Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا گلشاهی، نماینده ایران در رشته حفظ کل مسابقات بین‌المللی قرآن کویت در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن کویت هر سال در دو رشته حفظ و قرائت قرآن کریم برگزار می‌شود. این رقابت‌ها در دهمین دوره خود که اوایل سال آینده شمسی برپا خواهد شد، رشته حفظ کل قرآن نونهالان را به مجموع رشته‌های خود اضافه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: از ایران سه نماینده به دهمین دوره مسابقات بین‌المللی کویت اعزام خواهند شد که در رشته حفظ کل، من به عنوان نماینده ایران، بیستم فروردین به مسابقات اعزام می‌شوم. مسابقات طی هفت یا هشت روز به طول خواهد انجامید.
گلشاهی در خصوص تجربه خود از اعزام به این مسابقات گفت: سال 91 به عنوان نماینده ایران در رشته قرائت در این مسابقات حضور یافتم و برای شرکت در دهمین دوره مسابقات کویت که فروردین 98 برگزار می‌شود، با کسب رتبه دوم در مسابقات کشوری اوقاف برای این مسابقات انتخاب شدم.
این حافظ بین‌المللی قرآن با اشاره به اینکه در مسابقات قرآن کشور کویت از 30 تا 40 کشور مسلمان حضور دارند، ادامه داد: در رشته قرائت آن‌ها، اهل تشیع را پذیرفته‌اند و به آنان میدان می‌دهند اما در رشته حفظ وهابیت نسبت به شرکت‌کنندگان لجاجت دارد و معمولا حفاظ ایران در این مسابقات رتبه نمی‌آورند. طی این مدت که مسابقات بین‌المللی کویت برگزار می‌شود، با وجود قابلیت‌های حافظان ایرانی یادم نمی‌آید در رشته حفظ متسابقانی از ایران در بین پنج نفر اول رتبه آورده باشند.
وی گفت: تمام قدرت آن‌ها در حوزه حفظ است. از طرفی حافظان زیادی هم دارند؛ لذا نمی‌خواهند در عرصه حفظ قرآن میدان را به اهل تشیع بدهند. از طرفی هزینه برگزاری مسابقات قرآن در کشورهای آفریقایی چون تونس، مراکش، الجزایر و مغرب از سوی عربستان سعودی پرداخت می‌شود. ضمن اینکه کویت و مالزی هم ارتباطات خوبی با عربستان دارند؛ لذا با توجه به مشکلات سیاسی بین ایران و عربستان این یک امر بدیهی است.
نماینده ایران دررشته حفظ کل مسابقات بین‌المللی قرآن کویت در ادامه ضمن ابراز گله‌مندی از رسانه‌های استان اظهار کرد: امسال علی‌رغم اینکه استان خراسان رضوی نسبت به سایر استان‌ها بیشترین رتبه را در مسابقات قرآن کریم اوقاف کسب کرد اما رسانه‌ها آنطور که باید به آن نپرداختند و پوشش خبری در مجموع صفر بود.
این قاری بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه توجه به جامعه قرآنی نوعی تعظیم به شعائر اسلامی است، اضافه کرد: مراسم استقبال از برگزیده‌ها در بازگشت از اراک نه تنها اطلاع‌رسانی نشد بلکه حتی یک مراسم استقبال ساده نیز برای منتخبان استان از سوی اداره اوقاف و هیچ نهاد قرآنی برگزار نشد که این عدم توجه باعث تضعیف شعائر می‌شود.
وی در خصوص رنگباختگی اخلاق در بین برخی از افراد در جامعه قرآنی گفت: دغدغه جامعه قرآنی زیاد است. از یک سو مشکلات مالی و از سوی دیگر عدم بها دادن به این قشر باعث شده که عده‌ای از اخلاق قرآنی فاصله بگیرند اما این مختص همه افراد در این قشر نیست و نمی‌توان آن را به همه تعمیم داد.

حمایت نشدن جامعه قرآنی دردآور است
وی افزود: انقلاب ما برای قرآن بود اما متأسفانه امروز حمایت از جامعه قرآنی کمرنگ است و با توجه به فشارهای اقتصادی، عده‌ای هستند که اخلاق قرآنی را رعایت نکنند اما این برچسب شامل حال همه آنان که در راه قرآن هستند، نمی‌شود.
این قاری و حافظ بین‌المللی قرآن کریم گفت: ما به ورزش علاقه‌مند هستیم اما می‌بینیم که برای یک فوتبالیست، برای اینکه استعداد وی هدر نرود، تسهیلاتی در نظر گرفته می‌شود تا سربازی خود را متناسب با رشته ورزشی با بازی در یک تیم بگذراند و زمین و زمان هم انتظار دارند که این افراد جز فوتبال کار دیگری انجام ندهند. این یک نمونه از بی‌توجهی به قرآنیان است که دو سال استعدادهای شان هدر می‌رود؛ قشری که می‌تواند فرهنگ‌ساز باشد است.
نماینده ایران در رشته حفظ کل مسابقات بین‌المللی قرآن کویت اظهار کرد: از دیگر موارد بها ندادن به جامعه قرآنی صفر شدن بودجه‌های قرآنی است. در حال حاضر بسیاری از افراد برای اینکه یک کار قرآنی بخواهند انجام دهند باید به دنبال خیرین باشند.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص معرفی قهرمانان قرآنی برای رواج یافتن قرآن جامعه اظهار کرد: بر اساس منویات مقام معظم رهبری اگر در جامعه‌ای بخواهیم قرآن تکریم شود، باید قهرمانان قرآنی را تکریم کنیم.
نماینده ایران در رشته حفظ کل مسابقات کویت افزود: اگر کشوری مانند برزیل مهد فوتبال جهان است، به خاطر اهمیت دادن به قهرمانان فوتبالی است و اگر مصر مهد پرورش قاریان بزرگ است، به خاطر این است که هر صنفی  قرآن می‌خواند و تکریم می شود. البته مستند آن هم وجود دارد؛ لذا برای ارج نهادن به قرآن باید قهرمانان قرآنی مورد تکریم واقع شوند.
یادآوری می‌شود که مسایل ذکر شده از سوی این قاری قرآن، صرفاً بیان نظرات وی بوده و انتشار آن به معنای پذیرش یا عدم پذیرش از سوی ایکنا نیست.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی فعالیت های قرآنی گلشاهی کویت بین المللی اخلاق حمایت قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۹۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه نسخ خطی قرآن کریم در پاکستان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد، در این نمایشگاه که با مشارکت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران و مرکز تحقیقات زبان فارسی ایران و پاکستان برگزار شد ده‌ها نسخ خطی قرآن کریم که قدمت برخی از آنها به بیش از پنج قرن باز گردد در معرض دید جمع کثیری از فعالان حوزه خطاطی، علوم قرآنی و علاقه‌مندان به فرهنگ قرآن قرار گرفت.
مراسم افتتاح این نمایشگاه با تواشیح خوانی گروه «آل یاسین اهواز» آغاز شد و پس از آن «مجید مشکی» رایزن فرهنگی سفارت ایران در پاکستان و «قبله ایاز» رئیس شورای ایدئولوژی پاکستان در مورد اهمیت این نمایشگاه و فضیلت ماه مبارک رمضان سخنرانی کردند.
«قبله ایاز» رئیس شورای ایدئولوژی پاکستان گفت: برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها در ماه بهار قرآن می‌تواند نقش تاثیرگذاری در ترویج فرهنگ قرآنی در میان عموم مردم ایفا کند.
وی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما در پاکستان اظهار داشت: استقبال پرشور از این نمایشگاه بیانگر نیاز به ترویج فرهنگ قرآنی در زندگی تک تک افراد جامعه است که در عصر حاضر بیش از پیش احساس می‌شود.
رئیس شورای ایدئولوژی پاکستان تمسک به قرآن همبستگی و اتحاد اسلامی در سایه فرآمین قرآنی را تنها راه مقابله با چالش‌ها و مسائل پیش روی امت اسلامی دانست.
این نمایشگاه به مدت سه روز در مرکز تجاری صفا گولد مال شهر اسلام آباد پایتخت پاکستان دایر خواهد بود.

دیگر خبرها

  • ایران اسلامی امام حسنی و اهل بیتی است
  • عکس‌| دو عضو ایرانی AFC در مسابقات انتخابی المپیک
  • حضور هندبالیست ایرانی در المپیک پاریس
  • نمایشگاہ نسخ قرآنی در پاکستان
  • افتتاح نمایشگاه نسخ خطی قرآن کریم در پاکستان
  • هجدهمین دوره مسابقات قرآنی «سفیر مهربانی» برگزار می‌شود
  • دارودسته مربی سابق علیه سرمربی تیم ملی | مربیان ایرانی به خط شدند
  • محفل داغ مربیان ایرانی‌ علیه سرمربی تیم ملی!
  • ادامه صدرنشینی نابغه ایران در رنکینگ جهانی تنیس روی میز/ بانوی ایرانی مدیر مسابقات قهرمانی جوانان آسیای میانه شد
  • الحاق شناورهای لازم در دستورکار نیروی دریایی ارتش