Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@21:08:19 GMT

صیادان کیاشهر افزون بر 383 تن ماهی صید کردند

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۹۵۱۶

صیادان کیاشهر افزون بر 383 تن ماهی صید کردند

رشت - ایرنا - سرپرست اداره شیلات آستانه اشرفیه گفت: از آغاز فصل صید امسال تاکنون، صیادان بندرکیاشهر این شهرستان 383 هزار و 616 کیلوگرم انواع ماهیان استخوانی صید کرده اند.

عزت الله رمضانی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این میزان صید با انجام سه هزار و 174 مرحله پره کشی در 37 کیلومتر ساحل کیاشهر حاصل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته سرپرست اداره شیلات آستانه اشرفیه، این میزان صید شامل 207 هزار و 347 کیلوگرم ماهی سفید، 166 هزار و 36 کیلوگرم ماهی کفال، 22 کیلوگرم ماهی کپور و 10 هزار و 211 کیلوگرم سایر ماهیان استخوانی بوده است.
رمضانی با اشاره به فعالیت یک هزار نفر از صیادان در 11 شرکت تعاونی پره صیادی این شهرستان اظهار داشت: امسال یک قطعه ماهی خاویاری توسط صیادان این بخش صید و برای تکثیر به مراکز تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری استان فرستاده شده است.
وی با بیان اینکه صید ماهیان استخوانی در سواحل بندرکیاشهر طی امسال در مقایسه با مدت مشابه قبل حدود 90 درصد افزایش داشته، افزود: ماهیان استخوانی صید شده توسط صیادان این شهرستان در سه مرکز اصلی ماهی فروشان شهر بندرکیاشهر، کوی امام بندرکیاشهر و دستک به بازارهای مصرف و خریداران عرضه می شود.
صید ماهیان استخوانی در سواحل دریای خزر ، از نیمه مهرماه آغاز می شود و تا نیمه فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.
شهرستان آستانه اشرفیه با دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر، در 35 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
7287/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد شيلات آستانه اشرفيه گيلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۹۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۵۰ واحد پرورش ماهی در شهرستان رزن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، آقای مصداقی یکی از کار آفرینان شهرستان رزن است که ۶ سالی هست که در حوزه پرورش ماهی‌های سردابی در زادگاه خودش روستای کهارد فعالیت می‌کند.

در این واحد پرورش ماهی سالانه یکبار ماهی ریزی انجام می‌شود و در هر دوره بیش از ۲۰ تن ماهی تولید و روانه بازار شهرستان رزن و استان همدان می شود .

این کار آفرین اشتغال خوبی هم ایجاد کرده و توانسته برای ۱۵ نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کند.

دیگر خبرها

  • جشنواره طبخ ماهی قزل‌آلا در ماهنشان برگزار می‌شود
  • صید ۳۰ هزار قطعه ماهی سفید در رودخانه سپیدرود
  • رودخانه سفیدرود، زیستگاه اصلی زادآوری ماهیان خزری
  • کشف محموله غیر مجاز ماهی‌های تالابی در شادگان
  • ممنوعیت عرضه و فروش ماهیان رودخانه‌ای دزفول تا پایان فصل زاد و ولد
  • فعالیت ۵۰ واحد پرورش ماهی در شهرستان رزن
  • رهاسازی ۴ میلیون بچه ماهی در رودخانه گلستان
  • اسکله کیاشهر، ظرفیت گردشگری و اقتصادی دارد
  • گیلان پیشرو در جهش تولید و تکثیر بچه ماهیان خاویاری
  • بازگشت مروارید سیاه به وضعیت سفید