Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمودی در روز هوای پاک با تقدیر از مردم گفت: مترو جزو شاخص های زیرساختی توسعه یک کشور محسوب می شود که علاوه تسهیل در حمل و نقل شهروندی در رونق اقتصادی موثر بوده و با کاهش مصرف سوخت به حفظ شرایط پایدار محیط زیست منجر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سعید محمودی» امروز (شنبه 29 دی) در «روز ملی هوای پاک» در ایستگاه مترو میدان احسان خطاب به مدیر عامل قطار شهری و کارکنان آن دستگاه با بیان اینکه استفاده از مترو به میزان قابل توجهی در کاهش آلودگی هوا موثر است، گفت: صنعت مترو در دنیا پیشرفت چشمگیری داشته و مترو یک سرمایه بزرگ زیرساختی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس افزود: مترو جزء شاخص های زیرساختی توسعه یک کشور محسوب می شود که علاوه تسهیل در حمل و نقل  شهروندی در رونق اقتصادی موثر بوده و با کاهش مصرف سوخت به حفظ شرایط پایدار محیط زیست منجر خواهد شد.

 

وی تاکید کرد: استفاده شهروندان  از وسایل حمل و نقل عمومی علاوه بر صرفه جویی در زمان و دسترسی آسان به تمام مناطق شهری به سلامت مردم در کلان شهر شیراز کمک شایانی خواهد کرد، امید است مردم کمتر از خودرو تک سرنشین استفاده کنند و مانند تمام کشورهای پیشرفته فرهنگ دوچرخه سواری و استفاده از اتوبوس های شهری و مترو نهادینه شود.

 

گفتنی است، در این مراسم مدیر کل حفاظت محیط زیست با همراهی مدیر عامل قطار شهری شیراز و تعدادی از تشکل های مردم نهاد با اهداء دسته های گل نرگس از شهروندانی و مسافران مترو به خاطر استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و تاثیر در کاهش بار آلودگی کلان شهر شیراز تقدیر کرد و در پایان این مراسم شرکت پگاه فارس با لقمه های صبحانه سالم از شهروندان شیرازی پذیرایی کرد.

پایان پیام/588

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان استان بوشهر جنوب کرمان شورای عالی انقلاب فرهنگی انقلاب اسلامی ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سفر رئیس جمهور به گلستان حجت الاسلام روحانی 29 دی روز هوای پاک سازمان محیط زیست فارس شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۰۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأیید واگن‌ها را به تأخیر نیندازید

مهدی چمران پیش از آغاز دویست و بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران و در تشریح دستور جلسه امروز شورای شهر تهران، گفت: در ابتدای این جلسه گزارشی از معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در ارتباط با اقداماتشان در ایام عید نوروز، ماه مبارک رمضان و عید فطر ارائه خواهد شد.

وی افزود: پس از ارائه این گزارش، مجمع عمومی شرکت واحد نیز برگزار خواهد شد؛ چرا که مدت‌زمان بازرس آن به پایان رسیده و باید بازرس جدید انتخاب شود. پس از آن نیز در مورد بهای خدمات استفاده از معابر شهری بحث و گفتگو و تصمیم‌گیری خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: کمیسیون نامگذاری نیز در این جلسه علاوه بر چند نامگذاری جدید، یک طرح دو فوریتی را نیز ارائه کرده که مورد بررسی اعضای شورای شهر قرار می‌گیرد.

چمران در پاسخ به سوالی در خصوص جوابیه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای اظهاراتش درباره ورود واگن‌های جدید مترو به کشور گفت: ما موضع‌گیری خاصی نداریم تنها می‌گوییم که به درد مردم برسید و موضوع تأیید واگن‌ها را به تأخیر نیندازید. برای این اقدام باید یک عمل جهادی انجام شود و بررسی‌ها به صورت جهادی انجام شود. بی‌تردید این بحث موضوعی نیست که دو تا سه ماه بماند. اگر متخصص ندارند باید کمک بگیرند. ما مخلص همه آنها هستیم.

وی افزود: بحث ما این است که هر یک روز که موضوع به تأخیر بیفتد مردم از داشتن یک‌هزار واگن عقب می‌مانند و این مشخص نیست به نفع کیست. اگر اشکال از ماست بیایند رفع کنند. در این شرایط نباید اداری پیش رفت و بعد اعلام شود نمی‌شود و موضوع بماند. جزئیات را ما و آنها می‌دانیم. موضوع کارشناس است و مترو کارشناس این مساله است. البته از شرکتی خارج از مترو هم کمک می‌گرفتند. ما نمی‌خواهیم اسراف و بریز و بپاش اضافی صورت بگیرد. اگر تقصیر ماست ما را فلک کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • اجرای ویژه برنامه‌های روز جهانی زمین پاک در اراک
  • شهری که برای ۱۰۰ سال آینده طراحی شد
  • افزایش دوبرابری مساحت بوستان‌های مشهد
  • تولید روزانه ۹۰۰ تن پسماند شهری و خانگی در استان مرکزی
  • تأیید واگن‌ها را به تأخیر نیندازید
  • ماموریت شهرهای هوشمند هند
  • آشغال‌های دوست داشتنی
  • آشغالهای دوست داشتنی
  • عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی ممنوع می‌شود
  • استفاده از کیسه‌های پلاستیکی محدود می شود