Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ عادل فردوسی‌پور راست می‌گوید، «باید از کنفرانس‌های کارلوس کی‌روش ترسید!» تفاوتی نمی‌کند این مصاحبه پس از جام جهانی باشد یا هنگام آماده‌سازی تیم قبل از مسابقات یا در میانه بازی‌های جام ملت‌های آسیا. کارلوس هر بار چیزی می‌گوید و ماجرایی ایجاد می‌شود. یکبار درباره برانکو می‌گوید با سمپاشی به برنامه‌های تیم ملی ضربه زده است و بار دیگر درباره مربیان لیگ سخن می‌گوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بار کارلوس کی روش پس از بازی دوم تیم ملی در امارات سخن گفته که انتقادهای بسیاری ایجاد کرده است.

اما کارلوس کی روش چه گفته است؟

بخشی که انتقادها را به کی‌روش نشانه رفته بود، این بخش بود: «وقتی ما حتی مشکلات پایه‌ای داریم حتی در این حد که برخی مردم نگران هستند که غذا در سفره‌شان باشد این اجازه را به آنها می‌دهند که با پرواز فرست‌کلاس به ژاپن بروند و برگردند. هیچ دلیلی برای گمانه زنی وجود ندارد.» که ترجمه‌ای بود از عبارت:

»We have people here without conditions even to have food to eat, but they support coaches to travel first class to Japan and come back when I have people here that even don't have money to eat«

در جملات کی‌روش، کلمه‌ای که بتوان آن را سفره ایرانیان ترجمه کرد، وجود ندارد. چه رسد به «سفره زن و بچه مردم ایران». واژهٔ ابهام‌آفرین در سخنان کی‌روش کلمه «people» است. این کلمه هم به معنای «مردم» و هم به معنای «افراد» ترجمه می‌شود. اگر این واژه به معنای مردم ترجمه شود، او درباره کل مردم ایران صحبت کرده است که احتمالا این ترجمه نادقیق است چون آنچه کی‌روش گفته درباره بچه‌های تیم ملی یا «افرادش» بوده است.

احتمالا بتوان عبارت کی‌روش را این چنین ترجمه کرد «ما اینجا کسانی داریم که حتی برای تهیه غذای روزانه مشکل دارند، ولی آنها (وزارت ورزش) از مربیانی حمایت می‌کنند که با فرست کلاس به ژاپن بروند و برگردند.»

هیوا یوسفی از خبرنگاران حاضر در امارات درباره سخنان کارلوس کی‌روش گفته «برداشتی که از حرف‌های کی‌روش شد، درست نبوده است. من روبروی او ایستاده بودم، داشت درباره شرایط تیمش حرف می‌زد، نه مردم ایران. بعدا هم جداگانه با او حرف زدم، گفت مجبور شده از حساب شخصی‌اش برای تیم هزینه کند.»

هرچند ترجمه جمله کی‌روش نادقیق بود و اکثر افراد نسبت به همین ترجمه نادقیق موضع‌گیری کردند. عجیب‌تر آنکه در واکنش‌های همزمان مربیان و بازیکنان و مجریان تلویزیون درباره این سخنان موضع‌گیری کردند؛ جواد خیابانی با بغض همیشگی خود درخواست کرد با کی‌روش برخورد شود. رئیس کمیته ملی المپیک که با حکم وزیر ورزش منصوب شده بود، نیز از جمله افرادی بود که به کی‌روش تاخت و سخنان او را «باج‌خواهی» دانسته بود.

سخنان صالحی‌ رئیس کمیته ملی المپیک البته عجیب نبود، چه آنکه کی‌روش در مصاحبه خود از نقش وزیر ورزش و تلاش او برای برکناری‌اش سخن گفته بود: «از زمانی که رهبر ایران آن پیام تبریک و تحسین تیم‌ ‌ملی را دادند، وزارت ورزش و جوانان از آن به بعد کاملا علیه من قرار گرفت. اکنون یک واقعیت وجود دارد و آن خواسته وزیر ورزش و جوانان است که نمی‌خواهد کی‌روش اینجا باشد. هیچ وقت از تیم و بازیکنان حمایت نشد.»

منتقدان کی‌روش گفته‌اند او به دنبال بهانه‌ای است تا با خیال راحت پس از بازی‌های آسیایی از ایران به تیم ملی کلمیبا برود. موافقان او نیز گفته‌اند حملات علیه کی‌روش در حالی انجام می‌شود که تیم ملی ایران در این دوره مسابقات جام ملت‌های آسیا، بیشترین شانس را برای قهرمانی آسیا دارد.

معنای ترجمه کی‌روش هرچه باشد، باید از کنفرانس‌های مطبوعاتی او ترسید. او تعارف نمی‌کند و آنچه فکر می‌کند را بر زبان می‌آورد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 کارلوس کی روش دعوای کی روش و برانکو کی روش و برانکو تیم ملی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۹۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمیل جنجالی زاکربرگ به کارمندان گوگل!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش رومیت، تلاش برای استخدام نیروهای بااستعداد در حوزه‌ی هوش مصنوعی، رقابتی جدید میان شرکت‌های بزرگ تشکیل داده است. ظاهرا وضعیت به حدی جدی است که مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، شخصا به برخی از کارمندان تیم گوگل دیپ‌مایند ایمیل زده و از آن‌ها خواسته است به پروژه‌ی هوش مصنوعی متا ملحق شوند.

خبرگزاری اینفورمیشن به نقل از دو منبع آگاه می‌نویسد که مارک زاکربرگ در ایمیل به کارمندان ارشد دیپ‌مایند، به آن‌ها درباره‌ی اهمیت هوش مصنوعی برای متا گفته است تا استعدادهای شاغل در گوگل را برای پیوستن به شرکت خودش ترغیب کند.

سایر اقداماتی که متا برای استخدام پژوهشگران هوش مصنوعی انجام داده، شامل چشم‌پوشی از مصاحبه‌ی شغلی و پیشنهاد مستقیم شغل به افراد باسابقه است. متا همچنین برای جلوگیری از انتقال کارمندانش به شرکت‌های دیگر، تصمیم گرفته است دستمزد آن‌ها را افزایش دهد.

این‌که زاکربرگ به‌عنوان مدیرعامل متا و یکی از ثروتمندترین افراد جهان شخصا وظیفه‌ی استخدام نیروها را برعهده بگیرد، اتفاقی به‌شدت غیرمعمول محسوب می‌شود، اما نادر نیست.

هوش مصنوعی ترند اول حوزه‌ی فناوری است و شرکت‌های زیادی به‌دنبال نیروهای مستعد در این حوزه می‌گردند، اما تعداد متخصصان هوش مصنوعی کمتر از حد تصور است. اواخر سال گذشته گفته شد یکی از بزرگ‌ترین کنفرانس‌های یادگیری ماشین ۲۰۲۳ اساسا تلاشی برای استخدام نیرو بوده است.

مدیرعامل شرکت هوش مصنوعی Perplexity مدتی پیش در مصاحبه‌ای جنجالی گفت: «تلاش کردم یک پژوهشگر بسیار ارشد را از متا به خدمت بگیرم؛ می‌دانید او به من چه گفت؟ گفت هر زمان که ۱۰٬۰۰۰ پردازنده‌ی گرافیکی H100 داشتی، با من تماس بگیر.»

H100 پرقدرت‌ترین گرافیک انویدیا با تمرکز بر هوش مصنوعی است که قیمت بسیار بالایی دارد و تهیه‌ی آن بسیار دشوار است. شایعه‌ها می‌گویند که متا در پی تهیه‌ی بیش‌از ۳۴۰٬۰۰۰ تراشه‌ی گرافیکی H100 است تا هوش مصنوعی را به‌صورت گسترده وارد فیسبوک و اینستاگرام و واتساپ کند.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888856

دیگر خبرها

  • فوتبال ایران ۵۱ هزار دلار جریمه شد/ از سرمربی گرفته تا سه ملی پوش
  • حذف ناباورانه نابغه تنیس جهان مقابل چشمان تایسون
  • ابرل: مصاحبه ایجنت دیویس؟ برای یک بله یا خیر باید تا ابد صبر کنیم؟
  • سناتور آمریکایی ضد ایران درگذشت/ جو لیبرمن چه می گفت؟
  • ایمیل جنجالی زاکربرگ به کارمندان گوگل!
  • مصاحبه تلخ برای لیورپول: شاخک‌های رئال فعال شد!‏
  • ترجمه غزل علی سلیمیان به زبان عربی
  • دعای روز شانزدهم ماه رمضان+صوت و ترجمه
  • مورینیو می‌خواهد سرمربی رونالدو شود!‏
  • شکیرا: جدایی از پیکه؟ از بند شوهر آزاد و رها شدم!