گاوروغلو (Kostas Gavroglu)، وزیر آموزش، تحقیق و امور دینی یونان اعلام کرد که افتتاح مسجد آتن، که تا کنون 5 بار به تعویق افتاده است، در ماه مارس (اسفند-فروردین) انجام می‌شود.
گاوروغلو که دیروز در نشستی با اعضای پارلمان یونان سخن می‌گفت، افزود: افتتاح این مسجد در آتن - شهری که دولت یونان تا کنون در آن شهرعبادتگاهی برای مسلمانان نساخته است- در ماه مارس انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی همچنین گفت که هر دو حزب اصلی این کشور بر سر تامین مالی این مسجد با هم توافق دارند.
بنا بر اعلام منابع یونانی، کار ساخت این مسجد در سال 2017 به اتمام رسیده اما افتتاح آن نیازمند طی مراحل اداری است که باعث طولانی شدن آن شده است.
تصمیم برای ساخت این مسجد با بودجه 887 هزار یورو، در سال 2006  گرفته شد اما موانع اداری، اعتراضات گروه‌های راستگرای افراطی و مشکلات قانونی، فرایند ساخت را با کندی روبرو کرد.
پس از افتتاح این مسجد، شورایی 7 نفره شامل دو مقام دولتی از وزارتخانه‌های آموزش و اقتصاد، دو مقام از شهرداری، یک قاضی دادگاه عالی و دو نماینده از گروه‌های اسلامی اداره آن را بر عهده خواهند داشت. 200 هزار مسلمان در آتن زندگی می کنند که به دلیل نداشتن مسجد، در نمازخانه‌هایی که در اماکن مختلف ایجاد کرده‌اند، نماز می‌خوانند. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا یونان آتن مسجد مسلمانان یونان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۸۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) بدرقه نخستین گروه زائران به حج عمره

(تصاویر) بدرقه نخستین گروه زائران به حج عمره

دیگر خبرها

  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • افتتاح شبکه بازچرخانی آب یک شرکت خودرویی
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان افتتاح شد
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • تمرین نخستین رفتارهای تشکیلاتی و سیاسی در مساجد/مسجد باید جامعه را تربیت کند
  • نخستین پارک ورزش‌محور در کرمان افتتاح می‌شود
  • بدرقه نخستین گروه زائران حج عمره
  • تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد در استان اردبیل
  • (تصاویر) بدرقه نخستین گروه زائران به حج عمره