Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- محدود کردن ایران در سوریه پسا داعش توسط روسیه افسانه است این مسائل را کسانی مطرح می کنند که دشمت اتحاد ایران و روسیه هستند.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، «لوان جاگاریان»، سفیر روسیه در تهران، با بیان اینکه به وضعیت موجود و چشم‌انداز آینده روابط دو کشور بسیار خوش بین است و ظرفیت‌های بسیاری بویژه در حوزه اقتصادی برای تقویت روابط طرفین برشمرده و درباره نگاه ایرانیان به دیپلماسی روس‌ها با ایران اظهار کرد: «فقط شایعات و ناراضی بودن یک عده‌ای از مردم و نه همه آنان را می‌شنویم و می‌بینیم» و البته تأکید دارد: «شایعات و ابهامات را تبلیغات «بی بی‌سی» فارسی ایجاد کرده و دامن می‌زند؛ بنابراین نباید به آن‌ها توجه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«بی بی‌سی» فارسی یک شبکه معاند است و قابل اعتماد نیست.»

«جاگاریان»، انتقاد‌های ضد روسی در ایران را نیازمند پاسخگویی رسانه‌ای نمی‌داند و معتقد است: «مقامات ایرانی هم می‌توانند برای ایرانیان توضیح دهند که این شایعات بی‌پایه است.» ارزیابی او از پنجه در پنجه افکندن «خرس» و «عقاب» هم یادآور همان نگاه مغرور روس هاست: «امریکایی‌ها خود نیز می‌دانند در قدرت رزمی از روسیه عقب افتاده‌اند و به جنگ روانی ضد روسی دامن می‌زنند.»

وی در پاسخ به این سوال که نکات اشتراک و افتراق استراتژی جهانی امریکا در دوران ترامپ و اوباما چیست بیان کرد: تفاوت زیادی در سیاست‌های این دو رئیس‌جمهوری امریکا نمی‌بینم. خروجی سیاست‌های ۸ سال ریاست جمهوری اوباما و سیاست‌های ترامپ طی دو سال گذشته یکسان است یعنی ایجاد بی‌ثباتی در مناطق مختلف جهان و ازجمله ایران. امریکا هرجا حضورداشته سیاست تخریبی را پیگیری کرده است. با این حال دولت روسیه همیشه باب گفتگو با امریکا را باز گذارده و علاقه‌مند به حفظ روابط دوجانبه است.

سفیر روسیه در تهران در ادامه افزود: البته تفاوت‌هایی نیز بین سیاست‌های دو رئیس جمهوری امریکا وجود دارد. ترامپ پیش از اینکه رئیس‌جمهوری امریکا شود، شعار «نخست امریکا» سر داد و حتی هنوز هم این شعار را تکرار می‌کند. با توجه به محتوای این شعار، انتظار می‌رفت سیاست داخلی ایالات متحده نقطه تمرکز ترامپ باشد و انگیزه واشنگتن برای ورود و مداخله در چالش‌های جهانی کاهش یابد. اما برخلاف این شعار و در مرحله عمل، کاخ سفید وارد مناطق بحران‌زده‌ای مانند سوریه، عراق و افغانستان شد و همین مداخله، بحران این کشور‌ها را پیچیده‌تر کرد. درباره کارنامه اوباما هم باید اذعان کرد که او بسیار تلاش کرد تا توافق مهم برجام به مرحله امضا برسد. اما اوباما هم به وعده‌های خود پایبند نبود. او به‌عنوان نمونه سال ۲۰۱۴ وعده داد تمام نظامیان امریکایی را از افغانستان خارج خواهد کرد. اما این وعده، هرگز عملی نشد و نیرو‌های امریکا هنوز هم در افغانستان حضور دارند. اوباما وعده تعطیلی گوانتانامو را هم داد، اما شما هم می‌دانید این زندان هنوز هم فعال است و امریکا با استمرار فعالیت زندان گوانتانامو همچنان در حال نقض حقوق بین‌الملل است.

وی در خصوص بازگشت جنگ سرد در روابط بین روسیه و آمریکا تاکید کرد: برجسته‌سازی ادعای «بازگشت جنگ سرد»، بخشی از جنگ تبلیغاتی غرب علیه روسیه است. غرب در این جنگ تبلیغاتی طیف وسیعی از فعالیت‌های ما را هدف گرفته است. آن‌ها سال گذشته به بهانه‌های واهی اجازه ندادند، ورزشکاران ما زیر پرچم فدراسیون روسیه دربازی‌های المپیک شرکت کنند. همچنین در ادامه همین نبرد تبلیغاتی، اقدامات تحریک‌آمیزی نیز انجام می‌دهند که مثال آن ماجرای مسموم شدن «سرگئی اسکریپال» در انگلیس است که بدون اثبات اتهام روسیه در این پرونده، بهانه اخراج دیپلمات‌های روسی از چند کشور اروپایی شد. ادعای «بازگشت جنگ سرد» نیز بخش دیگری از همین جنگ تبلیغاتی گسترده است.

جاگاریان اضافه کرد: کارشناسان و حتی سیاستمداران غربی، متهم کردن رهبران کرملین به احیای «جنگ سرد» را نه یک تحلیل نظری بلکه واقعیتی مستند می‌دانند و برای اثبات دیدگاه خود به مواردی مثل تقویت و نوسازی ارتش روسیه، رونمایی از سلاح‌های پیشرفته جدید، آزمایش‌های متعدد با هدف مسابقه تسلیحاتی و اقدامات بی‌سابقه روسیه مثل ایجاد اختلال در سیستم ارتباطی و مخابراتی ناوگان دریایی ناتو در جریان رزمایش سال ۲۰۱۸ نیرو‌های این پیمان استناد می‌کنند و مدعی هستند...

وی خاطر نشان کرد: امریکایی‌ها خود نیز می‌دانند در قدرت رزمی از روسیه عقب افتاده‌اند و به علت حسادت، تبلیغات روانی ضد روسی را دامن می‌زنند. ما اگر توان نظامی خود را تقویت می‌کنیم، اقدام مان تدافعی است. شما پایگاه‌های نظامی پرشمار ناتو و امریکا در جهان را با پایگاه‌های نظامی بسیار کم شمار روسیه در دنیا مقایسه کنید. آیا این نابرابری نباید واکنش روسیه را در پی داشته باشد؟ شما به تصمیم امریکا برای خروج از پیمان منع موشک‌های کوتاه برد و میان برد توجه کنید؛ آن‌ها ما را به نقض این پیمان متهم می‌کنند، درحالی‌که خودشان ناقض پیمان هستند. حتی پیشنهاد دادیم اگر درباره پایبندی ما به تعهدات پیمان ابهامی دارند، پای میز مذاکره بیایند تا هر دو طرف در فضایی دور از فشار و تهدید حرف‌های خود را بزنند و مسائل حل شود.

این دیپلمات در پاسخ به این سوال که کارشناسان و رسانه‌های غربی و حتی برخی از تحلیلگران ایرانی مدعی هستند، روسیه درصدد است جایگاه ایران در سوریه پساداعش را محدود کند، چه پاسخی به این ادعا‌ها و انتقاد‌ها دارید گفت: این‌ها افسانه است. کسانی که این مسائل را در غرب یا ایران مطرح می‌کنند، دشمن اتحاد مسکو و تهران هستند. در ایران کسانی به این مسأله دامن می‌زنند که دوستان غربی‌ها هستند. افرادی که از روسیه انتقاد می‌کنند، تمایلی به اتحاد قدرتمند ایران و روسیه ندارند و ما بسیار خوب می‌دانیم آنان چه کسانی هستند. ما با دوستان ایرانی خود رایزنی تنگاتنگ و منظمی درباره سوریه و سایر چالش‌های منطقه داریم.

 

انتهای پیام/

منبع:روزنامه ایران
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سفیر روسیه در تهران اتحاد جماهیر شوروی جنگ سرد مسابقه تسلیحاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۰۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد

رزمایش مشترک نیروهای دریایی سوریه و روسیه در پایگاه طرطوس، امروز (سه شنبه)آغاز شد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) امروز در این باره اعلام کرد: نیروی دریایی سوریه با همکاری یگان روسیه، رزمایش مشترک نیروهای دریایی را در پایگاه (طرطوس) آغاز کردند.

این منبع افزود: تمرینات مشترک سوریه و روسیه شامل عملیات دریایی، عملیات تیراندازی و شلیک هوایی برای پاسخ به حملات متخاصم است.

هدف این رزمایش گسترش تعامل میان نیروهای مسلح دو کشور و افزایش موفقیت اقدامات ضدتروریستی مشترک آنهاست.

روسیه و سوریه چند ماه پیش نیز یک رزمایش مشترک با حضور نیروها و پدافند هوایی با هدف بالابردن آمادگی خود برای مقابله با حملات هوایی دشمن، انجام دادند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آغاز بزرگترین رزمایش دریایی ترکیه آغاز بزرگترین رزمایش دریایی آمریکا و ژاپن

دیگر خبرها

  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • سفر کم سابقه هیات کره شمالی به تهران پس از 5 سال / معمار رابطه تجاری مسکو و پیونگ یانگ در تهران به دنبال چیست؟
  • نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند
  • اتحاد بین آزادی‌خواهان دنیا دستاورد عملیات وعده‌ صادق است
  • درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • چرا ایران بزرگ و قدرتمند نمی‌خواهد وارد جنگ با اسرائیل شود؟
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • غرب فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکند
  • همشهری:چین و امریکا ۱۵۰۰ میلیارد دلار رابطه مالی دارند، هیچ روز مشترک کاری هم ندارند، پس دنبال تعطیلی شنبه نباشید /۵شنبه و جمعه روزهای دینی اند