Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرضیه هاشمی ـ مجری، خبرنگار و مستندساز پرس تی‌وی ـ علیرغم اینکه روز گذشته دادگاهی در آمریکا بازداشت او را به عنوان یک شاهد در تحقیقاتی که ماهیت آن هنوز مشخص نشده، تایید کرد و بر عدم اتهام او به هیچ جرمی صحه گذاشت، همچنان در بند است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شبکه پرس تی‌وی، روز جمعه، بریل الین هاول، قاضی دادگاه منطقه کلمبیای آمریکا، طی حکمی انتشار بخشی از اطلاعات مربوط به پرونده دستگیری مجری شبکه پرس تی وی را مجاز اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با توجه به اسناد منتشر شده، مرضیه هاشمی از زمان بازداشت در دو نوبت به همراه وکیل خود در دادگاه و در مقابل قاضی منطقه واشنگتن حاضر شده است. در این حکم آمده که هاشمی «به هیچ جرمی متهم نشده است» و تنها به عنوان «شاهد مطلع» در تحقیقاتی که ماهیتش هنوز معلوم نیست، بازداشت شده است.

این در حالی است که هاشمی طی تماسی تلفنی در چند روز پیش تاکید کرده است که رفتار با او همانند رفتار با جانیان و مجرمان است و اطلاعات منتشر شده از دادگاه نیز جزییات دقیقی را درخصوص این پرونده که در آن از مرضیه هاشمی به عنوان «شاهد مطلع» یاد شده بود، ارائه نمی‌دهد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت که به گفته مقامات آمریکایی، او بلافاصله پس از ادای شهادت در برابر هیات منصفه آزاد خواهد شد. اما حسین هاشمی، پسر بزرگ خانم هاشمی گفت که نسبت به آزادی سریع مادرش، چندان امیدوار نیست.

وی گفت که هنوز مشخص نیست که ادای شهادت مادرش تا چه زمانی به طول خواهد انجامید.

حسین هاشمی افزود: ما انتظار داریم که این ماجرا به‌زودی تمام شود و مادرم در این هفته آزاد شود. اما به نظر نمی‌رسد که چنین اتفاقی بیفتد. ما تنها منتظریم تا خبرهای بیشتری از او بشنویم.

مرضیه هاشمی، مجری شبکه پرس تی‌وی که هر چند وقت یک‌ بار برای دیدار با بستگانش به آمریکا می‌رود، این بار قصد داشت از برادر مبتلا به سرطانش نیز عیادت کند که دستگیر شد. او در حال کار بر روی مستندی درباره سیاهپوستان بود. این مستند به خشونت و نژادپرستی نظام‌مند علیه سیاهپوستان می پردازد و آن را مورد انتقاد قرار می دهد.

گوینده ارشد پرس تی وی، که پیش از گرویدن به اسلام، ملانی فرانکلین نام داشته و به گفته خودش تحت تاثیر انقلاب ایران، مسلمان شده است، روز یکشنبه هفته گذشته به دلایلی نامشخص توسط اداره تحقیقات فدرال (FBI) و در فرودگاه بین المللی سنت لوئیس بازداشت شد. بدرفتاری و اعمال خشونت علیه وی، تنها نکاتی است که در یک تماس تلفنی کوتاه وی با دخترش، بدانها اشاره کرده است. هاشمی در این تماس گفته است که بعد از انتقال به زندان به اجبار حجاب او برداشته شده و از او بدون پوشش سر عکسبرداری شده است. همچنین او تصریح کرده که تعذیب او به وسیله بستن با دستبند و پابند و عدم رعایت حقوق اولیه اش در استفاده از غذای حلال اسلامی  تداوم یافته است و همچنان از پوشش کامل و حق احترام به اعتقادات دینی اش محروم است.

روابط عمومی شبکه پرس تی وی تاکید کرده است ادامه بازداشت غیرقانونی مجری و خبرنگار این شبکه  توسط پلیس آمریکا که حتی برخلاف روال قانونی داخلی این کشور است، به هیچ وجه قابل نبوده و مسئولیت هرگونه آسیب احتمالی به مرضیه هاشمی مستقیما متوجه دولت، پلیس و سیستم قضایی آمریکاست.

پیگیری ها برای خاتمه این اقدام خلاف قانون و غیر انسانی ادامه دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مرضیه هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۹۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت کلاهبردار ۶ میلیارد ریالی در بروجرد

سردار یحیی الهی اظهار کرد: درپی مراجعه فردی به پلیس آگاهی و اعلام اینکه یک نفر با تهیه قولنامه صوری و فروش مال غیر، مبلغی را از او کلاهبرداری کرده است، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت. در تحقیقات مشخص شد، فرد کلاهبردار با تنظیم قولنامه صوری و فروش یک واحد آپارتمان به شاکی که متعلق به فرد دیگری بوده، شش میلیارد ریال از شاکی کلاهبرداری کرده است.

وی بیان کرد: مأموران متهم را در عملیاتی شناسایی و دستگیر کردند. در تحقیقات انجام‌شده، متهم به بزه ارتکابی معترف و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

او افزود: مردم قبل از انجام هرگونه معامله، از دفاتر مشاوره املاک اطمینان یابند و اصالت سند ملک مورد معامله را از مراجع ذی‌صلاح استعلام کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • نتانیاهو برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت توسط دادگاه لاهه دست به دامن اروپایی‌ها شد
  • فردی که متهم به قطع درختان بود در گرگان دستگیر شد
  • قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها
  • قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها | آدم‌ربایی و قتل در مشهد
  • عذاب وجدان حکم قصاص را متوقف کرد
  • عذاب وجدان حکم قصاص را متوقف کرد| قسامه چیست و چطور با ۵۰ قسم یک نفر قصاص می شود؟
  • بازداشت کلاهبردار ۶ میلیارد ریالی در بروجرد
  • چه شد که ون‌ها برگشتند؟
  • جزئیات انتقال حمید نوری به سوئیت امنیتی سوئد/ ارتباط شهروند ایرانی با خانواده‌اش بار دیگر قطع شد
  • پلیس: فوت یک دختر در ساختمان وزرا کذب است