Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان ظهر امروز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: نجاتگران جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی طی هفته گذشته با انجام ۳۱ عملیات امدادی به کمک مصدومان تصادفات جاده ای، برف و کولاک در محورهای مواصلاتی، مادران باردار و سایر بیماران در روستاها شتافتند.

مثنی حیاتی در تشریح عملیات ها گفت: با ورود سامانه بارشی به استان آذربایجان شرقی از اوایل هفته گذشته، عملیات‌های امدادی نجاتگران پایگاه های امداد جاده ای جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی روند صعودی به خود گرفته، به طوری که در هفته گذشته از ۲۱ تا ۲۸ دی‌ماه، نجاتگران مستقر در پایگاه های امداد جاده ای و کوهستان با انجام ۳۱ عملیات امدادی به ۲۰۰ تن از مصدومان انواع حوادث و تصادفات جاده ای، برف و کولاک و در راه ماندگان و همچنین انتقال مادران باردار و بیماران روستایی به مراکز درمانی کمک  کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در طول هفته گذشته ۴ عملیات موفق انتقال مادران باردار از روستاهای آلاکین چاراویماق، باش کند تیکمه داش بستان آباد، دستجرد میانه و ترکه داری بستان آباد داشتیم که در آن نجاتگران شهرهای چاراویماق، بستان آباد و  میانه با موفقیت مادران باردار را به مراکز درمانی انتقال داده اند.

حیاتی ادامه داد: همچنین نجاتگران جمعیت هلال احمر مراغه، در هفته گذشته با انجام ۲ عملیات نجات در کوهستان، نسبت به نجات کوهنوردان و غارنوردان مصدوم در غار هامپوئیل وکوهستان گوشیر مراغه   اقدام  و در یک عملیات دیگر نجاتگران پایگاه کوهستانی شهید باکری تبریز، نسبت به انتقال جسد بی جان یکی از خواهران کوهنوردکه در اطراف پیست اسکی سهند جان باخته بود اقدام کردند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان به عملیات های نجاتگران در روزهای برفی و کولاک اشاره کرد و گفت: نجاتگران  هلال احمر استان در ایامی که بارش برف و کولاک در استان شدت  گرفته بود با انجام ۸ عملیات امداد رسانی به در راه ماندگان و گرفتاران در برف کولاک کمک کرده اند که از آن جمله می‌توان به عملیات‌های نجات ۸ نفر در محور روستایی خاتون آباد سراب، نجات ده‌ها نفر در اتوبان پیامبر اعظم محدوده تبریز بستان آباد و هشترود و چاراویماق  و اسکان آنها در پایگاه‌های امداد جاده ای و اسکان مسافران اتوبوس و سایر در راه ماندگان در محور مرند و صوفیان به تعداد ۲۱ نفر و  امدادرسانی  به ۶۳ تن از گرفتاران در برف کولاک در محور کلیبر -خداآفرین اشاره کرد.

کد خبر 4517377

منبع: مهر

کلیدواژه: تبریز حوادث سازمان امداد و نجات هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۱۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی پژو ۴۰۵ در محور ارومیه - مهاباد 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حمید محبوبی ؛ مدیرعامل هلال احمر آذربایجانغربی گفت:ساعت  ۰۴:۳۵ بامداد روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ در محور ارومیه به مهاباد،سواری پژو از جاده منحرف،واژگون و با گاردریل برخورد کرد.   وی افزود:نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات حیدرآباد نقده بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.   محبوبی افزود:این حادثه ۴ مصدوم و ۱ فوتی داشت که بعد از رهاسازی با استفاده از ست هیدرولیک خودروی نجات و انجام اقدامات اولیه مصدومین به مرکز درمانی منتقل شدند و فوتی حادثه تحویل مراجع ذی صلاح شد.

دیگر خبرها

  • امداد رسانی هلال احمر اصفهان به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب
  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری
  • نجات جان دو مفقودی ارتفاعات روستای نوروزلو شاهین دژ
  • جست‌وجوی نجاتگران هلال‌احمر زنجان برای یافتن مرد ۶۰ ساله
  • آموزش امداد و نجات به ۲۶ هزار البرزی
  • واژگونی پژو ۴۰۵ در محور ارومیه - مهاباد 
  • ارسال بیش از ۲ هزار موکت و پتو به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان
  • کمک‌های هلال‌احمر یزد به مردم مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان
  • ارسال ۱۴۰۰ تخته موکت و ۶۵۰ تخته پتو از هلال‌احمر یزد به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی به ۲۴۵ حادثه در گلستان/حوادث جاده‌ای در صدر