Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز -یک عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: ۵۰ درصد هواپیماهای کشور فرسوده هستند.

مجید کیان‌پور با بیان اینکه «متاسفانه تعداد زیادی از ناوگان هوایی کشور فرسوده است» اظهار کرد: براساس آماری که ارائه شده ۵۰ درصد هواپیماهای کشور فرسوده هستند بنابراین نوسازی ناوگان هوایی کشور ضروری است.

کیانپور ادامه داد: برای حل این مهم باید هواپیماهای نو از شرکت‌های تولید کننده خریداری کرد، البته با توجه به تحریم‌های آمریکا، شرکت‌های هواپیمایی(ایرباس، بوئینگ) توان فروش این هواپیماها را به ما ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس گفت: براساس شرایط تحریم، می‌توان اقدام به خرید هواپیما از کشورهای روسیه و اوکراین کرد.

کیان‌پور یادآور شد: البته مسئولان روسی اذعان دارند که برخی از قطعات هواپیماهای روسی(۱۰ درصد آنها) با مشارکت شرکت‌های آمریکایی و اتحادیه اروپاست که مشمول تحریم هستند و برای فروش باید سازمان اوفک این قرارداد را تایید کند.

این عضو کمیسیون عمران گفت: با این اوصاف بهترین گزینه برای تامین هواپیما، این است که هواپیماهایی با سن کمتر و زیر ۱۰ سال خریداری کنیم تا بتوانیم به صنعت هوایی کشور کمک کنیم.



منبع: پول نیوز

کلیدواژه: هواپیما پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۸۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر تامین مالی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد گفت: خوشبختانه توانستیم از ۳۰ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، مبلغ ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان یا به عبارتی بالغ بر ۲۱ درصد اوراق را به مشهد اختصاص دهیم.

 سید محمد عنبری افزود: براساس بند "د" تبصره "۵" بودجه ۱۴۰۲ کل کشور، به شهرداری‌ها مجوز داده شد تا اوراق مشارکت برای احداث خطوط ریلی، خرید اتوبوس و بازسازی بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی (ع) و احیا و بازسازی بافت فرسوده شهری منتشر کنند.

وی افزود: از این میزان اوراق، هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان شامل هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به خطوط ریلی و ۳۰۰ میلیارد تومان به خرید اتوبوس اختصاص یافته است که ۵۰ درصد آن را دولت پرداخت می‌کند.

او گفت:همچنین چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از اوراق به نوسازی بافت‌های فرسوده تعلق گرفت که شامل دو هزار میلیارد تومان برای بازسازی بافت پیرامون حرم رضوی، هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی بافت‌های فرسوده عامل، آبکوه و میدان شهدا و ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای خط سه قطار شهری منتشر می‌شود.

دیگر خبرها

  • پایگاه نواتیم اسرائیل چه ارزش نظامی دارد؟
  • آغاز نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • آغاز نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد در کشور آغاز شده است
  • سلاح‌ها و گزینه‌های کمکی
  • مقایسه‌ بوئینگ و ایرباس در سوانح و حوادث هوایی آمریکا
  • جایگزینی تاکسی‌های فرسوده تهران با تاکسی‌های برقی کرمان موتور
  • سعادتی نماینده مجلس: بیش از ۵۰ درصد اهداف عملیات ایران به نتیجه رسید