Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، بهرام سرمست روز شنبه در همایش روز ملی هوای پاک در سالن همایش های شهرداری قم افزود: استان قم در معرض تهدیدات بالقوه و بالفعل زیست محیطی است و ما باید در چارچوب اجرای راهبرد توسعه همه جانبه استان، تلاش کنیم تا با حفظ محیط زیست، زندگی بهتری برای شهروندان فراهم شود.
وی بیان کرد: مسائل زیست محیطی همچون آلودگی هوا امروز از حد بحران فراتر رفته و به یک ابر بحران تبدیل شده است که حتی دولت ها به تنهایی از مقابله با آن ناتوان هستند و به همین منظور سازمان های بین المللی تشکیل شد تا با همکاری تشکل های مردم نهاد راهکاری برای رفع این آسیب ها پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به این که نقش مردم در کنار مسئولان بسیار حیاتی است، ادامه داد: لازم است مردم در چارچوب تشکل های منسجم به موضوع حفاظت از محیط زیست وارد شوند و مسئولان را در این عرصه یاری رسانند.
سرمست گفت: برای برخورداری از هوای پاک لازم است سند آمایش زیست محیطی و پیوست های متناسب با آن در اجرای تمام طرح های عمرانی و اجرایی استان مورد توجه قرار گیرد و صنایع پیشرفته و دانش بنیان در قم مستقر شود.
وی افزود: در همین رابطه نباید با بخشی نگری به عنوان دستیابی به هوای پاک، در مقابل برنامه های توسعه استان ایستادگی کرد، امروز قم نیازمند نگاه توسعه همه جانبه و هم افزایی همه دستگاه ها در این رابطه است.
وی ادامه داد: اولویت نخست استان توسعه گردشگری، استقرار صنایع نوین و استفاده از انرژی خورشیدی است تا محیط زیست قم پیش از پیش حفظ شود.
استاندار قم گفت: برای داشتن هوای پاک در استان باید فرهنگ سازی کنیم و سبک زندگی مردم را بر اساس تعامل با محیط زیست شکل دهیم.
وی افزود: در مسیر حفاظت از محیط زیست علاوه بر اجرای اقدام های سلبی و مقابله با منشا آلودگی ها، باید با انجام اقدام های ایجابی، مردم، صنعت گران و بخش های مختلف استان را به اجرای قانون هوای پاک تشویق کنیم.
وی ادامه داد: کمیسیون ماده 11 هوای پاک استان می تواند در مواردی که میان دستگاه های مختلف در حوزه محیط زیست اختلافی به وجود آمده است کمک کند تا این اختلاف دیدگاه ها به نحوی که اهداف توسعه کلان استان و برنامه توسعه پایدار تحقق یابد، برطرف شود.
سرمست گفت: نقش گروه های مردم نهاد در زمینه تحقق قانون هوای پاک بسیار مهم است و می تواند به مسئولان و مردم کمک کنند تا با ارتباط متقابل، تامین هوای پاک که نیاز اساسی جامعه امروز است، محقق شود.
وی بیان کرد: همچنین وجود گرد و غبار در برخی ایام سال در آسمان قم تهدید بالقوه ای است که باید کانون های داخلی آن شناسایی و این خطر با توسعه فضای سبز و سایر راهکارها برطرف شود.
همایش گرامیداشت روز ملی هوای پاک در قم به مناسبت 29 دی ماه با شعار «هوای پاک، مسئولان، مردم» برگزار شد.
7405/ 1175
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها استان قم توسعه پایدار صنعت قم محیط زیست جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۹۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز گرامیداشت هفته زمین پاک

احد جلیلیان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با گرامیداشت هفته زمین پاک (۲ الی ۸ اردیبهشت‌ماه) شعار این هفته «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین»، گفت : شعار جهانی این هفته «سیاره زمین در مقابل پلاستیک» است.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار مردم در حفظ محیط زیست، هدف از برگزاری هفته زمین پاک و هوای پاک فراهم آوردن فضایی برای فعالیت‌های توسعه‌ای دوستداران محیط زیست است و ادامه داد: شعار محیط زیست براساس محیط زیست مردم‌پایه، هوشمند و فناورانه است و محیط زیست سالم با مشارکت آحاد مردم تحقق می‌یابد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: به هر اندازه دانش‌افزایی و آگاهی در خصوص محیط زیست داشته باشیم به همان میزان محیط زیست برای ما و نسل آینده سالم می‌ماند.

وی با اشاره به برنامه‌های اجرایی در این هفته، گفت: برگزاری کارگاه و کارگروه مدیریت پسماند؛ فرهنگ‌سازی و آموزش مردم به خصوص جوامع محلی، دانش‌آموزان و دانشجویان؛ پاکسازی بوستان‌ها و پارک‌ها با مشارکت بیش از ۳۷ انجمن‌های مردم نهاد در سطح استان، نشست تخصصی به صورت وبیناری با رئیس سازمان محیط زیست و برگزاری نشستی با مدیران ۵۵ خانه محیط زیست استان از جمله برنامه‌های اجرایی این هفته است.

جلیلیان با یادآوری ۸۰ میلیون ایرانی ۸۰ میلیون همیار محیط ریست، تصریح کرد: همیاران در راستای حفظ محیط زیست با ما همکاری می‌کنند.

وی خطاب به هم‌استانی‌ها، گفت: با توجه به بارش‌های خوب و طبیعت زیبای بهاری و حیات وحش استان مردم برای حفظ محیط زیست عاری از هرگونه آلودگی مشارکت داشته باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • افزایش اعتبارات محیط زیستی در راستای رفع چالش‌ها
  • زباله‌های پلاستیکی یکی از مهم‌ترین آلاینده‌های محیط‌زیست
  • آغاز گرامیداشت هفته زمین پاک
  • هوای زمین را داشته باشیم
  • اولویت‌دهی به بهبود معیشت محیط بانان و نیرو‌های یگان حفاظت
  • اختتامیه هشتمین دوره جایزه محیط زیست همزمان با روز زمین پاک برگزار شد
  • لزوم ورود مدیریت شهری به مسائل زیست‌محیطی برای جلوگیری از ایجاد بحران‌ها
  • سدسازی؛ مسیری برای توسعه پایدار یا نابودی اکوسیستم‌ها؟ 
  • سرپرست جدید پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار منصوب شد
  • «ایستاده با گرگ» به یک جشنواره جهانی دیگر رفت/ حضور در بخش رقابتی