Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ احمد نعمت بخش با تاکید بر وجود برخی مشکلات در صنعت خودرو سازی گفت: از مدیران شرکت‌های خودروساز در خواست کرده ایم با توجه به روند بهبود شرایط، تلاش کنند تا به خریدارانی که تحویل خودرو آن‌ها به تعویق افتاده طی مکاتباتی تاریخ تحویل خودرو آن‌ها را اعلام کنند و با اعلام زمان تحویل خودرو و روشنگری، مشتریان را در گرفتن تصمیم برای تحویل خودرو یا انصراف یاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره بر غیر عمدی بودن تاخیر در تحویل خودرو‌های پیش فروش شده افزود: بنده به عنوان مسئول انجمن خودروسازان ایران علاوه بر عذر خواهی از مردم تاکید می‌کنم این تاخیر‌ها کاملا ناخواسته اتفاق افتاده است.

نعمت بخش با تاکید براینکه خودروسازان هم با تاخیر در تحویل خودرو‌ها متحمل ضرر و زیان هنگفت می‌شوند گفت: اگر سود مشارکت در قرارداد‌ها ۱۸ درصد باشد، در زمان تحویل نسبت به زمان تاخیر باید ۳۰ درصد به مشتری پرداخت شود که این موضوع ضرر و زیان هنگفتی بر دوش خودروسازان خواهد گذاشت.

احمد نعمت بخش در ادامه افزود: عدم اصلاح قیمت خودرو عامل کاهش عرضه نیست منتها باید این موضوع را در نظر داشت که فروش همراه با ضرر و زیان توان مالی خودروسازان را کاهش می‌دهد که به تبع آن قادر به پرداخت مطالبات قطعه ساز نخواهند بود و در این شرایط قطعه سازان نیز قادر به تامین نیاز خودروسازان نیستند.

کاهش توان مالی واحد‌های تولیدی قطعه سازی

دبیر انجمن خودروسازان ایران با اشاره به مشکلات صنعت قطعه سازی و کاهش توان مالی این واحد‌های تولیدی گفت: عدم اصلاح قیمت خودرو منجر به کاهش تیراژ خودروسازان از روزی ۶ هزار دستگاه به ۲۴۰۰ دستگاه شد که البته بیشتر این خودرو‌ها ناقص هستند، زیرا قطعه برای تکمیل آن‌ها در دست خودروساز نیست.

وی گفت: امیدواریم با قول‌های مساعدی که بابت پرداخت تسهیلات و افزایش قیمت به ما داده شده شرایط بهتری را تجربه کنیم هرچند این میزان افزایش قیمت زیان خودروسازان را پوشش نمی‌دهد، اما از مردم می‌خواهیم با همراهی و مدارا خودروسازان را در پیمودن این مسیر پر فراز و نشیب یاری دهند، اما به هر تقدیر خودروسازان موظف هستند جریمه تاخیر را تا زمان تحویل در قیمت نهایی خودرو منظور کنند.

احمد نعمت بخش با اشاره برخی مشکلات پیش آمده درپی تحریم صنعت خودرو گفت: با آغاز تحریم‌ها تلاش شد ارز مورد نیاز برای واردات قطعاتی که امکان ساخت داخل را ندارند از طریق بانک مرکزی تامین کنیم، اما متاسفانه به دلیل عدم همکاری بانک مرکزی این موضوع مهم محقق نشد.

نیاز ارزی خودروسازان به درستی تامین نشد

وی افزود: نیاز ارزی فوری خودروسازان ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار بود که بانک مرکزی در زمان ریاست آقای سیف، با عدم همکاری لازم معاون ارزی وی روبه رو شد در حالی که اگر نیاز ارزی خودروسازان به درستی تامین می‌شد در فاصله ۵ ماهه اعلام تحریم تا زمان اجرا قادر به ساخت و ذخیره سازی قطعات مورد نیاز صنعت خودرو می‌شدیم.

دبیر انجمن خودروسازان ایران با تاکید بر اینکه براورده نشدن نیاز ارزی خودروسازان در آن برهه حساس زمانی منجر به فراهم نشدن قطعات مورد نیاز خودروسازان از جمله قطعات بالغ بر ۳۵ هزار دستگاه از خودرو‌های رنو مانند ساندرو و ال ۹۰ گشت اذعان داشت: با وجود تمام تلاش‌هایی که خودروسازان کشور داشتند، اما به دلیل فناوری بالای قطعات وارداتی، قطعه سازان نتوانستند همه آن‌ها را تولید و به دست خودروساز برسانند، زیرا ساخت برخی از این قطعات هایتک زمانبر است لذا امکان ساخت خودرو‌هایی که درصد داخلی سازی آن‌ها کم است قطعا در زمان طولانی تری فراهم خواهد شد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 نعمت بخش تحویل خودرو خودروسازان تاخیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۹۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۶ هزار قطعه زمین به متقاضیان مسکن همدان

مجید صالحی‌امیر از واگذاری ۵ هزار و ۵۰۰ قطعه زمین به متقاضیان مسکن ملی در این استان خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی شده ۶ هزار قطعه زمین به متقاضیان مسکن در قالب گروه‌های ساخت داده شود.

او گفت: در همه شهر‌های استان زمین مورد نیاز مسکن ملی تأمین شده است، برنامه‌ریزی شده امسال هر ماه یا هر دو ماه یک‌بار قطعات حدوداً ۲۰۰ متری به متقاضیان تحویل داده شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به تحویل قطعات زمین در راستای قانون حمایت از فرزندآوری گفت: در استان همدان تاکنون ۱۳۰۰ نفر تشکیل پرونده داده و ۷۰۰ قطعه به ۸۸۶ خانوار واگذار شده است.

صالحی‌امیر درباره پروژه بزرگ ۱۱ هزار واحدی کوی پرواز شهر همدان گفت: این پروژه ۱۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مشکلات تفکیک اسناد آن حل شده و ۷۰ سند تفکیکی صادر شده است.

او با اشاره به احداث اماکن عمومی در این شهرک گفت: براساس دستور استاندار تمامی دستگاه‌های اجرایی متولی خدمات روبنایی باید نسبت به دریافت زمین و آغاز عملیات اجرایی این اماکن اقدام کنند که تاکنون آموزش و پرورش استان اقدام به تحویل زمین کرده و اداره‌کل اوقاف و نیروی انتظامی نیز در آخرین جلسه شورای تأمین مسکن استان اعلام آمادگی کردند تا در هفته جاری اراضی خود را تحویل بگیرند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه پروژه ۱۲۰ واحدی شهرک بهشتی به اتمام رسیده است، گفت: این پروژه به اتمام رسیده و تنها بحث آسفالت و دیوار پشت بنا باقی مانده که به علت سرمای هوا اجرایی نشده و در هفته گذشته پیامک انتخاب واحد برای متقاضیان این پروژه ارسال شده است.

صالحی امیربا اشاره به پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه ۶۹۰ واحدی شهرک بهشتی گفت: بنیاد مسکن استان قول داده این پروژه را تا هفته دولت آماده کند، ضمن اینکه پروژه ۶۰۰ واحدی دیگری در جوار این پروژه آغاز شده و در مرحله احداث فونداسیون است.

او درباره آخرین وضعیت شهرک جدید اکباتانا نیز یادآور شد: تملک اراضی شهر اکباتانا توسط شرکت شهر‌های جدید آغاز شده و این شرکت قول داده ظرف دو ماه آینده کل اراضی این شهر را تملک کند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • (ویدئو) این قطعه بین خودروهای شاهین و بوگاتی مشترک است!
  • خودرو برقی ایستاد، نفت برگشت!
  • بودجه مورد نیاز در سال 1403 برای بزرگراه تهران شمال 15000میلیاردتومان، بودجه تخصیصی 165میلیارد تومان
  • تشکیل ۳۰ هزار پرونده عدم انجام تعهد برای خودروسازان
  • تقویت سازوکارهای نظارتی بر کاهش پرونده‌های معوق موثر است
  • خبر مهم برای خریداران خودرو | اعلام نتیجه شکایت از ایران خودرو و سایپا
  • پولیش رنگ نانویی به کمک خودروسازان آمد
  • نتیجه شکایت از ایران خودرو و سایپا اعلام شد
  • پولیش رنگ نانویی به کمک خودروسازان آمده است
  • واگذاری ۶ هزار قطعه زمین به متقاضیان مسکن همدان