Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک - ایرنا - میزگرد خبری بازآفرینی شهری پایدار استان مرکزی روز شنبه با حضور جمعی از متخصصان ، کارشناسان و مسئولان عمرانی و مدیریت شهری در خبرگزاری ایرنا اراک برگزار شد.

به گزارش ایرنا، راهبردهای اعتمادسازی مردم به بازآفرینی شهری در مناطق حاشیه ای، جلوگیری از مهاجرت روستائیان و کاهش دامنه حاشیه نشینی، لزوم اقویت همکاری بین بخشی در اجرای اصلاحات و بهسازی بافت های فرسوده، برنامه ها و اقدامات اجرایی در دست اجرا، ضرورت تقویت مشارکت مردم در تاب آوری و تسریع در راه اندازی خانه گفتمان بازآفرینی و مراکز تسهیلگر در مناطق حاشیه ای از جمله مباحث مطرح شده در این میزگرد تخصصی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


چگونگی پرداخت تسهیلات بهسازی و بازسازی بافت های فرسوده، لزوم پرداختن به علل گرایش به زندگی حاشیه ای، تقویت مشارکت دستگاه های متولی در طرح های هدفمند بازآفرینی شهری، و معرفی زوایای برنامه بازآفرینی شهری برای مردم و مسئولان از دیگر موضوعات طرح شده در این میزگرد بود.
«حمید نوازنی» مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی،«مجید امیری» مدیر امور شعب بانک مسکن استان، «مجید موزونی» مدیر بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی، «محمد جعفرپور» رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری اراک، «معصومه دانشمند» معاون دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی و «مجید ثاقبی» رئیس سازمان نظام مهندسی استان از جمله شرکت کنندگان در این میزگرد بودند.
2 هزارهکتار بافت فرسوده دراستان مرکزی در قالب مناطق حاشیه ای و ناکارآمد شهری و بافت تاریخی وجود دارد و شهرستان اراک با 454 هکتار و ساوه با 258 هتکار بیشترین فراوانی بافت فرسوده را در استان مرکزی را شامل می شوند.
22 درصد جمعیت در سطح هشت و نیم درصد از مساحت شهرستان های اراک و ساوه در بافت فرسوده زندگی می کنند.
6991/6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي ميزگرد بازآفريني شهري استان مركزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۰۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل تقاطع امام خمینی (ره) اراک اولویت اقدامات مسؤولان شهری باشد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن خیرمند پیش ازظهر سه شنبه در جریان بازدید از نقاط حادثه خیز ترافیکی شهر اراک اظهار کرد: هفدهم آذرماه سال گذشته، زیرگذر پروژه تقاطع غیر همسطح امام خمینی (ره) افتتاح شد همچنین در بهمن ماه پارسال، مسؤولان شهری وعده تکمیل پروژه تقاطع غیرهم سطح امام خمینی (ره) را تا پیش از اتمام سال دادند که تکمیل آن با گذشت یک‌ماه از سال جدید، همچنان در هاله‌ای از ابهام است.

وی افزود: در بازدید اخیر از این پروژه، وضعیت نابسامان همزمان فعالیت کارگران با عبور خودروها از زیرگذر را شاهد هستیم که هر لحظه احتمال بروز خطر جانی برای کارگران وجود دارد که باید نسبت به آن تدابیر ویژه ای اندیشه شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی گفت: هر پروژه جاده‌ای که زیربار ترافیکی می‌رود مستلزم برخورداری از روشنایی، آسفالت و سایر پیش‌نیازهای عبور و مرور است که در خصوص این پروژه، این مهم به طور کامل رعایت نشده است و در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای مسئولیت کیفری و مدنی متوجه شهرداری خواهد بود.

خیرمند ادامه داد: امید است شهرداری در خصوص پیشبرد این پروژه اهتمام بیشتری داشته باشد و مواردی نظیر آسفالت مطلوب، کانال‌های عرضی آب سطحی را با کیفیت مطلوب و مدت زمان سریع‌تری انجام دهد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی گفت: انتظار است مسؤولان شهری در خصوص زمان‌بندی افتتاح پروژه‌ها، وعده واهی ندهند و اعتماد عمومی را خدشه دار کنند و تمامی اظهار نظرات و وعده‌های آنها باید براساس نظرات و اقدامات کارشناسی و تخصصی باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی تاکید کرد: پیشبرد صحیح و بی نقص پروژه‌های شهری، ضرورتی بی بدیل است و شهرداری به عنوان دستگاه مسؤول در اجرای پروژه‌های شهری باید نسبت به اجرای آن اهتمام ویژه داشته باشد.

کد خبر 6086498

دیگر خبرها

  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است
  • تکمیل تقاطع امام خمینی (ره) اراک اولویت اقدامات مسؤولان شهری باشد
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور
  • تشکیل۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • ۱۶ هزار و ۹۶۶ هکتار بافت ناکارآمد در استان خراسان رضوی شناسایی شد