Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: این نوع سردرد فقط در خواب شروع می شود که حدود بین ساعت 1 تا 3 نیمه شب از خواب بیدار می شوید.

سردرد مربوط به خواب (hypnic headache) یک نوع نادر از سردردهاست که بیشتر در افراد بالای 50 سال بروز می کند و فقط بعد از دراز کشیدن و خوابیدن شروع می شود. این نوع سردرد حتی باعث می شود که از خواب بیدار شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردرد مربوط به خواب بیشتر در هنگام خواب شب بروز می کند و حتی باعث می شود بین ساعت۱ تا ۳ نیمه‌شب از خواب بیدار شوید. ولی این نوع سردرد هنگام چرت زدن در طی روز هم می تواند بروز کند.

نام دیگر این نوع سردرد را سردرد ساعت زنگ دار (alarm clock headache) نیز می گویند.

این نوع سردرد می تواند در یک طرف سر و یا هر دو طرف سر بروز کند. برخی افراد این سردرد را به صورت ضربه ای (زدن) احساس می کنند.

این سردرد به طور ناگهانی شروع می شود و می تواند ۱۵ دقیقه تا ۶ ساعت طول بکشد، هر چند که معمولا ۳۰ تا۶۰ دقیقه طول می کشد.

این سردرد در زنان شایع تر از مردان است.

این سردرد با علائمی مثل گرفتگی بینی و یا آبریزش چشم ها همراه نیست.

همچنین حالت تهوع، نور گریزی(فوتو فوبیا) و هراس از صدا (فونو فوبیا) معمولا در این سردرد دیده نمی شود (منظور از نور گریزی و هراس از صدا، این است که فرد در مواجهه با نور یا سروصدا سردردش بدتر شده و نمی تواند آنها را تحمل کند، لذا از نور و صدا دوری می کند).

اگر شما دچار این نوع سردرد باشید، بایستی بعد از آرام شدن آن بتوانید بخوابید، هر چند که در طی خواب شبانه بیش از یک بار دچار این سردرد می شوید.

ممکن است در طی یک ماه، ۱۵ بار و یا بیشتر دچار این نوع سردرد شوید.

در طی یک بررسی معلوم شد، چهار نفر این سردرد را با خوابیدن در طی روز هم تجربه کردند.

تشخیص

برای تشخیص قطعی این نوع سردرد بایستی پزشک سایر عواملی را که باعث بروز سردرد در هنگام خواب شب می شوند، را در بیمار رد کند.

بیشتر افراد مبتلا به سردرد خواب، قبل از ابتلای به این نوع سردرد، دچار سایر انواع سردردها مثل میگرن بوده اند.

پزشک باید درباره خواب شما و مسائل آن مثل خروپف کردن یا بیقراری در خواب، اطلاعات کامل داشته باشد. این موضوع باعث می شود سایر علل مسبب سردرد در خواب شب اثبات و یا رد شوند.

عواملی که باعث بروز سردرد خواب شب می شوند عبارتند از: قطع مصرف دارو، آپنه خواب (قطع تنفس در خواب) و التهاب سرخرگ گیجگاهی.

سایر انواع سردرد مثل میگرن، سردرد خوشه ای و سردرد یکطرفه حمله ای مزمن نیز می توانند باعث پریدن از خواب شب شوند.

لذا این علل بایستی توسط پزشک تشخیص داده شده و رد گردند تا مشخص شود که شما دچار سردرد مربوط به خواب هستید.

درمان

رایج ترین و بهترین راه درمان سردرد خواب، مصرف داروی کوبونات لیتیم به همراه مصرف کافئین (به شکل نوشیدنی قهوه) است.

برخی افراد نمی توانند عوارض جانبی داروی لیتیم را تحمل کنند. در این موارد، پزشک به جای لیتیم از داروهای دیگری مثل فلوناریزین و وراپامیل و ایندومتاسین برای بیمار استفاده می کند.

این داروها با تجویز پزشک متخصص، باید موقع خواب مصرف شوند.اخبار 24 ساعت گذشته را از دست ندهید.

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

اولین فیلم و عکس از لحظه دستگیری مرد مسلح در رشت توسط نوپو دختر جوان معلول در مرکز توانبخشی توسط 4 نگهبان و پرستار متجاوز حامله شد! کاوه با فیلم های شیطانی که از ارتباطمان داشت همه کار با من کرد شب خونین مشهد با قتل 4 زن و مرد رقم خورد / از سلاخی شدن راننده خودرو با تبر تا قتل زن تتها ارژنگ امیرفضلی درگذشت ! + عکس 7 ساعت گریه مرد تهرانی بالای سر جسد عشقش / جمعه برای این مرد کابوس بود ! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا سردار احمد فضائلی درگذشت +عکس مرد تهرانی همسر سابق اش را به خاطر وضعیت دختر جوانش کشت +عکس ماجرای دستگیری حامد کاویانپور چه بود؟ +فیلم وقتی مادر به خانه آمد پسر 3 ساله اش داخل ماشین لباسشویی می سوخت+عکس روایت 2 سال بعد از حادثه وحشتناک پلاسکوی تهران مرگ 85 زن و مرد تهرانی در یک اتفاق مشابه مرد افغان زن صیغه ای ایرانی خود را در تهرانسر خفه کرد+ عکس کتک کاری دو جراح بالای سر مریض در اتاق عمل !+عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: پزشک پزشک متخصص خواب حمله ماه ساعت عکس فیلم زن مادر زندگی صبح مرد مشهد تخریب در خیابان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۱۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جک تی9 جدید؛ همان طراحی آشنا با تفاوت های جزئی (+تصاویر)

عصر ایران- نسخه الکتریکی جک تی9 هانتر روانه نمایشگاه خودرو بین المللی پکن می شود. این پیکاپ الکتریکی مجهز به دو موتور الکتریکی و سامانه چهارچرخ محرک است.

جک تی9 به عنوان یک پیکاپ میان سایز در سال 2020 معرفی شد و سال گذشته نیز یک فیس لیفت را پشت سر گذاشت. اکنون جک نسخه الکتریکی آن را آماده ورود به بازار می کند.

رینگ های آلومینیومی استاندارد در اندازه 18 اینچی روی خودرو نصب شده اند. پروفایل دماغه نیز با توجه به ماهیت الکتریکی محصول کاملا جراحی شده است.

جک تی9 الکتریکی از منظر ابعاد برابر با 5620 میلیمتر در طول، 1965 میلیمتر در عرض و 1920 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. طول قسمت بار آن نیز 1810 میلیمتر است.

یک موتور 94 اسب بخاری و دارای گشتاور 176 نیوتن متر روی محور جلو و موتور 215 اسب بخاری با گشتاور 342 نیوتن متر روی محور عقب جانمایی شده اند. انرژی مورد نیاز موتورهای الکتریکی از بسته باتری 88.02 کیلووات ساعت لیتیم آهن فسفات تامین می شود که برد حرکتی پیکاپ را به 500 کیلومتر می رساند.

فضای داخل کابین نسخه الکتریکی تفاوت های جزئی با مدل بنزینی دارد که شاخص ترین مورد به استفاده از تعویض کننده چرخشی گرد می شود. اینترفیس ژیلینگ 3.0، پشتیبانی از فرمان های صوتی، شارژ بی سیم، خروجی 220 ولت، صندلی های الکتریکی و سامانه مکان یاب ماهواره ای از دیگر ویژگی های جک تی9 الکتریکی هستند.

جک در نظر دارد نسخه پلاگین هیبرید تی9 را نیز در سال 2025 وارد بازار کند. جالب است بدانید، جک اکنون نسخه الکتریکی وانت کوچک تر خود یعنی تی8 را در بازارهای خارجی مانند کنیا به فروش می رساند.

جک تی9 الکتریکی  نسخه پروتایپ جک تی9 الکتریکی کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: وانت جدید T9 از کمپانی چینی JAC/ تلاش برای ارائه یک پیکاپ غول پیکر! (+تصاویر)

دیگر خبرها

  • دردهای سمت چپ سر نشانه چیست؟
  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود
  • تصویر دیده نشده از محمدرضا شجریان
  • تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان/ عکس
  • علت افزایش فشار داخل سر و راه های درمان آن
  • خوردن این غذا‌ها در شب باعث سوزش معده می‌شود
  • جک تی9 جدید؛ همان طراحی آشنا با تفاوت های جزئی (+تصاویر)
  • با سوپر غذای تقویت‌کننده مغز آشنا شوید
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • با خسته‌ترین انسان کره زمین آشنا شوید (فیلم)