Web Analytics Made Easy - Statcounter

مودودی، گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای ترخیص خودرو‌های وارداتی مانده در گمرکات، موضوع به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا مودودی رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در حاشیه نشست خبری توانمندی‌های صادراتی مبلمان ایران، گفت: باید یک تشکل فراگیر در صنعت نمایشگاه ایجاد شود که بتواند نگاه عمومی را به این صنعت ارتقا دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، افزود: صنعت نمایشگاهی یک بازیگر برای معرفی محصولات و توانمندی‌های کشور به فعالان داخلی و بین المللی است.

وی ادامه داد: متأسفانه بحث کمیت هم اکنون یکی از شاخصه‌های مهم اندازه‌گیری و ارزیابی نمایشگاه‌هاست که دستخوش تغییر است و بر اساس کیفیت باید این ارزیابی‌ها صورت بگیرد.

مودودی گفت: صنعت نمایشگاه مهم‌ترین ابزار برای نشان دادن توانمندی‌های کشور و تولیدکنندگان است و ارتباط مهمی با بخش برندسازی دارد و اگر توجه نشود ما نمی‌توانیم برند‌های کشور را به دنیا معرفی کنیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، تصریح کرد: با ظرفیت‌های تولیدی و انسانی که در کشور وجود دارد، همیشه در برندسازی با مشکل مواجه بودیم و صنعت نمایشگاه می‌تواند کمک کند تا برند محصولات ایرانی مقابل چشمان خارجی‌ها قرار گیرد.

مودودی گفت: در حال حاضر مخاطبان نمایشگاه‌ها به صورت عام هستند و باید برنامه ریزی شود تا نسبت به برگزاری هر نمایشگاه مخاطبان خاص آن صنعت هم بیشترین بازدید را داشته باشند.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با توجه به چهل سالگی انقلاب بیان کرد: کشور تا قبل از انقلاب اسلامی تنها یک سایت نمایشگاهی داشت، ولی در حال حاضر بیش از ۹۷ سایت ایجاد شده است.

وی گفت: قبل انقلاب فضای نمایشگاهی حدود ۳۵ هزار مترمربع بود و در حال حاضر این فضا به بیش از ۴۰۰ هزار مترمربع رسیده است.

مودودی ادامه داد: در بحث عنوان نمایشگاهی تا سال ۱۳۵۷ حدود ۶ عنوان نمایشگاه برگزار شده بود، ولی به لطف انقلاب اسلامی در حال حاضر بیش از ۸۰ عنوان در حال برگزاری است.

وی گفت: میانگین مشارکت تا قبل از انقلاب کمتر از ۱۰۰۰ مشارکت کننده بود، ولی هم اکنون به ۲۶ هزار مشارکت رسیده است.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، تصریح کرد: تا سال ۵۷ تعداد نمایشگاه‌های خارجی پنج عنوان بود، ولی اکنون ۱۰ عنوان است که البته راضی کننده نیست و در این بخش باید فعالیت بیشتر شود.

برنامه‌ای باز کردن سایت ثبت سفارش خودرو در سال ۹۸ نداریم
مودودی با بیان اینکه در خصوص باز کردن سایت ثبت سفارش خودرو در سال ۹۸ نه دستوری صادر شده است و نه سازمان برنامه‌ای دارد، گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای ترخیص خودرو‌های وارداتی مانده در گمرکات و بنادر، موضوع به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود.

وی تأکید کرد: مدیریت منابع ارزی مهم‌ترین اولویت برای کشور است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: برنامه ریزی سازمان توسعه تجارت ترخیص خودروهای وارداتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۰۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتوبوس های گازسوز درون شهری تعیین و تکلیف شد

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین از تعیین و تکلیف ۳۳ اتوبوس گازسوز درون شهری بعد از ۵ سال انتظار خبر داد. - اخبار استانها -

سید محمد مهدی تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، با اشاره به تعیین و تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری، اظهار داشت: در کشور بالغ بر 2500 دستگاه اتوبوس گازسوز وجود داشته که تمامی این اتوبوس‌ها به دلیل سازگار نبودن شرایط اقلیمی و جغرافیایی با ساختار اتوبوس گاز سوز تماما به دیزل تبدیل شده‌اند.

وی افرود: پلیس راهور به دلیل تغییر در ارکان خودرو از تعویض پلاک و انتقال مالکیت خودرو جلوگیری می‌کند.

تقوی یادآور شدبر این اساس، سازمان اتوبوسرانی نسبت به تعیین وتکلیف وضعیت 33 دستگاه اتوبوس گازسوز ناوگان خود که در اختیار بخش خصوصی است، اقدام کرده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین، خاطرنشان کرد: لایحه سازمان اتوبوسرانی قزوین مبنی بر تعیین و تکلیف اتوبوس‌های تبدیلی در قالب سه راهکار پیشنهادی به شورای اسلامی شهر قزوین ارائه شده است و پس از تایید در فرمانداری قزوین اجرایی می‌شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین تصریح کرد:  فرمانداری شهرستان قزوین در خصوص لایحه سازمان اتوبوسرانی سه پیشنهاد کلی را برسی و ابلاغ نموده است.

وی ادامه داد: روش اولی که فرمانداری قزوین تایید و ارسال کرده استف پرداخت وجه خودرو به بهره بردار به قیمت کارشناسی روز است.

تقوی تصریح کرد: در روش دوم نیز فرمانداری ابلاغ کرده است که بهره‌بردار می‌تواند با خودروی تبدیلی در اختیار فعلی خود به مدت 5 سال قرارداد بسته و به فعالیت در خطوط سازمان ادامه داده، و در صورت نیاز به اورهال کردن خودرو نسبت به میزان قرارداد تا سقف 500میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اعطا خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به روش سوم این چنین تاکید کرد: در روش سوم بهره‌بردار می‌تواند به‌ازای اتوبوس در اختیار یک خودروی جایگزین از ناوگان فعال و یا غیرفعال اتوبوسرانی دریافت کرده و بنا به خودروی انتخابی از ناوگان خارج و یا به فعالیت در ناوگان ادامه دهد. در این روش بهره‌بردار می‌تواند تا سقف 49 درصد سهم مالکیت داشته باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شوند
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شود
  • تعیین تکلیف خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه
  • اولین خودروهای وارداتی برقی در روزهای آینده عرضه می شود
  • خبر ویژه برای متقاضیان خودروی وارداتی دست دوم/ دولت مخالف است؟
  • تعیین تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال
  • تعیین و تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال
  • اتوبوس های گازسوز درون شهری تعیین و تکلیف شد
  • تعیین تکلیف تعطیلات پایان هفته