Web Analytics Made Easy - Statcounter

انس کانتر، بازیکن ترکیه‌ای تیم اکلاهاماسیتی در لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا که به گفته مقامات آنکارا عضو سازمان فتو است از دونالد ترامپ خواست نسبت به وضعیت حقوق بشر در ترکیه اقدام کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهارات در حالی بیان شده که دادستانی استانبول درخواست بازداشت و استرداد این بازیکن حرفه‌ای بسکتبال را مطرح کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بازیکن ۲۶ ساله منتقد شدید رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و اقداماتش است.

دادستان استانبول به این اینترپل نیز درخواست بازداشت این بازیکن را ارجاع داده است.

کانتر اعلام کرد به خاطر دیدگاهش تهدیدهای مرگ دریافت کرده است و به همین دلیل تصمیم گرفته در بازی تیمش در لندن شرکت نکند، زیرا می‌ترسد توسط ماموران دولت ترکیه و یا حامیان اردوغان مورد صدمه وآسیب قرار گیرد.

وی در گفتگو با رویترز اعلام کرد:  احساس می‌کنم ترامپ باید درباره آن چه که در ترکیه می‌گذرد با مقامات این کشور گفت وگو کند زیرا گزارش‌های بسیاری در مورد ربوده شدن، شکنجه در زندان و حتی کشتار وجود دارد.

از زمان کودتای نافرجام ۲۰۱۶، مقامات ترکیه حدود ۷۷ هزار نفر را روانه زندان کرده و در عین حال ۱۵۰ هزار نفر از کارکنان دولت از جمله معلمان، قضات و سربازان از کار خود اخراج و یا تعلیق شده‌اند.

کانتر اعلام کرد که دیداری با جمهوری خواهان و دموکرات‌ها در کنگره داشته اما هنوزمذاکراتی با افراد دولت ترامپ نداشته و از هر گونه دیدار با رئیس جمهور آمریکا برای گفت و گو درباره حقوق بشر در ترکیه استقبال می‌کند.

کاخ سفید هنوز در این باره اظهار نظر نکرده است.

انتهای پیام

مترجم: ساناز عباسعلی‌زاده

دبیر: منصوره زالی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تركيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۸۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزمهاباد، در آخرین بازی مرحله رفت تیم مهاباد توانست با نتیجه 87 بر59 تیم ایلام را شکست دهد و در پایان دور رفت در جایگاه نخست جدول قرار گیرد.

 سالن دو هزار نفری مهاباد امروز شاهد حضور تماشگاران زیادی بود که برای تشویق وحمایت تیم آماده بودندودر پایان  با شادی و خوشحالی حاصل از برد سالن را ترک کردند.

دور برگشت این رقابت ها هفته آینده به میزبانی ایلام برگزار خواهد شد.

معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان هم که میهمان این دیدار بود از حمایت‌های این نهاد از تیمهای ورزشی استان خبر داد.

رقابت‌های بکستبال لیگ دسته دو باشگاهای کشور در هشت گروه سه تیمی برگزار می‌شود که در نهایت سه تیم قهرمان به لیگ دسته یک کشور راه خواهند یافت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا
  • بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند
  • یک پیامرسان مهم و یک شبکه اجتماعی از اپ استور چین حذف شدند
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • اسرائیل: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اقدام سیاسی است
  • طرح ممنوعیت تجارت با رژیم صهیونیستی در مجلس ترکیه
  • چرا دولت میخواهد کارت‌های سوخت را حذف کند؟
  • استاد حقوق: عملیات وعده صادق دفاع مشروع بود
  • واکنش دولت به درخواست ها برای تغییر تیم اقتصادی
  • چرا استفاده از کارت سوخت شخصی برای دولت به یکباره مهم شد؟