Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالله خسرجی، مدیر مؤسسه قرآن و عترت حضرت زهرا(س) شهر الوان شوش در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، با اشاره به فعالیت‌های این مؤسسه بیان کرد: در حال حاضر 25 تا 30 قرآن آموز مؤسسه مشغول حفظ قرآن در بخش بزرگسالان و 60 نفر در واحد پیش‌دبستانی این مؤسسه جزء سی‌ام قرآن را حفظ می‌کند.

وی با بیان اینکه استقبال از حفظ قرآن در شهر الوان عالی است، تصریح کرد: ما جوانان مستعدی در شهر الوان داریم که جذب این افراد نیازمند فضا و امکانات مناسبی است اما متأسفانه برخی کمبودها در زمینه امکانات باعث دلسردشدن قرآن‌آموزان از ادامه مسیر حفظ و فراگیری قرآن می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خسرجی آموش روخوانی، روانخوانی و تجوید قرآن کریم را از دیگر برنامه‌های این مؤسسه قرآنی برشمرد و گفت: تلاش مربیان مؤسسه برای آشناساختن حفاظ با مفاهیم قرآن در حد ترجمه است. ما از حفاظ می‌خواهیم که ترجمه آیات را بخوانند و با معنای کلمات آشنا شوند و به این شکل آنها را درگیر ترجمه و مفاهیم می‌کنیم. 

مدیر مؤسسه قرآن و عترت حضرت زهرا(س) شهر الوان شوش اظهار کرد: متأسفانه به دلیل عدم وجود استادان خبره در حوزه تدبر و تفسیر، برنامه‌ای در این زمینه در مؤسسه برگزار نمی‌شود. از طرفی دعوت استادان استانی نیازمند هزینه‌ای است که در توان مؤسسه نیست.

این فعال قرآنی در پایان با اشاره به برگزاری محفل بزرگ قرآنی همزمان با هفته فرهنگی شوش گفت: این محفل با حضور قاریان استانی و حفاظ مؤسسه همراه بود و استقبال بسیار خوبی از آن شد. تلاش ما بر این است که بتوانیم این محافل را ماهانه در شهرستان برگزار کنیم.

گفتنی است، مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان در شهر الوان از سال 93 فعالیت خود را در شوش آغاز کرد. این مؤسسه پیش از این یکی از شعب مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان بود اما اکنون به عنوان مؤسسه‌ای مستقل با نام مؤسسه قرآن و عترت حضرت زهرا(س) برای علاقه‌مندان دوره‌های قرآنی برگزار می‌کند.

دستاورد این مؤسسه قرآنی از سال 93 تاکنون تربیت 30 حافظ کل قرآن کریم در شهر الوان بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خوزستان فعالیت های قرآنی تدبر و تفسیر قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۹۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین از کمک سه میلیارد تومانی این نهاد برای بازسازی و تجهیز مهد قرآن کریم در این شهر خبر داد.

علی فرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: در راستای تحقق سیاست‌های شورای ششم در حوزه فعالیت‌های قرآنی، اعضای شورا با مساعدت سه میلیارد تومانی برای تجهیز و بهسازی ساختمان مهد قرآن کریم موافقت کردند.

وی افزود: حمایت از فعالیت‌های قرآنی و ترویج فرهنگ قرآنی یکی از سیاست‌های مهم شورای ششم است که در مسیر تحقق آن تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته است و نباید از توسعه همه‌جانبه شهر قزوین از جمله ترویج فرهنگ قرآنی و توسعه آن در جامعه غافل بمانیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به مساعدت سه میلیارد تومانی شورای شهر قزوین پیرامون تکمیل و تجهیز ساختمان مهد قرآن کریم خاطرنشان کرد: سال گذشته اعضای شورا با لایحه شهرداری قزوین پیرامون خرید ساختمان دانشگاه آزاد واقع در خیابان دارایی و واگذاری آن به صورت اذن در انتفاع به مهد قرآن کریم استان موافقت کردند و در حال حاضر نیز برای ارائه خدمات مطلوب به جامعه قرآنی، مساعدت سه میلیارد تومانی برای تجهیز و مرمت این ساختمان را مصوب کردند.

فرمانی با اشاره به حذف کارت رفاهی ورزشی کارمندان شهرداری، تصریح کرد: به منظور ارتقای سلامت کارکنان شهرداری، کارت‌های رفاهی ورزشی از جمله استخر ارائه و پرداخت مبالغ نقدی در این ردیف حذف شود.

وی گفت: سال گذشته سرانه ورزشی که در قالب کارت‌های استفاده از استخر برای کارکنان شهرداری تعریف شده بود، حذف و در ازای این کارت‌ها مبالغ نقدی به حساب کارکنان واریز شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین افزود: این اقدام سبب شد تا سرانه ورزشی خانوار شهرداری حذف شود و پول‌های دریافتی در مسیر ورزش هزینه نشود. ضرورت دارد تا شهرداری قزوین مجدد کارت‌های استخر را برای استفاده کارکنان شهرداری در نظر بگیرد.

کد خبر 747781

دیگر خبرها

  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • قرآن همه چیز ماست
  • حماسه قرآنی روستای چارک گویای ایمان استوار مردم استان بوشهر است
  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها باید استفاده شود
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر توجه به تفسیر قرآن
  • برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • سرچشمه عرفان وحیانی و اخلاق قرآنی یکی است
  • بیست‌وچهارمین دوره حفظ تخصصی مؤسسه جامعه القرآن‌ برگزار می‌شود