Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به سرنوشت ماهواره پیام گفت: اگر پرتابگر 20 ثانیه دیگر به فعالیت خود ادامه می داد ماهواره در مدار آرام می گرفت. آفتاب‌‌نیوز : دکتر سیداحمد معتمدی در حاشیه شانزدهمین کنگره ملی مهندسی شیمی ایران امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران در مورد ماهواره پیام و ساخت ماهواره جدید عملیاتی گفت: دانش فنی و قطعات مورد نیاز این ماهواره در اختیار دانشگاه قرار دارد و بنا به صلاحدید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان فضایی قادر به طراحی و ساخت ماهواره دیگری هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


*11 سال زمان برای پیاموی با اشاره به 11 سال زمان برای طراحی و ساخت ماهواره پیام که هفته گذشته پرتاب شد گفت: مهم تر از ساخت ماهواره، زیرساخت هایی است که برای این پروژه در دانشگاه ایجاد شد؛ مانند آزمایشگاه ها، اتاق تمیز و نیروهای متخصصی که در 11 سال در ساخت ماهواره یاد شده مشارکت داشتند.وی با تاکید بر حضور 16 عضو هیات علمی و 110 دانشجو و دانش آموخته این دانشگاه در پروژه ماهواره پیام اظهار داشت: با اجرای این پروژه پتانسیل خوبی در دانشگاه ایجاد شد، ضمن انکه دانش فنی ساخت ماهواره را داریم که ارزش آن بیش از خود ماهواره است؛ از این رو تلاش می کنیم تا این تیم همچنان پابرجا باشد.دکتر معتمدی خاطرنشان کرد: این ماهواره بعد از پرتاب، سیگنال ها و داده های خوبی به ایستگاه های زمینی ارسال کرد که نشان دهنده عملکرد مناسب آن بود، داده ها در دست بررسی است و با تحلیل آن می توان دلایل قرارنگرفتن ماهواره در مدار را بهتر تبیین کرد.رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره یه سقوط این ماهواره گفت: با تجربیاتی که داریم؛ در صورتی که وزارت ارتباطات و سازمان فضایی اعلام آمادگی کنند می توانیم همان ماهواره را با سرعت بیشتری بسازیم. زیرا دانش فنی و قطعات آن در اختیار دانشگاه قرار دارد و حتی می توانیم نسحه ارتقا یافته آن را هم تحویل دهیم.وی با تاکید بر این که پرتاب ماهواره در همه کشورها مخاطرات زیادی دارد گفت: این اقدام در همه دنیا با دقت بالایی انجام می شود؛ زیرا اجرای پروژه های فضایی نیاز به همکاری همه محققان از جمله مهندسان شیمی برای تهیه سوخت جامد دارد. در مورد پرتاب ماهواره پیام حتی پرتابگر نیز 95 درصد موفق عمل کرد.
معتمدی با بیان اینکه ماهواره پیام تا ارتفاع 500 کیلومتری بالا رفت، تاکید کرد: پرتابگر توانست ماهواره 110 کیلوگرمی را پرتاب کند و در صورتی که ماهواره بر اندکی دیگر به فعالیت های خود ادامه می داد ماهواره می توانست در مدار آرام بگیرد.
وی در مورد رویکرد نهادهای فضایی کشور برای ساخت ماهواره در بخش خصوصی توضیح داد: از انجا که این فناوری حاشیه سود زیادی برای بخش های غیردولتی ندارد؛ در همه دنیا نهادهای دولتی در اجرای چنین پروژه هایی مشارکت دارند.
وی با بیان اینکه دانشگاه ها می توانند در بخش های ساخت ماهواره همکاری کنند، ادامه داد: از خدمات ماهواره مانند سنجش از راه دور، پایش مخاطرات و پوشش شبکه های تلویزیونی و رادیویی می توان بهره برد، بنابراین نباید این سوال را مطرح کرد که فناوری فضایی چه فایده ای برای کشور دارد و سرمایه گذاری در این زمینه فواید زیادی دارد.
وی با اشاره به نقش دانشگاه ها در طراحی و ساخت پرتابگر ادامه داد: در حال حاضر بسیاری افرادی که در ساخت پرتابگر مشارکت دارتد، از اعضای هیات علمی دانشگاه ها هستند و وزیر دفاع نیز از آنها تشکر کرد ولی در مجموع بخش های دفاعی ضوابط خود را دارند و دانشگاه ها به دلیل شخصیت حقوقی که دارند در ساخت ماهواره راحت تر می توانند فعالیت کنند.ایرنا 

منبع: آفتاب

کلیدواژه: پرتاب ماهواره ماهواره پیام دانشگاه امیر کبیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۰۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را «هو» کردند

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان در دیدارش از دانشگاه کلمبیا که آغازگر اعتراضات ضد جنگ رژیم صهیونیستی در غزه بوده، با گروهی از جمعیت‌ که او را هو می‌کردند، روبرو شد و به سختی توانست چند جمله بگوید.

به گزارش ایسنا، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد: «ما نمی‌توانیم اجازه دهیم این حجم از نفرت در دانشکده‌هایمان گسترش یابد. این اقدام باید همین جا متوقف شود. آنهایی که این خشونت را سازماندهی کرده‌اند باید دستگیر شوند.»

وی افزود: «ما از رئیس دانشگاه کلمبیا می‌خواهیم اگر نمی‌تواند به این هرج‌مرج فورا خاتمه دهد، از سمت خود استعفا کند. من به عنوان رئیس مجلس نمایندگان، نسبت به این موضوع متعهد هستم و کنگره سکوت نخواهد کرد.»

مایک جانسون پس از دیدار با رئیس دانشگاه کمبیا با جمعیت معترض مواجه شد که ضمن هو کردن به او گفتند: «از اینجا گمشو! ما به تو گوش نمی‌دهیم مایک؛ گند زدی!»

معترضان به جنگ غزه هم‌چنین در حضور رئیس مجلس نمایندگان آمریکا فریاد «فلسطین را آزاد کنید» سر دادند.

جانسون گفت که قصد دارد از جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بخواهد در صورت لزوم علیه اعتراض‌ها اقدامات اجرایی انجام دهد: «اگر این اعتراضات به سرعت مهار نشود و این تهدیدها و ارعاب متوقف نشود، گزینه گارد ملی وجود دارد.»

جانسون گفت: پیام من به دانشجویان داخل اردوگاه این است: به کلاس برگردید. از هدر دادن پول والدین خود دست بردارید.

موج اعتراض دانشجویان در آمریکا به جنایت های رژیم صهیونیستی در جریان تجاوز مرگبار به نوار غزه که طی روزهای اخیر در «دانشگاه کلمبیا» در شهر نیویورک آغاز شد؛ خیلی زود به دیگر دانشگاه‌ها  در دیگر ایالات آمریکا کشیده شد و همچنان به سرعت در حال گسترش است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • دانشجویان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را «هو» کردند
  • بادبان خورشیدی ناسا به مدار زمین رفت
  • زباله‌های فضایی ماهواره ناسا را در آستانه نابودی قرار داد!
  • تلاش اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جهت تحقق شعار «ارزش‌مدار، کارآفرین و ثروت‌ساز» باشد/ تغییر نام دانشگاه از فنی حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت پیشنهادی موجه و قابل پیگیری است
  • رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس بیان کرد؛ نمره ضعیف کشور در برخی شاخص های محیط زیستی
  • ۵ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • گروسی: ایران با داشتن اورانیوم غنی‌شده چند هفته با ساخت بمب اتم فاصله دارد نه چند ماه
  • ایران با ساخت بمب اتم "چند هفته، نه چند ماه" فاصله دارد
  • مدل‌های آب‌وهوایی تغییر مکان ماهواره‌ها را هم پیش‌بینی می‌کنند