Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا سلیمانی، مدیر کل بیمه مرکزی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار بورس، بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به شایعات مطرح شده درباره قانون جدید بیمه شخص ثالت در کشور،  اظهار کرد: در فضای مجازی خبری مبنی بر اینکه بیمه شخص ثالث برای فرد صادر می‌شود نه برای خودرو مطرح شده که موجب ایجاد شبهاتی برای عموم جامعه شده است و مردم تصور می‌کنند باید برای هر نفر بیمه جداگانه پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این مطلب صحیح نیست و آن را رسما تکذیب می‌کنم، ماده ۱۸ تبصره ۱ قانون مربوط به جبران خسارت بیمه شخص ثالث تا پایان برنامه ششم توسعه موظف است، بیمه را براساس شرایط راننده صادر کند. در واقع قانون تغییر خاصی نکرده و تنها جهت گیری بر اساس عملکرد راننده خواهد بود.

مدیر کل بیمه مرکزی بیان کرد: این تغییر هم برای بیمه گران مفید بوده و هم جلوی زیان‌ده شدن شرکت‌های بیمه‌ای را می‌گیرد، در واقع در تلاش ایجاد نظم و برطرف شدن گره‌هایی نظیر ترافیک و خسارات وارده به خودرو و افراد هستیم.

وی ادامه داد: این که می‌گوییم بیمه نامه باید به اسم اشخاص صادر شود بیانگر این است که به سمت قانونمند شدن افراد برای استفاده از وسایل نقلیه به نام خود هستیم، این در حالی است که در کشور‌های دیگر افراد تنها حق رانندگی با خودرویی را دارند که به نام خودشان باشد، اما در ایران این‌گونه نبوده و اعضای یک خانواده از یک وسیله نقلیه استفاده می‌کنند و آن را به اقوام و آشنایان قرض می‌دهند که موجب بروز اتفاقات خطرناک و جبران ناپذیری می شود.

سلیمانی تاکید کرد: اینکه هر فرد برای بیمه شخص ثالث مبلغ جداگانه‌ای باید پرداخت کند صحت ندارد، بلکه صاحب وسیله نقلیه به هنگام عقد قرارداد بیمه، باید تعداد افراد تحت پوشش که عمدتا خانواده این فرد هستند را در قرارداد قید کند تا در هنگام بروز خسارت، این افراد هم شامل بیمه باشند.

هر خودرو یک بیمه خواهد داشت منتهی با تغییراتی موجب می‌شود جامعه با نظم‌تر و رانندگان خوب هزینه کمتری برای بیمه شخص ثالث پرداخت کنند، این عمل در نهایت موجب برقراری عدالت اجتماعی خواهد شد.

انتهای پیام/

راننده خودرو باید تعداد سرنشینان دایم برای بیمه را تعیین کند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه مرکزی اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۱۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت ۱۰ هزار همدانی در صندوق بیمه کشاوران، روستائیان و عشایر

حاتم شکری گفت: بیش از ۱۱۰ هزار نفر در این مدت حق بیمه خود را در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان همدان تمدید کردند.

او گفت: ۹ هزار نفر در استان همدان از این صندوق مستمری بازنشستگی از کارافتادگی و فوت سرپرست خانواده، بصورت ماهیانه دریافت می‌کنند.

شکری گفت: ۵۲ کارگزاری در استان همدان به روستاییان وعشایر خدمات ارائه می دهند و تمام فرآیندهای بیمه‌ای به صورت الکترونیکی است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان با اشاره به اینکه دو سوم حق عضویت بیمه عشایر از سوی دولت پرداخت می شود گفت: حق بیمه سالیانه است، امکان نقل و انتقال سوابق وجود دارد و بیمه تکمیلی برای مستمری بگیران در نظر گرفته شده است.

شکری گفت: تمامی افراد بدون بیمه ۱۸ تا ۵۰ سال با عضویت در این صندوق می توانند از یارانه دولتی که برای اعضا در نظر گرفته می‌شود، برخوردار شوند.

او گفت: حق بیمه اختیاری با پرداخت یکساله برای استقبال بیشتر افراد در نظر گرفته شده است و در سال‌ گذشته بر مبنای درآمد خانوار روستایی ماهانه ۵۰۰ هزار ریال تا یک میلیون و ۳۳۰ هزار ریال پرداخت می‌کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان گفت: جامعه هدف این صندوق ساکنان روستا و مناطق عشایری، افراد ساکن در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و شاغلان فصلی، قالیبافان، زنبورداران و کشاورزان شهرهای با جمعیت بالای ۲۰ هزار نفر هستند.

شکری گفت: همچنین رانندگان برون شهری در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، زنان سرپرست خانوار بهزیستی، تمامی مشاغل وابسته به کشاورزی، کارکنان مراکز دامپزشکی، اعضا سازمان نظام مهندسی کشاورزی و شاغلان صنایع دستی در شهر و روستا و کارگران فصلی مشمول عضویت و استفاده از مزایای صندوق هستند.

او گفت: بازنشستگی، ازکارافتادگی، مستمری فوت به بازماندگان از مزایای اصلی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر محسوب می شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • عضویت ۱۰ هزار همدانی در صندوق بیمه کشاوران، روستائیان و عشایر
  • صدور حکم اخراج یک دیپلمات روس از لتونی
  • تکذیب خبر سرقت تایر‌های خودرو‌های پارک شده در پارکینگ رازی
  • نحوه دریافت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۳ + جدول
  • امسال چند ماه می‌توانیم بیمه بیکاری دریافت کنیم؟
  • تکذیب خبر منسوب به منظور درباره تخصیص ارز واردات خودرو
  • منظور هرگونه اظهار در سال جدید درباره واردات خودرو را تکذیب کرد
  • منظور، خبر مخالفت با واردات خودرو را تکذیب کرد
  • منظو، خبر مخالفت با واردات خودرو را تکذیب کرد
  • اعلام نرخ حق بیمه شخص ثالث خودروها در سال ۱۴۰۳ + جدول