Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@02:57:03 GMT

حفظ محیط زیست باید به دغدغه همگانی تبدیل شود

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۹۸۱۷

حفظ محیط زیست باید به دغدغه همگانی تبدیل شود

کرمانشاه - ایرنا - 29 دی روز هوای پاک بهانه ای برای برگزاری نشست خبری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه بود، مدیر و معاونان این اداره کل، حفظ محیط زیست را نیازمند تبدیل به دغدغه همگانی دانستند و رسانه ها را در تبدیل این دغدغه بسیار موثر و کارساز معرفی کردند.

به گزاری خبرنگار ایرنا؛ فریدون یاوری در این نشست خبری با بیان اینکه فلسفه مناسبت هایی مانند روز هوای پاک برای تلنگر به مسئولان و مردم است، گفت: در حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هوا باید برنامه پایدار داشته باشیم و اینکه باید به چه شکلی از منابع بهره برداری کنیم تا هوا آلوده نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی توضیح داد که این اداره کل نقشه راه را در زمینه آلودگی هوا و چشم انداز آن را تدوین کرده و براساس برنامه در این زمینه حرکت می کند.
او در مورد پدیده گرد و غبار که از آن به عنوان مهمان ناخوانده در استان یاد می شود، گفت: نکته مهم در این ارتباط این است که گرد و غبار منشا و چشمه داخلی در استان ندارد و استان در تشکیل آن هیچ نقشی ندارد.
وی یادآوری کرد که کانون مولد و یا مستعد شکل گیری گرد و غبار تاکنون در استان گزارش نشده است.
او منشا گرد و غبار را کشورهای همسایه بخصوص عراق دانست و گفت: براساس آمارها ما شاهد سیر نزولی در روزهای غیراستاندارد در استان در سال جاری بودیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود، تاکید کرد حفظ محیط زیست باید به یک دغدغه همگانی تبدیل شود و همه مردم در قبال حفاظت و حراست از محیط احساس مسئولیت کنند.
یاوری با بیان اینکه تا زمانی که حفظ محیط زیست از دغدغه فردی به جمعی و همگانی تبدیل نشود نمی توان انتظار حفظ محیط زیست را داشت، افزود: اداره کل محیط زیست استان در مجموع 180 نفر پرسنل دارد که از این تعداد 60 نفر محیط بان هستند و باید از 24 هزار کیلومتر مساحت استان حفاظت کنیم که با این تعداد پرسنل امر غیرممکن و نشدنی است.
او تصریح کرد که این مساحت بزرگ استان با 180 نفر پرسنل نمی شود حراست کرد بلکه باید جمعیت 2 میلیونی استان همه محیط بان باشند و به حفظ محیط زیست کمک کنند.
او رسانه ها را برای کمک به اینکه محیط زیست دغدغه همگانی شود دعوت کرد و گفت: رسانه ها می توانند در این زمینه بسیار تاثیرگذار باشد.
او پیشنهاد خبرنگار ایرنا مبنی بر تشکیل کمیته تخصصی رسانه و محیط زیست برای افزایش سطح اطلاع رسانی و فرهنگسازی در حوزه محیط زیست موافقت کرد و گفت: آمادگی همکاری با رسانه ها را در این زمینه داریم و تصمیم داریم هر سه ماه یکبار نشست خبری با رسانه ها برگزار کنیم.
یاوری در ادامه با بیان اینکه غیر از گرد و غبار در زمینه آلودگی هوا در استان کرمانشاه آلودگی دیگری نداریم، گفت: 9 ایستگاه در استان کرمانشاه شاخص های هوا را اندازه گیری می کند که براساس این اندازه گیری ها هوای استان غیر از زمان ورود گرد و غبار به استان، در سایر روزها استاندارد است.
وی افزود: این استاندارد بودن به معنای نبود آلودگی نیست بلکه به این معنی است که میزان آلودگی قابل تحمل است که برای این موضوع هم برنامه داریم.
او حالت طبیعی هوا را هوای موجود در طبیعت دانست و گفت: باید تلاش کنیم هوای محیط زندگی را همانند هوای طبیعت پاک کنیم که این موضوع نیازمند همراهی همه مردم است.

**11 روز آلوده در 9 ماه امسال
معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه نیز در این نشست خبری گفت: در 9 ماه گذشته11 روز آلوده در استان کرمانشاه داشتیم که از این تعداد 9 روز هوا به مرحله هشدار و 2 روز نیز به مرحله بحران رسید.
آذر ولی زاده افزود: شاخص کیفی هوای استان هر روز در ساعت 11 انجام و به سازمان مرکزی محیط زیست و مدیریت بحران استان گزارش می شود.
به گفته او ، شاخص آلودگی هوا نیز هر روز در ساعت مشخصی در نمایشگرهایی که در سطح شهر کرمانشاه تعبیه شده درج می شود.
48 درصد مساحت استان کرمانشاه یعنی حدود یک میلیون و 188 هزار هکتار را مرتع تشکیل می دهد؛ مراتع استان 1.4 دهم کل مراتع کشور است و سرانه مرتع در آن به 6 دهم هکتار می رسد.
این استان همچنین 720 هزار هکتار جنگل دارد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 33 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
3033/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هواي پاك محيط زيست نشست خبري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۹۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش ملی «مسیر سبز ایران پاک» در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، پویش یک روزه مسیر سبز ایران پاک با همکاری کارکنان ادارات حامیان محیط زیست، سازمان مدیریت پسماند، اداره کل محیط زیست، استانداری و ادارات تابعه استان امروز در محور ورودی قم تهران برگزار شد.

این پویش که با هدف پاکسازی مبادی ورودی شهر از پسماند‌ها و آلاینده‌ها انجام شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اجرای پویش ملی «مسیر سبز ایران پاک» در قم
  • وضعیت آلودگی هوا در خوزستان
  • فاجعه زیست محیطی بیخ گوش شهر
  • هوای کرمانشاه از فردا بارانی می شود
  • آلودگی هوا در ۳ شهر خوزستان
  • الزام مسئولان و متولیان به اجرای قانون هوای پاک در خوزستان
  • هوای مشهد سالم است
  • مسوولان و متولیان ملزم به اجرای قانون هوای پاک هستند
  • تصاویر بی نظیر از ۴ قلاده خرس در منطقه دنا + فیلم
  • بازار سنتی کرمانشاه یکی از جاذبه های گردشگری با معماری سنتی و منحصر به فرد