Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا از اراک ، احسان آنقی در نخستین نشست تخصصی در حوزه بانکداری الکترونیک اظهار کرد: بیشتر جرائم سایبری استان مرکزی در ارتباط با کلاهبرداری‌های رایانه‌ای و برداشت غیرمجاز از حساب افراد است که باید با هماهنگی و تعامل بین دستگاه قضایی، بانک‌ها و پلیس فتا پیشگیری‌های لازم انجام گیرد. 

وی افزود: بحث رمزهای پویا و یکبار مصرف به بانک‌های استان ابلاغ شده که باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرایی شود چراکه می‌تواند تا 90 درصد برداشت‌های غیرمجاز را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس پلیس فتا استان مرکزی تصریح کرد: باید با استفاده از راهکارها و روش‌های مناسب در راستای کاهش جرائم و افزایش سرعت کشف جرائم به مقابله با آنها بپردازیم. 

آنقی بیان کرد: در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی بیگانه در زندگی افراد رسوخ کرده و جز لاینفک زندگی آنها شده و به سبب عدم حمایت برخی مسئولان از پیام‌رسان‌های داخلی، گرایش به سمت پیام‌رسان‌های خارجی افزایش پیدا کرده است. 

وی ادامه داد: در استان مرکزی در 9 ماهه نخست سال جاری 75 درصد افزایش جرائم سایبری حادث شده که بیشتر این جرائم در تلگرام و اینستاگرام که سرور این دو پیام‌رسان در خارج از کشور قرار دارد، رخ داده است. 

رئیس پلیس فتا استان مرکزی با اشاره به ضریب نفوذ 88 درصدی اینترنت در کشور گفت: با توجه به توسعه موبایل در جامعه باید با توسعه زیرساخت‌های اجتماعی، هوشیاری در این زمینه را افزایش داد. 

آنقی بیان کرد: پلیس فتا در شهرستان‌های ساوه و اراک مستقر است و با توجه به افزایش جرائم در شازند، خمین و دلیجان باید با توسعه زیرساخت‌ها، گستره عملکردی پلیس فتا را در استان ایجاد و افزایش داد. 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان مرکزی تلفن همراه جامعه فتا موبایل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۹۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱/ تامین ارز کالا‌های اساسی و دارو در ۳۴ روز گذشته از مرز ۶۳۶ میلیون دلار گذشت

بانک مرکزی بنابر ثبت سفارش‌ها و اعلام اولویت‌ها و نظر وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، در طول سال ۱۴۰۲ برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی مجموعا بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ارز تامین و پرداخت کرد که از رشد ۲۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ برخوردار است. همچنین تامین ارز کالا‌های اساسی و دارو در ۳۴ روز گذشته از مرز ۶۳۶ میلیون دلار گذشت.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، میزان ارز تامین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی سال ۱۴۰۱ حدود ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید.

تامین ارز سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته آن (۱۴۰۱) از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا دیروز سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ نیز بیش از ۳ میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای چهار گروه کالا‌های اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است.

کالا‌های تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده است.

کالا‌های اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالا‌های اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

دیگر خبرها

  • تجلیل پلیس ازراننده تاکسی که به بانوان باحجاب خدمات رایگان می دهد
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • هکر حرفه ای حساب‌های بانکی اشنویه دستگیر شد
  • هکر حرفه‌ای حساب‌های بانکی در اشنویه دستگیر شد
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه
  • افزایش پایش تصویری مناطق جرم‌خیز اهواز
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱/ تامین ارز کالا‌های اساسی و دارو در ۳۴ روز گذشته از مرز ۶۳۶ میلیون دلار گذشت
  • افزایش ۲۰ درصدی کشف تخلفات اضافه بار در استان بوشهر
  • رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲