Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از صدور بیش از یک‌هزار فقره سند مالکیت شهری و روستایی در استان زنجان در سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، سجاد صنعتی منفرد، اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به بحث صدور سند مالکیت واحدهای روستایی تاکید جدی دارد و به نوبه خود استقبال گسترده مردم را بدنبال داشته،به طوری که در سال جاری با کمک اداره ثبت اسناد و املاک  845 فقره سند مالکیت روستایی و 303 فقره سند مالکیت شهری در استان صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزایش ارزش اقتصادی املاک روستایی ، استفاده از سند برای دریافت تسهیلات به عنوان وثیقه و کاهش اختلافات ملکی را از مزایای صدور سند دانست و افزود: بنیاد مسکن استان با رسمیت بخشیدن به مالکیت ساکنین روستاها، افزایش انگیزه برای  پایداری سکونت در روستا، گسترش کالبدی موزون و طراحی شده و بهره‌گیری مناسب‌تر روستاییان از خدمات برای سرمایه‌گذاری با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک اقدام به تهیه و اجرای طرح صدور سند اماکن روستایی کرده است.

 

صنعتی منفرد  با اشاره به اینکه، واگذاری اسناد مالکیت روستایی زمینه را برای دریافت تسهیلات بهسازی مسکن فراهم می‌کند و در واقع یک پشتوانه برای روستائیان به شمار می‌رود، گفت: ساماندهی نظام مالکیت اراضی واقع در بافت مسکونی روستاها، امکان بهره گیری روستاییان از تسهیلات بانکی و  افزایش ارزش حقوقی و اقتصادی املاک واقع در روستا نیز از دیگر اهداف این طرح به شمار می آید.

 

وی خاطر نشان کرد: تضمین مالکیت و ارزش دادن به تثبیت مالکیت خانه‌های مسکونی، جلوگیری از تعارض مالکان، وجود وثیقه‌ای مطمئن برای اخذ تسهیلات، جلوگیری از مهاجرت روستایی به شهرها، برنامه‌ریزی موثر در بازار خرید و فروش و قانونمند کردن این فعالیت و همچنین تسریع در امر آموزش و بهداشت، از نتایج صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی به شمار می آید که باید گفت این موضوع برای خانوارهای روستایی هزینه چندانی ندارد و متقاضیان می توانند برای صدور سند به بنیاد مسکن مراجعه کنند.

 

صنعتی منفرد یادآور شد: این نهاد تاکنون توانسته، از مجموع 91 هزار و 265 واحد مسکونی روستایی برای  62 هزار و 629 واحد، و همچنین برای 6415 واحد مسکونی در شهرهای زیر 25 هزار نفر سند مالکیت صادر نماید.

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان سفر رئیس جمهور به گلستان شورای عالی انقلاب فرهنگی استان بوشهر ایران جنوب کرمان ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان ارتش آمریکا صدور سند بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۰۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل به ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان از بروز خسارت به بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی و شهری این استان در جریان سیلاب اخیر خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به نقل از پایگاه خبری ‌راه و شهرسازی ‌‌سیستان و بلوچستان، مصطفی بیک مداح اظهار کرد: ماشین آلات عمرانی بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان در ساعات اولیه وقوع سیل و امدادرسانی به مناطق خسارت دیده از بارندگی در شهرهای جنوب استان حضوری فعال داشتند.

وی ادامه داد: تاکنون بر اساس برآورد اولیه یک‌هزار و 500 واحد روستایی نیازمند تعمیر ناشی از سیلاب در سیستان و بلوچستان شناسایی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: همچنین در جریان بارندگی های رگباری اخیر استان و طغیان رودخانه های محلی 500 واحد مسکونی در مناطق روستایی و 150 واحد مسکونی در شهرهای جنوب استان کاملا تخریب شدند که نیازمند بازسازی مجدد هستند.

وی تاکید کرد: به محض تامین اعتبارات مورد نیاز تعمیر و بازسازی منازل شهروندان سیستان و بلوچستان از سوی این نهاد آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان ساخته می شود
  • بیش از ۹۹ درصد از اراضی ملی تثبیت شدند
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • صدور اسناد مالکیت پنج تالاب و ۲ رودخانه خوزستان
  • صدور شناسه یکتا از ۴۰۰ هزار فقره عبور کرد
  • بیش از 1200 سند مالکیت زراعی در اشنویه صادر شده است
  • سیل به ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • افتتاح بیش از ۵۰ طرح روستایی در صومعه سرا