Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-18@04:46:40 GMT

دانشگاه کانون تجمع نخبگان هر جامعه است

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۹۶۴۶

دانشگاه کانون تجمع نخبگان هر جامعه است

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از مرکز ارتباطات و اطلاع ‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در نشست با روسای دانشگاه‌های استان یزد، به دغدغه مقام معظم رهبری در حوزه مسائل اجتماعی اشاره کرد و گفت: در جامعه اسلامی، دانشگاه کارهای ویژه و مسئولیت‌های متعددی دارد که یکی از آن‌ها حل مسائل کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی کارنامه موفق اتکا بر دانشگاهیان در امور دفاعی، هسته‌ای، پزشکی و موارد دیگر را یادآور شد و افزود: دانشگاه کانون تجمع نخبگان هر جامعه است و در برابر جامعه مسئولیت دارد، لذا باید در برابر مسائل اجتماعی، فرهنگی، زیست‌محیطی، کم‌‌آبی و سایر مسائل کشور و دانشگاه مواضع فعال اتخاذ کنند.

رستمی دومین کار ویژه دانشگاه را تربیت قوه عاقله و مدیران و مسئولان و شهروندان مطلوب ذکر کرده و عنوان کرد: حدود نیمی از جوانان کشور در تأثیرپذیرترین مقطع عمر خود وارد دانشگاهی می‌شوند که ما مدیران آن هستیم و فرصت عظیم اثرگذاری و شکل‌دهی به جریان اصلی نسل آینده کشور در فضاهای دانشگاهی در اختیار ما بوده که باید نهایت بهره‌برداری صورت گیرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: جوان در دانشگاه باید درس زندگی بگیرد و ما باید از دانشجویان انسان‌های بهتری بسازیم؛ شاهد هستیم که بسیاری از جوانان مراتب بالایی در علم کسب کرده‌اند اما بامهارت‌های زندگی فردی و اجتماعی آشنا نیستند و این نقش دانشگاه است که هر دو را پابه‌پای هم پیش ببرد.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، کار ویژه دیگر دانشگاه را تحول دائمی و گذر از مصرف‌کنندگی به تولیدکنندگی علم دانست و بیان کرد: در بسیاری از عرصه‌ها دارای مقام‌های نخست جهان و از صادرکنندگان محصولات علمی به کشورهای پیشرفته هستیم اما این فرایند را از طریق فرصت و انگیزه دادن به دانشجو باید به سایر عرصه‌ها نیز تسری داد و هدف دشمن که ناامید کردن جوانان نسبت به آینده است را ناکام گذاشت.

رستمی با اشاره به سند جامع دانشگاه اسلامی که مجموعه‌های اصلی آموزش‌عالی کشور و شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در تدوین آن نقش داشته‌اند، از روسای دانشگاه‌ها خواست تا در دانشگاه‌های خود درباره آن بحث کنند و راهکارهای عملی برای اجرایی نمودن آن ارائه دهند.

انتهای پیام/

167 / 167

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۹۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز دانشگاهی تجمیع می شوند/ ضعف نظام آموزشی

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم عمو عابدینی بعدازظهر چهارشنبه در کارگروه پیاده سازی آمایش آموزش عالی در استانداری مازندران هدف اصلی طرح تحول آموزش عالی را ایجاد دانشگاه دانایی محور بیان کرد و گفت: این طرح در راستای منویات مقام معظم رهبری طراحی شده است.

وی با تاکید بر اینکه رشته‌های دانشگاهی باید پیوست اشتغال داشته باشند ادامه داد: فارغ التحصیلی دانشجویان بیکار از جمله مسائل به شمار می‌رود.

عمو عابدینی با اظهار اینکه بر اساس طرح تحول آموزش عالی بورسیه شغلی استفاده صنایع و شرکت‌ها از کارورزان مورد توجه قرار گرفته است ادامه داد: تجمیع واحدها دانشگاهی در کشور و کاهش تعدد مراکز دانشگاهی از دیگر اهداف طرح تحول به شمار می‌رود.

معاون وزیر علوم گفت: طبق برآوردهای مجامع جهانی شمار دانشگاه‌های کشور باید به ۵۰۰ واحد کاهش شود در حالی که اکنون ۲۱۶۰ واحد آموزش عالی در کشور فعالیت می‌کند.

وی توسعه نیافتگی نظام فرهنگی، ضعف همکاری‌های علمی بین‌المللی و ناکارآمدی را از عمده مشکلات فراروی آموزش عالی در طرح تحول بیان کرد.

نرخ ۶۰ درصدی بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی

استاندار مازندران نیز با اشاره به بالا بودن نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی گفت میزان بیکاری این قشر در استان ۶۰ درصد است.

سید محمود حسینی‌پور با اشاره به طرح آمایش آموزش عالی آن را راهی برای خروج از مشکلات کنونی دانشگاه بیان کرد و گفت: در این طرح باید از خواسته‌های صنفی و بخشی پرهیز و به خواسته‌های ملی توجه شود.

وی تاکید کرد شته‌های دانشگاهی و مراکز دانشگاهی استان متناسب با نیازهای جامعه نبوده و آمار بالای بیکاران نشانگر آن است در حالی که باید رشته‌های توسعه محور و متناسب با اقتصاد دریا دامپروری کشاورزی و غیر در استان ایجاد شود.

کد خبر 6081313

دیگر خبرها

  • تجمع اعتراضی مقابل سفارت اردن در تهران
  • اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می‌شود
  • ایران فناوری تسلیحاتی معرفی نشده دارد؟ | مقام عالی رتبه نظامی کشور: اگر اتفاقی برای کشور بیفتد ...
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می‌شوند
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می شوند/ ضعف نظام آموزشی
  • دولت‌ها مسئولیت سعادت افراد جامعه را بر عهده دارند
  • برگزاری آیین بزرگداشت عطار نیشابوری در مشهد
  • شهادت قائم مقام وزیر فرهنگ به نجابت جامعه هنری کشور
  • کانون بسیج اساتید دانشگاه بوعلی سینا از عملیات مقتدرانه وعده صادق حمایت کرد
  • همکاری فرهنگستان علوم با سایر فرهنگستان‌ها/ تقدیر از عملیات غرورآفرین «وعده صادق» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی