Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@13:37:21 GMT

مشکل اشتغال تنها با پرداخت تسهیلات حل نمی شود

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۱۶۳۲

مشکل اشتغال تنها با پرداخت تسهیلات حل نمی شود

به گزارش ایرنا، یعقوب نماینده روز شنبه در جلسه بررسی آسیب های اجتماعی مراغه با موضوع طرح آموزش و اشتغال صیانتی اظهار داشت: شناسایی، ایجاد رغبت، آموزش، فراهم ساختن زیرساخت ها برای ورود به بازار کار و تضمین ثبات شغلی از جمله مهمترین اهداف طرح آموزش و اشتغال صیانتی است.
وی اضافه کرد: این طرح به صورت زنجیره ای و با هماهنگی تمامی دستگاه های اجرایی و متولی اجرا می شود و دستگاه های متولی که پیش از اینبه صورت جزیره ای فعالیت می کردند با ورود به این زنجیره ساماندهی می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده گفت: مددجویان کمیته امداد و بهزیستی نمی توانند از مزایای این طرح استفاده کنند و جامعه آماری این طرح مشمول افرادی است که عضو این نهادها نیستند.
وی، بازاریابی در این طرح را از اصلی ترین دغدغه های آن عنوان کرد و گفت: تولید کننده نمی تواند فروشنده مناسبی باشد و باید در موضوع بازاریابی این طرح برنامه ریزی و دقت کافی انجام شود و از ظرفیت ها و پتانسیل های فضای مجازی و واقعی استفاده کنیم.
نماینده گفت: گروه های بازاریابی و پشتیبانی را باید در این طرح فعال کرد و محصولات تولیدی را به بازار هدف عرضه کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در این طرح دنبال اشتغال های بزرگ نیستیم و جامعه هدف این طرح از اشتغال های خرد شروع و به صورت زنجیره ای آمار آن افزاش خواهد یافت.
وی اضافه کرد: با تشکیل شورای راهبردی، شناسایی حرفه ها و رشته های بومی شهرستان، حمایت و همکاری دستگاه های اجرایی و ورود سازمان های مردم نهاد می توان از این طرح نتیجه مطلوبی را گرفت.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی گفت: با توجه به اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در راستای انجام رسالت اصلی خود که همانا ارائه آموزش های مورد نیاز بازارکار در راستای اشتغالزایی است، با قوت هرچه تمام تر در بخش های دولتی و خصوصی فعالیت می کند.
نماینده با اشاره به اینکه شعار مرکز آموزش فنی‌ و حرفه ‌ای آذربایجان شرقی «هر جوان آذربایجانی یک مهارت» است، گفت: تلاش می‌ کنیم با مهارت آموزی جوانان استان، گام بلندی در جهت اشتغال برداریم.
وی با بیان اینکه در مراکز دولتی آموزش فنی‌ و‌ حرفه ‌ای 40 هزار نفر مهارت‌ آموزی شده‌ اند، خاطرنشان کرد: 31 هزار نفر هم در آموزشگاه‌ های فنی‌ و حرفه ‌ای آزاد آموزش دیده ‌اند.
وی اضافه کرد: حدود 11 هزار و 500 مهارت آموز رصد شدند که 45 درصد از کارآموزان را کارجویان، 25 درصد شاغل و 29 درصد غیر کارجویان که اغلب بانوان خانه دار هستند، تشکیل می ‌دهند.
وی با بیان اینکه بر اساس این جامعه آماری در واقع حدود 50 درصد مهارت آموزان شاغل شده اند، افزود: از مجموع 20 درصد آمار مهارت آموزان غیرشاغل، 10 درصد به دلیل کمبود فرصت شغلی، چهار درصد به دلیل پایین بودن دستمزد، چهاردهم درصد به دلیل ضعف آموزش مهارتی و 5.4 درصد به دلیل نبود سرمایه کافی موفق به یافتن شغل مناسب نشده ‌اند.
نماینده با اشاره به اینکه در 76 روستای آذربایجان شرقی به صورت سیار آموزش‌ های مهارتی ارائه شدند خاطرنشان کرد: در مجموع دو هزار و 804 زن و دو هزار و 470 مرد آموزش دیده ‌اند که رویکرد آموزش‌ های مهارت روستایی در راستای آموزش ساخت صنایع دستی است.
معاون فرماندار مراغه نیز در این جلسه گفت: توجه ویژه به موضوعات بیکاری، فقر و رکود در جامعه می تواند بسیاری از مشکلات و آسیب های فرهنگی و اجتماعی را حل کند.
جواد محمودی گفت: مشکل اشتغال منحصر به طبقه و گروه های خاصی نیست بلکه درهمه افراد نیاز به کار و شغل دارند.
وی اضافه کرد: اشتغالزایی پایدار برای مردم مناطق کمتر توسعه ‌یافته‌ در شهرستان می تواند از بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، نزاع دسته جمعی، فساد اخلاقی و بسیاری از موارد دیگر جلوگیری کند.
وی به منطقه مورد نظر در طرح آموزش و اشتغال صیانتی اشاره کرد و گفت: محلات انزاب و زینال آباد این شهرستان با همکاری سازمان های مردم نهاد و دستگاه های اجرایی در این طرح قرار دارند.
شهرستان مراغه با حدود 263هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها آسیب های اجتماعی اشتغال اعتیاد دستمزد فنی و حرفه ای جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۱۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر نخعی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اصولی‌ترین روش فقر زدایی از طریق آموزش، مهارت‌آموزی، توانمند سازی محرومین و ایجاد اشتغال برای آنهاست.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته‌امداد خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: برنامه کمیته امداد برای آموزش مددجویان شامل نیاز سنجی شغلی مناطق، استعداد سنجی مددجویان و مشاوره و هدایت شغلی آنها، برگزاری دوره‌های آموزش کار آفرینی و آموزش فنی و حرفه ای به منظور ارتقای مهارت فنی و … است.

به گفته نخعی در راستای تحقق این موضوع در مدت سال ۱۴۰۲ تا پایان فروردین‌ماه امسال ۳ هزار و ۵۲۱ نفر از افراد تحت حمایت این نهاد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

کد خبر 6087248

دیگر خبرها

  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • ۴۱۴ هزار و ۳۲۸ نفر ساعت مهارت در خمین ارائه شد
  • ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • تسهیلات اشتغال برای رهاشدگان از دام اعتیاد