Web Analytics Made Easy - Statcounter

یوسف زاده با بیان اینکه بعد از انقلاب شاهد پیشرفت چشمگیر بهداشت و درمان در حوزه‌های مختلف توسط فرزندان این مرز و بوم بودیم گفت: امید به زندگی بعد از انقلاب ۲۰ سال افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «شاهرخ یوسف زاده» امروز( شنبه، 29 دی ) در جمع خبرنگاران با توجه به دستاوردهای چهل ساله انقلاب در حوزه بهداشت و درمان اظهار کرد: بعد از انقلاب در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف بهداشت و درمان پیشرفت‌های چشم‌گیری را در کشور و گیلان شاهد بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در گذشته از نظر پزشک و تجهیزات به خارج از مرزها محتاج بودیم گفت: اما امروزه اینگونه نبوده و دانشجویان و پزشکان بسیاری در حوزه بهداشت و درمان در حال تحصیل و فعالیت هستند.

 

یوسف زاده به عملکرد مثبت دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت و درمان بعد از انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: در سال 57گیلان دارای 60 خانه بهداشت بود که اکنون به 969 خانه بهداشت افزایش یافته است.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر گیلان دارای 885 پزشک متخصص، یک هزار و 356 پزشک عمومی، 100 درمانگاه و سه هزار و 11 مطب است که قبل اصلا در گیلان وجود نداشت.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: پویش واکسیناسیون انواع بیماری‌ها در کشور بعد از انقلاب راه اندازی شد که با فعالیت واکسیناسیون بسیاری از بیماری‌ها از جمله سل، فلج اطفال و ... در کشور ریشه کن شده است.

 

یوسف زاده اذعان کرد: در حال حاضر پنج هزار و 700 دانشجو در رشته‌های مختلف پزشکی و درمان در گیلان مشغول تحصیل هستند.

 

وی  به گیاهان دارویی گیلان اشاره کرد و افزود:  در حال حاضر 150 نوع گیاه دارویی در گیلان شناسایی شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اضافه کرد: گردش اقتصادی گیاهان دارویی 10 هزار میلیارد دلار است و با پرورش گیاهان دارویی زمینه اشتغال و رونق اقتصادی استان فراهم خواهد شد.

 

یوسف زاده به طرح تحول در حوزه بهداشت اشاره و تصریح کرد: با نهادینه شدن این طرح در جامعه از روند بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر جلوگیری خواهد شد.

 

وی اظهار کرد: هر چقدر تجهیزات پزشکی و امکانات درمانی افزایش یابد، نمی‌تواند از روند رو به رشد انواع بیماری‌های غیرواگیر جلوگیری کنند، اما با نهادینه کردن روند تغذیه مناسب و بهداشت می‌توان از بروز بیماری‌ها از جمله انواع سرطان‌ها، دیابت، فشارخون بالا و قلب و عروق و ... پیشگیری کرد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به دیگر دستاوردهای انقلاب پرداخت و افزود: ارتقاء بهداشت و درمان و افزایش پزشکان متخصص در حوزه جراحی و ... از دیگر دستاوردهای انقلاب در حوزه بداشت و درمان است.

 

یوسف زاده خاطرنشان کرد: راه اندازی بیمارستان‌های 200 تخت‌خوابه لاهیجان، انزلی و تالش از دیگر برنامه‌های است که در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار دارد و تا سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

 

وی به بیمارستان سایت لاکان رشت اشاره کرد و افزود: این بیمارستان 400 تخت‌خوابه  یکی از مهمترین بیمارستان‌های گیلان است که با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مجلس درصدد هستیم این بیمارستان به یک هزار تختخواب با تجهیزات وسیع و جامع راه‌اندازی شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به کمبود تخت بیمارستان در گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر گیلان دارای سه هزار و 700 تخت بیمارستانی باتوجه به نیازهای موجود بسیار محدود است و باید این آمار به پنج هزار و 700 تخت ارتقاء یابد.

 

یوسف زاده به نظارت ویژه دانشگاه در بخش‌های مختلف بهداشتی و درمانی پرداخت و گفت: هرگونه تخلف در حوزه بهداشت و درمان پیگرد قانونی داشته و با متخلفین برخورد جدی و قضایی صورت خواهد گرفت.

 

وی با تاکید بر اینکه غربالگری یکی از مقوله‌های مهم در جلوگیری از ترویج و روند بیماری است، خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان براساس نقشه راهبردی در حال فعالیت بوده و با الگوی کاملا علمی، حوزه بهداشت و درمان گیلان هدایت می‌شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به میزان امید به زندگی اشاره و تصریح کرد: قبل از انقلاب امید به زندگی 57 سال بود که اکنون این آمار به 77 سال رسیده است.

 

پایان پیام/383

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان شورای عالی انقلاب فرهنگی استان بوشهر تشییع ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان جنوب کرمان نماز جمعه شهید چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ارتش امید به زندگی بهداشت و درمان انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۰۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به مطالبات پرستاران در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی عصر یکشبنه در دیدار رئیس، معاونان و مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام‌معظم‌رهبری دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران، ضمن گرامیداشت هفته سلامت و هفته معلم و استاد، اظهار کرد: دانشگاه و علوم پزشکی را باید جهت آخرتی بدهیم و راهبرد تربیتی و سیاست اساتید و دانشجو این باید باشد تا جامعه‌ای سالم را به صاحب سلامت شناسانده و سلامت آخرت را تأمین کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به شعار سال و تاکید بر نقش داشتن علوم پزشکی در زمینه تحقق آن، اعلام کرد: برای مولدسازی می‌توانید از امکانات راکد استفاده کنید.

عضو خبرگان رهبری عملیات وعده صادق را نعمت بزرگی دانست و گفت: دانشجویان را باید با افتخارات مملکت خودشان آشنا کنیم، ۱۷ سال قبل اولین ماهواره ما به فضا فرستاده شده بود و تا دو ماه سوژه رسانه‌های خارجی بود چرا نباید دانشجویان ما در زمینه ابعاد این قضیه آشنایی و تجزیه و تحلیل داشته باشند.

این مسئول با اشاره به پیشرفت کشور در حوزه فناوری موشکی و پهپاد و عبور آنها از گنبد آهنین و لایه‌های مختلف و نیروهای ناتو، یادآور شد: زوایای عبور موشک‌های ما و رسیدن نقطه‌ای به هدف باید برای دانشجویان تشریح شود، در مقابل سیاست دشمن ترساندن است در حالی که چیزی نیستند و نشان دادند که خانه عنکبوت هستند.

وی بر رعایت شرعیات، موازین انطباق، اخلاق پزشکی در حوزه درمان و مواردی که در سوگندنامه آمده توسط اطبا تاکید و تصریح کرد: مسئله زیرمیزی چیزی است که یک چهره غیرارزشی به جریان درمان ما می‌دهد، در این زمینه‌ها باید دقت شود.

آیت الله محمدی لائینی اضافه کرد: البته تعرفه‌ها باید تعدیل و فاصله تعرفه‌ها با مرکز کمتر شود، پس از آن کنترل و نظارت شود، به سهامداران بیمارستان‌های خصوصی نیز باید توجه شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: از نظر سطح مهارت در درمان و آموزش باید بالاترین حرف را بزنیم و بهترین رتبه را داشته باشیم، غربالگری سرطان خیلی خیلی لازم است چرا که مراحل اولیه این بیماری کاملاً قابل درمان است.

این مسئول بر حفظ کرامت استاد، وجود انجمن اولیا و مربیان در دانشگاه با هدف همکاری در تربیت و تعلیم تاکید و خواستار توجه به مطالبات پرستاران شد و بیان کرد: اینها را جدی بگیرید ما هم برای طرح در وزارتخانه در خدمت شما هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مردم بخش‌های دودانگه و چهاردانگه در رابطه با مراکز درمانی گلایه‌هایی داشتند و انجمن داروخانه نیز حرف و حدیث‌هایی در رابطه با واگذاری داشتند که باید به آن پرداخته شود.

وی غربالگری در حوزه جمعیت را مهم برشمرد و گفت: بعد اخلاقی و آرامش نیز برای جوانی جمعیت مدنظر ماست، برای درمان نازایی نیز تمهیداتی باید صورت بگیرد تا گران نباشد.

کد خبر 6084672

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی
  • افزایش ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای 40 دستگاه دفیبریلاتور
  • جهاد تبیین و امید آفرینی یکی از رسالت های وزارت بهداشت است
  • کمک ۱۰۰۰ میلیارد تومانی خیرین در حوزه سلامت گیلان
  • ضرورت توجه به مطالبات پرستاران در مازندران