Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام جعفر جنتی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: تا امروز تعداد 2 هزار نفر در مسابقات آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم شرکت کردند که این آزمون در 10 رشته برگزار می‌شود و سه رشته نیز به صورت غیرحضوری و الکترونیکی در نظر گرفته شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خاطرنشان کرد: آزمون کتبی همزمان با سراسر کشور 9 اسفند برگزار و از 11 تا 16 اسفند آزمون شفاهی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به اهمیت راهبردی و کاربردی فعالیت‌های اوقاف در حوزه قرآنی اشاره کرد و گفت: در برنامه‌های منظمی هر ساله از مفاهیم قرآنی استفاده می‌شود و از اقدامات مهم و تاثیرگذار در جامعه می‎توان به ترویج فرهنگ قرآنی اشاره کرد.
جنتی با اشاره به اینکه امسال نیز آزمون سراسری قرآن و عترت در استان زنجان برگزار می‌شود، افزود: ایجاد انگیزه و فراگیری قرآن و عترت، سنجش مدارس و موسسات قرآنی، استانداردسازی و جهت‌دهی قرآن، شناسایی و معرفی استعدادهای درخشان و به روزرسانی اطلاعات حافظان قرآن کریم از اهداف ما در برگزاری این آزمون است.
وی تصریح کرد: به واسطه انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی و سیاست‌های کشور در اوقاف و امور خیریه، ارشاد و آموزش و پرورش تفاهم‌نامه‌ای امضاء شد تا وحدت خود را در رویدادهای قرآنی نشان دهیم و برگزاری این آزمون یکی از جلوه‌های وحدت در استان زنجان به‌شمار می‌رود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان یادآور شد: سه ماموریت سازمان اوقاف و امور خیریه به ساماندهی بقاع متبرکه، موقوفات و ترویج فرهنگ قرآنی مربوط می‌شود.
وی بیان کرد: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم امسال در سه گروه امتحانی و در قالب 18 رشته شامل گروه حفظ با هشت رشته، گروه مفاهیم و معارف اهل بیت(ع) با هفت رشته و گروه آموزش‌های الکترونیکی با سه رشته برگزار می‌شود.
این مسئول ادامه داد: شرکت در تمامی رشته‌های آزمون برای تمامی داوطلبان مرد و زن آزاد است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه مسابقات سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم به نشانی www.quranedu.ir نسبت به ثبت در این آزمون تا 5 بهمن اقدام کنند یا جهت دریافت راهنمایی با شماره تلفن 25293152 تماس بگیرند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا زنجان مسابقات قرآن آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۰۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حامیان زنجانی به ۳۶ هزار و ۴۸۰ نفر رسیدند

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: بر اساس آمارهای موجود تعداد حامیان زنجانی به ۳۶ هزار و ۴۸۰ نفر رسیده است.

روح‌الله صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان ضمن قدردانی از همراهی خیران و حامیان با کمیته امداد در طول سال به‌ویژه ماه مبارک رمضان اظهار کرد: سال جاری در ماه مبارک رمضان ۴۸۵۵ فرزند به حامیان زنجانی واگذار شد.

وی با اشاره به اینکه در ماه رمضان به پویش به عشق علی (ع) برای جذب حامی اجرایی شد، تصریح کرد: بر این اساس تعداد حامیان زنجانی به ۳۶ هزار و ۴۸۰ نفر رسیده است.

صالحی با بیان اینکه در حال حاضر قریب به ۴۹۰۰ یتیم و فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هستند، افزود: تلاش می‌کنیم با اجرای این طرح که برگرفته از سیره اهل‌بیت (ع) و آموزه‌های دینی در حوزه دستگیری از گروه‌های نیازمند و اثرگذار در تأمین هزینه‌های جامعه هدف این طرح است، خیران جدیدی حامی فرزندان معنوی تحت حمایت این نهاد شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه طرح اکرام ایتام از سال ۷۸ در حال اجراست، افزود: در این طرح، افراد نیکوکار با حمایت مالی از یک یا چند یتیم در طول سال نسبت به رفع مشکلات مادی و معنوی آن‌ها اقدام می‌کنند.

وی گفت: هم‌استانی‌ها برای مشارکت در پویش به عشق علی (ع) می‌توانند با ارسال عدد ۰۲۴ به شماره ۳۰۰۰۳۳۳۳۲۴ یا مراجعه به درگاه اینترنتی کمیته امداد امام(ره) به نشانی ekram.emdad.ir در این پویش معنوی مشارکت داشته باشند.

کد خبر 744359

دیگر خبرها

  • آخرین تیر خلاص بر تابوت تابوی صهیونیست زده شد
  • آیین غبار روبی آستان مقدس امام زاده عبدالله بافق
  • آیین غبار رویی آستان مقدس امام زاده عبدالله بافق
  • اجرای طرح سراسری «کتابت قرآن کریم» در آذربایجان‌غربی
  • پیام تبریک سازمان اوقاف و امور خیریه به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی
  • زمان‌بندی آزمون سراسری حفظ ۲۰ جزء قرآن اعلام شد
  • حامیان زنجانی به ۳۶ هزار و ۴۸۰ نفر رسیدند
  • سرمایه‌گذاری مسکن در موقوفات زنجان ۲,۰۰۰ میلیارد تومان درآمد دارد
  • اهتمام اوقاف و استقبال مردم از وقف با نیات تولید علم
  • استقبال بیش از ۷۰ هزار نفری زنجانی‌ها از طرح «زندگی با آیه‌ها»