Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدحسن حسینی گفت:: نمایندگان طرحی تدوین کرده اند که براساس آن سامانه‌های نظارتی بخش‌های تجارت، بازرگانی، پولی، ارزی و گمرکی برای نظارت بر تامین کالا‌های اساسی باید به یک اَبرسامانه متصل شوند تا بتوانند بر یکدیگر نظارت داشته باشند.

گروه اقتصادکلان بازارنیوز : سیدحسن حسینی شاهرودی از وجود دو طرح در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، برای تامین کالاهای اساسی مردم خبر داد و گفت: نخستین طرح توسط تعدادی از نمایندگان طراحی شده و برای تامین ارز دولتی کالاهای اساسی به کمیسیون اقتصادی رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، افزود: نمایندگان در طرح مذکور دولت را برای تامین کالاهای اساسی با نرخ ارز ترجیحی منوط به رعایت شرایطی کرده اند، به گونه ای که دولت زمانی می تواند ارز دولتی را تامین کند که بتواند فرآیند نظارت را از زمان ثبت سفارش، تخصیص ارز و تامین کالا تا هنگام رسیدن به دست مصرف کننده تضمین کند.

طرح نمایندگان برای تامین کالاهای اساسی باید چکش کاری شود

وی با بیان اینکه این طرح نمایندگان برای تامین کالاهای اساسی باید چکش کاری و تشریح شود، ادامه داد: براساس این طرح نظارت دولت باید به گونه ای باشد که کالاهایی که با ارز 4 هزار و 200 تومانی یا ترجیحی به کشور وارد و یا در داخل خریداری می شود با همان نرخ به دست مصرف کننده برسد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: براساس طرح نمایندگان برای تامین کالاهای اساسی سامانه های نظارتی بخش های تجارت، بازرگانی، پولی، ارزی و گمرکی باید به یک اَبرسامانه متصل شوند تا بتوانند همدیگر را کنترل کرده و بر یکدیگر نظارت داشته باشند تا شاهد کمترین خطا، اشتباه، سوءاستفاده و رانتی در این حوزه باشیم.

باید تعیین تکلیف شود که آیا نرخ ارز بازار تک نرخی، دو نرخی و یا شناور است

وی با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی نیز در حال تدوین طرحی است تا سرنوشت تخصیص ارز دولتی را مشخص کند، افزود: باید تعیین تکلیف شود که آیا نرخ ارز بازار تک نرخی، دو نرخی و یا شناور است که در این راستا اختصاص ارز به کالاهای اساسی، غیراساسی و کنترل بازار از زمان تخصیص ارز تا رسیدن به دست مصرف کننده باید مشخص شود.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کمیسیون متبوعش جلساتی با وزرای صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی و همچنین رییس کل بانک مرکزی برای تامین کالاهای اساسی با ارز دولتی برگزار کرده و خواهد  کرد، تصریح کرد: اگر کمیسیون اقتصادی در این نشست ها به نتیجه مطلوب دست نیابد کمیسیون به این نتیجه می رسد که یک طرح تکلیفی به صحن علنی ارسال و دولت را موظف به اجرای شاخص ها و تعیین الزامات در حوزه تامین ارز کالاهای اساسی کند تا شاهد هدر رفت منابع و ایجاد رانت های بیشتر در شرایط دو نرخی نباشیم.

 

خانه ملت

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Boi برچسب ها: کالای اساسی ، ارز دولتی ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: کالای اساسی ارز دولتی بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۱۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کالاهای استان مرکزی به ۸۷ کشور جهان صادر شد

غلامی گفت: کالاهای صادر شده از حیث وزنی با رشد ۲۰ درصدی و به لحاظ ارزش ۱۲ درصد رشد داشت.

وی بیان کرد: کالاهای صادر شده استان مرکزی در سال گذشته، ۱۳۰ میلیون دلار بیشتر از سال ۱۴۰۱ بود.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی ادامه داد: عمده کالاهای صادراتی از این استان شامل انواع هیدروکربن‌ها، سوخت جت، گاز مایع، پلی اتیلن، روغن صنعتی، قوطی آلومینیوم، ظروف شیشه‌ای ،دستمال کاغذی، عایق رطوبتی است.

غلامی اظهار کرد: ۳۳۲ هزار تن کالا نیز به ارزش ۹۲۹ میلیون دلار سال گذشته از ۵۵ کشور به استان مرکزی وارد شد که از لحاظ وزنی ۷۱ درصد و از حیث ارزش ۴۹ درصد رشد داشت.

وی، عمده کالاهای وارداتی به استان مرکزی را شامل شمش آلومینیومی، آنتی اکسیدان‌ها، مواد اولیه دارو، اسانس خوراکی، اسانس‌های بهداشتی، اجزا و قطعات ماشین‌آلات خط تولید عنوان کرد.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی افرود: میزان واردات گمرکات این استان ۳۰۷ میلیون دلار از سال ۱۴۰۱ بیشتر بود که رشد قابل توجه‌ای برای واحدهای تولیدی است.

غلامی تصریح کرد: ۸۷۱ پرونده در موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز سال گذشته در استان مرکزی توسط نهادهای کاشف تشکیل شد که کار تطبیق اسناد (برخی موارد) و تعیین ارزش آن توسط گمرکات استان انجام شد.

وی اظهار کرد: ۲۸ پرونده نیز توسط گمرک کشف شد که از لحاظ ارزشی رشد ۵۵۲ درصدی داشت و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع ذیربط ارسال شد.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی ادامه داد: کل درآمدهای وصولی گمرکات استان در سال گذشته ۳۶ هزار و ۳۶۱ میلیارد ریال بود که با رشد ۴۲ درصدی همراه بود.

غلامی با بیان اینکه در رویه کارنه تیر و ترانزیت مقصد در مجموع تشریفات گمرکی ۳۹۰ هزار تن کالا انجام شد که رشد ۵۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن را نشان می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • تامین ارز صنایع ،دارو و کالاهای اساسی از مرز ۱.۹ میلیارد دلار گذشت
  • اختصاص ۴۲۶ میلیون دلار ارز به کالاهای اساسی و دارو
  • برنج و شکر با قیمت مصوب عرضه می‌شود/ توزیع کالاهای اساسی طبق روال سابق
  • فراوانی کالا‌های اساسی راهبرد ستاد تنظیم بازار قم است
  • یک‌ میلیون و ۸۹۴ هزار تن کالا از استان مرکزی صادر شد
  • کالاهای استان مرکزی به ۸۷ کشور جهان صادر شد
  • وضعیت آرام بازار کالاهای اساسی در کرج
  • کشف لوازم یدکی قاچاق در چهارمحال و بختیاری
  • کمبودی در عرضه کالای اساسی خانوار نداریم
  • وظایف سازمان غذا و دارو در نظارت بر کالاهای سلامت‌محور