Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@11:09:25 GMT

چرا جشنواره هنر مقاومت امسال بین‌المللی نیست؟

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۰۵۴۱

چرا جشنواره هنر مقاومت امسال بین‌المللی نیست؟

دبیر کل جشنواره هنر مقاومت اینگونه عنوان کرد که امسال به دو دلیل نوسان قیمت دلار و پرداختن به موضوعات داخلی، این جشنواره به صورت بین‌الملل برگزار نشده است. او همچنین توضیح داد که موضوعات جشنواره بیشتر درباره مطلبات هنرمندان، مسائل و مشکلات داخلی است.

نجابتی در پایان سخنان خود گفت که امیدوار است با برگزاری این جشنواره چرخه تولید آثار هنری داخلی در حوزه مقاومت بالا برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجابتی در این بخش گفت: در بخش پژوهش بخاطر مرگ آقای دالوند نتوانسته‌ایم، پروژه را به سرانجام برسانیم ولی سعی می‌کنیم در شرایط مناسب این کار را انجام دهیم.

به گزارش ایسنا، دومین نشست خبری رسانه‌ای پنجمین جشنواره هنر مقاومت و آیین رونمایی از پوستر جشنواره، صبح شنبه (۲۹ دی ماه) در مجتمع فرهنگی هنری اسوه برگزار شد.

مسعود شجاعی طباطبایی (دبیر اجرایی و دبیر بخش کارتون) و مسعود نجابتی (دبیر کل جشنواره هنر مقاومت) سخنرانان این نشست بودند.

در ابتدای این نشست آیاتی از قرآن کریم تلاوت شد و سپس مسعود نجابتی بیان کرد که اهداف جشنواره هنر مقاومت تا حدودی که پیش‌بینی کرده بودند به نتیجه رسیده است.

او ادامه داد: تأخیر در برگزاری نشست این جشنواره به علت علاقه‌مندی بالای هنرمندانی بود که با آنها سروکار داشتیم. از جمله اهداف جشنواره پرداختن به رویش‌های انقلاب و استعدادهای جوان بود که در این راستا با وجود محدودیت بودجه‌ای که داشتیم در استان های مختلف ۲۰ کارگاه با حضور نیروهای هنرمند جوان برپا شد.

نجابتی اضافه کرد: برپایی کارگاه‌ها اتفاق مهمی بود زیرا در بعضی از شهرستان‌ها برای اولین بار حضور پیدا کردیم و با استقبال هنرمندان شهرستان‌ها نیز روبه‌رو شدیم؛ به گونه‌ای که بعضی از کارگاه‌ها سه روز به طول انجامید.

او اعلام کرد که بخش عمده‌ای از خروجی کارگاه‌ها به جشنواره راه پیدا کرده و به نمایش گذاشته خواهد شد.

دبیر کل جشنواره هنر مقاومت معرفی رشته‌های هنری حوزه تجسمی را از جمله اهداف این جشنواره برشمرد و گفت: خیلی از رشته‌های تجسمی به طور مستقیم با زندگی مردم سروکار دارند ولی شناخته شده نیست به همین دلیل در ۱۶ برنامه تلویزیونی به معرفی رشته‌های هنری تجسمی پرداخته‌ایم.

او افزود: تأخیری در برگزاری زمان جشنواره نخواهیم داشت و در چهار بهمن ماه در کانون پرورش فکری نوجوانان واقع در خیابان حجاب، سالن شماره ۲ افتتاح خواهد شد.

دبیر کل جشنواره هنر مقاومت درباره علت برگزاری این دوره از جشنواره در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: به دلیل اینکه در این دوره از جشنواره به شکل جدی به کودکان بخصوص در بخش تصویرسازی، کارتون و تایپوگرافی پرداخته شده، در این محل جشنواره برگزار می‌شود.

نجابتی بیان کرد که بخشی از محصولات جشنواره هنر مقاومت در قالب کتاب ارائه خواهد شد و همچنین قصد دارند که آثاری مثل کتیبه و پرچم را در سراسر کشور به نمایش بگذارند.

وی افزود: به طور کلی قصد داریم فایل‌های رشته‌های مختلف را همزمان با جشنواره در اختیار علاقه‌مندان بگذاریم. در واقع حداقل در بعضی رشته‌ها حتی در مناطق محروم نیز سعی می‌کنیم که حداکثر اکران را داشته باشیم. در این دوره از جشنواره تمام توجه ما بر کیفیت آثار است و حتی از داوران خواسته‌ایم که با توجه به سطح کیفی جامعه داوری سختی داشته باشند زیرا سلیقه مردم در آثار هنری بالا رفته است.

نجابتی بیان کرد که تولید کتاب خیلی هزینه‌بر است به همین دلیل سعی کرده‌اند از هزینه‌های سنگین
اینچنینی صرف نظر کنند.

او ادامه داد: مثلا در بخش تصویرسازی در دو قسمت به نام ۴۰ تیکه و چلچراغ آثار را منتشر خواهیم کرد.  محصولات تایپوگرافی قابلیت چاپ بر روی لباس یا تیشرت را خواهند داشت و در جشنواره به نمایش گذاشته خواهد شد. امیدوارم ارگان‌های مختلف و مرتبط با مد و لباس پیشنهادهای ما را عملی کنند و لباس‌های هماهنگ با فرهنگ اسلامی و ایرانی را برای جوان‌ها فراهم کنند.

وی افزود: بخش پرچم و کتیبه اولین بار است که در جشنواره هنر مقاومت حضور دارد. آثار این قسمت آماده توزیع و در حال تکثیر هستند. امیدوارم آثار بخش پرچم مربوط به ایام فاطمی و فجر به موقع آماده شوند.

نجابتی بیان کرد که در روز اختتامیه از شش هنرمند پیشکسوت هنر مقاومت تقدیر خواهد شد.

او درباره معیارهای انتخاب این شش نفر گفت: این مفاخر هنر انقلاب به این دلیل که زودتر شروع کرده، سابقه کاری بالا دارند، هنوز هم فعال هستند و از قبل نیز در جشنواره های مرتبط با هنر انقلاب همکاری داشته انتخاب شده اند. در روز افتتاحیه این شش نفر را همراه با آثارشان معرفی خواهیم کرد.
 

در ادامه مسعود شجاعی طباطبایی بیان کرد که یکی از مهم ترین اتفاقات این دوره از جشنواره هنر مقاومت  تاکید بر مردمی بودن آن و رویش های انقلاب است. او ادامه داد: ۵۰۹۱ اثر از ۱۴۲۵ هنرمند در ۱۰ رشته پوستر تبلیغات شهری، تایپوگرافی، عکاسی، گرافیک متحرک، نقاشی، پرچم و کتیبه، کارتون، تصویرسازی، طراحی صنعتی، مفاخر انقلاب در جشنواره شرکت داشته‌اند. بر اساس آمار ارسالی، ۱۵۰۹ اثر از ۲۱۶ هنرمند از تهران، ۱۴۸۳ اثر  از ۱۰۶ هنرمند از خراسان، ۳۸۳ اثر از ۱۰۲ هنرمند از اصفهان شرکت داشته‌اند. از ۴ بهمن ماه در  ساعت ۵ بعد از ظهر در سالن شماره ۲ افتتاحیه خواهد بود و در ۲۴ بهمن ماه همزمان با آیین اختتامیه از ۴۰ نفر از برگزیدگان تقدیر خواهد.

وی بیان کرد که در بخش پوستر ۸۴ اثر، نقاشی دیجیتال ۵۱ اثر، ۶۷ اثر تایپوگرافی، ۱۱۴ عکس،
۱۴۰ اثر کاریکاتور، نقاشی دیجیتال ۵۱ اثر، پرچم و کتیبه ۴۰ اثر، گرافیک متحرک ۹۷ اثر، تصویرسازی ۸۰
و کارتون ۱۹۸ اثر و طراحی صنعتی۱۶۴ شرکت خواهند داشت.

شجاعی طباطبایی افزود: بحث اصلی این جشنواره محصول محور بودن آن است که با کمک بسیاری از سازمان‌ها و ارگان‌های همسو از همه استان‌ها ارائه محصول خواهیم داشت. در عین حال از روز چهارم که افتتاحیه است فایل‌های آثار از طریق سایت سازمان هنر مقاومت، راسخون و بسیج مستضعفین به صورت آنلاین در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. علاوه بر آنها آستان قدس رضوی نیز آثار را با کیفیت بالا در فضاهای مختلف حرم به نمایش می گذارد. همچنین حوزه هنری نیز آثار را به نمایش خواهد گذاشت.

مسیحا ربیعی درباره برنامه تلویزیونی مرتبط با جشنواره هنر مقاومت گفت: ما یک برنامه در حوزه هنرهای تجسمی تدارک دیده‌ایم که ۱۶ قسمت دارد و بیشتر به طراحی و دیزاین پرداخته شده و سعی کرده‌ایم به جنبه کاربردی هنر تجسمی بپردازیم. یکی از تفاوت‌های اصلی طراحی و دیزاین با سایر هنرهای تجسمی این است که به طور مستقیم با مردم و زندگی آنها سروکار دارد؛ مثلا بخش طراحی محیطی همه مردم شهر با آن در ارتباطند.
او افزود: سعی کرده‌ایم در هر برنامه به یکی از این حوزه ها با گفت و گو با کارشناسان آنها پرداخته و نسبت به عملکرد آن در ایران آسیب شناسی کرده ایم. امیدوارم با این برنامه توجه بیشتری به مقوله طراحی و دیزاین شود. این برنامه با اسم «نقطه» از یکی از شبکه‌های پربیننده پخش خواهد شد.

در پایان نشست تمدنی بیان کرد: قرار شده در مراسم اختتامیه از سه رسانه برتر که اخبار رسانه را پوشش داده‌اند تقدیر شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره هنر مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۰۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل اصغری فرماندار بیله سوار گفت: نمایش نمادین کوچ عشایر، زندگی روزمره عشایری، مراسم عروسی عشایری، برپایی آلاچیق اقوام مختلف و برگزاری مسابقات متنوع و ورزش‌های بومی از جمله برنامه‌هایی است که برای این جشنواره در نظر گرفته شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • رشد ۵۰ درصدی آثار هنری شرکت کننده در جشنواره بین المللی امام رضا
  • طنز رسمی از طنز غیر رسمی عقب افتاده است
  • تشریح جزئیات جشنواره‌های رضوی/ نمایشگاه آثار خوشنویسی جهان اسلام برگزار می‌شود
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی
  • نمایشگاه کتاب امسال فضای بیشتری دارد
  • گردشگری غذا در تبریز امسال برجسته می‌شود
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان