Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-19@09:45:34 GMT

(تصاویر) حاشیه و متن تشییع حسین محب اهری

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۰۲۹۰

اصغر همت، بازیگر تئاتر و سینما که اجرای این مراسم را بر عهده داشت، در آغاز سخنانش گفت: «امروز این‌جا جمع شده‌ایم برای تشیع یک آدم استثنایی. حسین محب‌اهری برای لحظه لحظه زندگی له له می‌زد و تا آخرین لحظه از امید می‌گفت.»

او ادامه داد: «چیز‌هایی که حسین محب‌اهری داشت، آن قدر برای همه رو بود که اگر قرار باشد کسانی هم که در حوزه رادیو و تلویزیون نیستند در مورد او صحبت کنند، همان حرف‌هایی را خواهند زد که نزدیک‌ترین کسانش.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

اولین سخنران این مراسم که با دعوت اصغر همت پشت تریبون رفت، شهرام کرمی، مدیرکل هنر‌های نمایشی بود. او گفت: «همه ما امروز در فقدان یک هنرمند عزیز، دوست داشتنی، یک رفیق، یک آدم پرامید و پرنشاط جمع شده‌ایم.»

کرمی افزود: «چند سال اخیر، ستیز این هنرمند با بیماری سرطان، یادگاری ارزنده‌ای در ذهن‌مان گذاشته است. او بسیار پرامید تلاش کرد که با بیماری مبارزه کند. حسین محب اهری به مرگ لبخند زد و شک نداریم که در بهشت برین با آن لبخندش، حضورش را موکد می‌کند.»

او در پایان ابراز امیدواری کرد که قدر چنین سرمایه‌هایی را پیش از رفتن‌شان بیشتر بدانیم.

سخنران بعدی این مراسم، ایرج راد بود که گفت: «عزیزی که الان در مقابل ما آرمیده تمام وجودش عشق به زندگی است. باور ندارم که او خوابیده باشد و هر لحظه امید دارم که بلند شود و از ما بخواهد که کوپن امروزمان را به خوبی برای زندگی صرف کنیم و عمرمان را بیهوده هدر ندهیم.»

او ادامه داد: «حسین محب اهری وقتی که با تمام بیماری و دردی که داشت عاشقانه روی صحنه حاضر می‌شد، در واقع زندگی می‌کرد. حسین در تمام لحظات با بیماری ستیز کرد و جنگید. او در طول چهل و چند سال فعالیت هنری، کار‌های فراوانی کرد. او ۸۰ اثر صحنه‌ای را به اجرا درآورد و در بیش از ۲۰۰ کار تلویزیونی ایفای نقش کرد و به همین دلیل در دل مردم جای داشت.»

راد تاکید کرد: «حسین عشق به زندگی، کار کردن و احساس مسئولیت کردن را در قلب ما به یادگار گذاشت.»

در ادامه، علی دهکردی به عنوان نماینده‌ای از حوزه سینما با قرار گرفتن پشت تریبون گفت: «در مراسم تشیع لبخند و عشق شرکت کردن کار بسیار سختی است. ما در هر شرایطی به حسین محب‌اهری فکر کنیم، لبخند می‌زنیم و تاسف‌برانگیز است که برای تشیع لبخند و عشق به زندگی در کنار هم قرار گرفته‌ایم.»

او افزود: «همه از شور و عشق وصف‌ناپذیر حسین به زندگی آگاه بودیم. عمیقا معتقدم این جادو تنها به وسیله هنر و هنر بازیگری اتفاق افتاده است. او اگر از ماندن حرف می‌زد، می‌گفت: دلم می‌خواهد بمانم که بازی کنم.»

دهکردی گفت: «علاقه‌مندی به زندگی به واسطه جادوی هنر موهبتی است که خداوند در وجود ما گذاشته است. وظیفه دارم از طرف خانواده سینمای ایران به شما تسلیت عرض کنم.»

سخنران بعدی این مراسم، آتیلا پسیانی بود. این بازیگر پیشکسوت که حال روحی مناسبی نداشت، در سخنانی کوتاه گفت: «فهمیدم زندگی بدون حسین محب‌اهری چیز دیگری است. همه خاطراتم با حسین را فقط برای خودم نگه می‌دارم و با کسی به اشتراک نمی‌گذارم.»

حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی ایران هم درگذشت محب اهری را به جامعه هنری کشور تسلیت گفت و چند بیتی را به جهت علاقه این بازیگر فقید به آواز ایرانی، خواند.

در ادامه مراسم، مریم کاظمی در سخنانی گفت: «من احساس می‌کنم حسین زنده است. واقعیت این است که همه‌مان از حسین خاطره داریم و هیچ خاطره‌ای بر خاطره دیگر ارجح نیست. حسین جان اندوه تو آن قدر عمیق است که نمی‌توانم سر کوچه جارش بزنم و در اعماق قلبم دفنش کرده‌ام.»

او ادامه داد: «از ۱۰ سال پیش که اولین نشانه‌های بیماری در حسین نمایان شد، ترس من هم آغاز شد و او گفت: باید با ترس‌هایمان مواجه شویم و من با این ترس مواجه شدم.»

کاظمی گفت: «من نمی‌ترسم که امروز قرمز پوشیده‌ام,، چون حسین این رنگ را دوست داشت. اسد و ثمن فرزندان حسین هستند و از اسد ممنونم که به من اجازه داد که صحبت کنم. خوشحالم که این کلمات را در این‌جا به زبان آوردم.»

پس از پایان سخنرانی‌ها، حجت‌الاسلام محمود دعایی به همراه جمعیت گردآمده در تالار وحدت، بر پیکر این بازیگر محبوب نماز خواند و حسین محب‌اهری به سمت آرامگاه ابدی‌اش در بهشت زهرا بدرقه شد.

حسین محب‌اهری، بعد از سال‌ها مبارزه با بیماری سرطان، بامداد چهارشنبه ۲۶ دی و در سن ۶۷ سالگی بر اثر بیماری سرطان در بیمارستان لاله از دنیا رفت.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۰۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پدر شهید در بلداجی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای چهارمحال و بختیاری،مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: عیدی محمد حاتمی پدر شهید قباد حاتمی آسمانی شد و به فرزند شهیدش پیوست.
عسگری افزود: سرباز وظیفه، شهید قباد حاتمی بلداجی یکم مهر ۱۳۴۵ بدنیا آمد، دوران کودکی خود را در بلداجی گذراند، سپس عازم خدمت مقدس سربازی شد.
وی گفت: بعد از گذراندن دوره آموزش نظامی به جبهه‌های دفاع مقدس عازم شد.
عسگری گفت: قباد حاتمی۲۴ اردیبهشت ۱۳۶۵ براثر اصابت ترکش خمپاره به سر در شمال فکه- مرز شرهانی به شهادت رسید.
مزار وی در گلزار شهدای شهر بلداجی (رضوان شهدا بلداجی) قرار دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • تشییع شهید بیاناتی در اسفندقه جیرفت
  • جایزه جشنواره مادرید به بازیگر ««بَدَوی» رسید
  • جایزه جشنواره مادرید به بازیگر «بَدَوی» رسید
  • تاثیر تنوع ژنتیکی بر فشار خون
  • تشییع پدر شهید در بلداجی
  • سرخ ها با دبل کنعانی زادگان پیروزی آخرین بازی سال را جشن گرفتند ؛ پرسپولیس ۲ - پیکان ۰ | لحظات حساس و حاشیه ها
  • حاشیه بازی پرسپولیس و پیکان| خوشحالی کنعانی زادگان به سبک رونالدو و اعتراض شدید اوسمار به داور
  • تشییع و خاکسپاری پدر شهید رضایی هرندی
  • تشییع پیکر شهید کوچکزایی در زابل
  • تشییع پدر شهید امیر جدیری در تبریز