Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@06:57:30 GMT

بودجه ساخت ماهواره پیام چقدر بود؟

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۱۵۹۹

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به شفاف‌سازی هزینه ساخت ماهواره پیام در این ۱۰ سال پرداخت.

به گزارش تسنیم، سرانجام بعد از طراحی و ساخت "ماهواره پیام" که 10 سال به طول انجامید و نهایتا بعد از پرتاب به فضا، نتوانست در مدار مورد نظر قرار گیرد و سقوط کرد، این سوال برای بسیاری از مردم ایجاد شد که چه میزان سرمایه صرف ساخت این ماهواره شده بود؟

بنابراین بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی با دستاویز قرار دادن این موضوع و استفاده از هشتگ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، خواستار شفاف‌سازی در این زمینه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال آذری جهرمی اشاره‌ای به این موضوع داشته و به شفاف‌سازی در این حوزه پرداخته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اینستاگرام نوشت: عده‌ای خواستار شفافیت در بودجه ساخت ماهواره شده بودند، کل بودجه ساخت ماهواره پیام در طول 10 سال، حدود 1.2 میلیون یورو بوده است.

وی افزود: این بودجه‌ها از جنس هزینه نیست بلکه سرمایه ملی است.

او همچنین ابراز کرد: بخاطر دارید اجرای بخشی از دولت الکترونیکی چه میزان از هزینه‌های کشور و بریز و بپاش‌ها را جمع می‌کرد؟ داشتن ماهواره سنجشی نیز به همان میزان بهره‌وری منابع آب و کشاورزی ما را بهبود خواهد بخشید.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ماهواره پیام بودجه سرمایه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۱۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تأمین بودجه هوشمندسازی ماموریت های پلیس

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار احمدرضا رادان، در جلسه دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با وی که در ستاد فرماندهی انتظامی کل کشور برگزار شد، گفت: با توسعه هوشمندسازی در اجرای طرح‌های پلیس و استفاده از تجهیزاتی نظیر دوربین، قطعاً میزان امنیت افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: مجلس می‌تواند با تعیین بودجه مناسب، پلیس را در اجرای بهینه ماموریت‌هایی که انجام آن، مستلزم در اختیار داشتن ابزارهای هوشمند است، یاری رساند.

فرمانده کل انتظامی کشور، یکی از این تجهیزات را دوربین عنوان کرد و گفت: استفاده از چنین تجهیزاتی، میزان امنیت را افزایش خواهد داد؛ لذا تحقق این امر، مستلزم تخصیص بودجه لازم از سوی مجلس شورای اسلامی است.

کد خبر 6086906

دیگر خبرها

  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • ببینید | رفع فیلتر اپلیکیشن پرطرفدار پس از ۲ سال؟؛ وزیر ارتباطات توضیح داد
  • سومین درخواست وزارت ارتباطات برای رفع فیلترگوگل‌پلی/ رونمایی ماهواره‌های جدید تا یکی دو ماه دیگر
  • امسال شاهد رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید خواهیم بود
  • آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۱۰هزار دانش‌آموز سنندجی
  • احتمال رفع فیلتر گوگل‌پلی/رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید
  • ۵ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • رادان: : با توسعه هوشمندسازی طرح‌های پلیس قطعاً میزان امنیت افزایش خواهد یافت
  • ضرورت تأمین بودجه هوشمندسازی ماموریت های پلیس
  • بودجه کاشان به اندازه میزان خدمات ارائه‌ شده نیست