Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-03-29@11:48:36 GMT

احتمال تمدید معافیت‌های نفتی برای 5 کشور

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۹۴۰۵

احتمال تمدید معافیت‌های نفتی برای 5 کشور

پول‌نیوز - برخی کارشناسان نفتی و سیاسی گزارش گزارش دادند که با پایان معافیت‌های نفتی آمریکا در ماه می، احتمال موافقت آمریکا با تمدید این‌ معافیت‌ها برای چند کشور وجود دارد.

با اجرایی شدن مرحله دوم تحریم‌ها آمریکا علیه ایران در اوایل ماه نوامبر، واشنگتن هشت کشور را از تحریم نفتی ایران معاف کرد.

این کشورها عبارتند از چین، هند، کره جنوبی، ژاپن، ترکیه، تایوان، یونان و ایتالیا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهلت این معافیت شش ماه تعیین شده و در اوایل ماه مه منقضی خواهد شد.

این کارشناسان نفتی و سیاسی معتقدند که تمدید معافیت‌ها تنها شامل پنج کشور از جمله  چین، هند، کره جنوبی، ترکیه و ژاپن خواهد شد.

در این گزارش پیش‌بینی شده است که با تمدید این معافیت‌ها حتی بدون تغییر در میزان خرید، صادرات نفت ایران حداکثر به اندکی بیش از یک میلیون بشکه در روز محدود خواهد شد

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: تحریم نفت پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۹۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: به روسیه در رابطه با احتمال وقوع حمله تروریستی هشدار داده بودیم

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارحه آمریکا تاکید کرد که این کشور در اوایل ماه میلادی جاری در رابطه با احتمال وقوع حمله تروریستی در روسیه به این کشور هشدار داده بود.

به گزارش ایسنا، میلر در کنفرانسی خبری گفت: ما در هفتم مارس با اطلاعات واضح و پرجزئیات در رابطه احتمال وقوع حمله تروریستی در گردهمایی‌های بزرگ ازجمله کنسرت‌ها به روسیه هشدار دادیم.

وی در ادامه تاکید کرد: این اولین هشدار نبود که ما به روسیه در این زمینه می‌دادیم.

حمله تروریستی و تیراندازی‌های مرگبار روز جمعه در سالن کنسرت کروکوس در حومه مسکو به کشته شدن ۱۴۰ نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر منجر شد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه اخیرا گفته بود او همچنان اوکراین را مظنون هم‌دستی در حملات تروریستی اخیر در روسیه می‌داند اما در حال حاضر به دنبال پیدا کسی است که دستور این کار را داده است.

وی گفت آمریکا و متحدان در تلاش برای حفاظت از گروه‌های نیابتی خود در اوکراین بوده و می‌گویند که کی‌یف هیچ نقشی در این حملات تروریستی نداشته و داعش مسئول این حملات است.

کمیته تحقیقاتی روسیه امروز اعلام کرد که بازرسان مدارکی کسب کرده‌اند که حاکی از ارتباط تروریست‌های کنسرت کروکوس با اتباع اوکراینی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کیفیت و کمیت بنزین زیرذره بین
  • نتانیاهو تمدید مهلت طرح جنجالی جذب سرباز را از دادگاه رژیم صهیونیستی خواستار شد
  • آمریکا : به روسیه در رابطه با احتمال وقوع حمله تروریستی هشدار داده بودیم
  • آمریکا: به روسیه در رابطه با احتمال وقوع حمله تروریستی هشدار داده بودیم
  • تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق
  • آمریکا: از ادامه اجرای خط لوله انتقال گاز پاکستان و ایران حمایت نمی‌کنیم
  • آمریکا: از پروژه خط لوله گاز پاکستان- ایران حمایت نمی‌کنیم
  • پاکستان: پروژه گاز ایران نیاز امروز ماست
  • واشنگتن: از پروژه گازی ایران و پاکستان حمایت نمی‌کنیم
  • آمریکا: از ادامه خط لوله گاز پاکستان و ایران حمایت نمی‌کنیم